Påsporing av tog |
Post Reply |
Author | |
Pelle
Nettgruppen Joined: 08 april 2005 Location: Norway Status: Offline Points: 2136 |
Post Options
Thanks(0)
Posted: 05 mars 2015 at 11:14 |
Jeg leter etter en rampe for å spore på tog på skinnene. Jeg har sett slike tidligere, men finner ingen treff på nettet. Hva kalles de, hvilke produsenter finnes og hvem selger slike?
Ser det finnes påsporingsskinner, men det er en rampelignende ting jeg tenker på som man kan ta med seg på treff etc. |
|
Kjører hagejernbane i G-skala, N-skala og bygger H0 i messing.
|
|
H. Lindholm
Veteran Joined: 17 november 2006 Location: Norway Status: Offline Points: 1096 |
Post Options
Thanks(0)
|
De kalles gjerne "påsporingsapparat" eller "påsporingsrampe".
Märklin: Aufgleisungshilfe 7224 Fleischmann: Aufgleisgerät 6480 Det finnes sikkert flere, og de er normalt systemuavhengige. De er litt forskjellige i dimensjoneringen, så hvilken man foretrekker blir vel en smakssak. |
|
Bhal
Medlem i MJF Joined: 05 november 2004 Status: Offline Points: 189 |
Post Options
Thanks(0)
|
Roco 42670
mvh Bjørn |
|
mvh
Bjørn |
|
b e pedersen
Medlem i MJF Joined: 02 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 1081 |
Post Options
Thanks(0)
|
Litt usikker på om det er for å sette materiell på sporet (slik det er vist til ovenfor) eller for å 'hjelpe' materiell til å komme på sporet igjen om det sporer av linjelangs, du mener ...
Roco har i alle fall et byggesett for sistnevnte (i H0) Roco 42609 Jeg har også sett noe tilsvarende for N-skala som fulgte med i et Minitrix-sett. Løst har den nr 14974 |
|
Bjørn Egil
|
|
Post Reply | |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |