Rangering av lok |
Post Reply |
Author | |
emehren
Viderekommen Joined: 12 februar 2015 Location: Norge Status: Offline Points: 2 |
Post Options
Thanks(0)
Posted: 24 februar 2015 at 11:03 |
Hei.
Er ny på dette forumet, eller jeg har kommet tilbake etter å ha parkert hobbyen i noen år. Det som slår meg er at det har skjedd ganske mye på få år. Nye modeller, ny detaljering, og ikke minst lys, lyd og røykeffekter. Jeg er åpen for de fleste norske modeller, og er begynt å sondere terrenget etter hvilke lok jeg vil ha. I den forbindelse lurte jeg på om det går an å kaste ut en ball her med spørsmålet hvilket lok mener dere utmerker seg med tanke på kvalitet på ulike punkt. Foreksempel ESU CargoNet CD 66 virker jo som et lok med mye underholdingsverdi. Jeg sitter i Nordnorge, og det er jo dårlig med butikker man kan svinge innom for å både se og føle på byggekvalitet. |
|
ses
Fremo og MjF medlem Joined: 09 november 2006 Location: Norway Status: Offline Points: 3922 |
Post Options
Thanks(0)
|
Min lille erfaring med tilgjengelige norske modeller på markedet, er at man får helt greie lok fra NMJs Topline-serie, uten å måtte betale alt for mye. Selv har jeg kjøpt Di 3 og El 11 nylig fra denne serien og det lille jeg har rukket å kjøre de lokene virker de helt greie. Rocos El 12 har også vært et artig bekjentskap. Det meste som selges for tiden har vel grei kvalitet på en rekke områder, så kanskje er det viktigere å unngå de som ikke fungerer så godt. I så måte er det rapporter om ulemper med skiftetraktoren Skd 224 med hensyn til strømopptaket.
|
|
Svein S
|
|
Post Reply | |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |