MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

FAQ FAQ  Søk i forum   Arrangement   Registrer ny bruker Registrer ny bruker  Logg inn Logg inn

Pris på kryssfinerplater?

Svar Svar
Forfatter
  Tråd Søk Tråd Søk  Innstillinger for tråd Innstillinger for tråd
Andreas Se rullemeny
Veteran
Veteran

Medlem siden: 07 mai 2006
Land: Norway
Status: Utlogget
Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér Andreas Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Tråd: Pris på kryssfinerplater?
    Sendt: 06 juni 2006 kl. 21:53

Er det noen her som vet hva 6 mm kryssfinerplater koster?

Hilsen Andreas

Hilsen Andreas.   
Til toppen
Heine Pedersen Se rullemeny
Veteran
Veteran

Medlem siden: 02 november 2004
Land: Norge
Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér Heine Pedersen Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 06 juni 2006 kl. 22:29
Det varierer sikkert en del fra butikk til butikk. Tror jeg betalte 300,- for en 8 mm plate hos BM i Sarpsborg.

Mvh Heine
Til toppen
paalrise Se rullemeny
Nykommer
Nykommer

Medlem siden: 05 juni 2006
Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér paalrise Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 06 juni 2006 kl. 22:38
Maxbo i Sørumsand tok vel 395,- for en 6mm byggeplate. Maxbo er ikke billigst, det vet jeg, men det var der de hadde henger, og plata var ikke til meg, men et annet Z-hode men på de tingene jeg har sammenlignet Maxbo og BM har BM vært MYE dyrere Men på den andre siden, Maxbo bruker forskjellige leverandører på trelast fra butikk til butikk, så utvalget og prisene varierer...

--
Mvh Pål R.
Til toppen
Andreas Se rullemeny
Veteran
Veteran

Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér Andreas Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 06 juni 2006 kl. 23:18

Med andre ord må man regne med å betale en cirka 300 - 400 kroner for en slik plate. Det vakke så gæli 

Hilsen Andreas

Hilsen Andreas.   
Til toppen
KjellAn Se rullemeny
Veteran
Veteran

Medlem siden: 03 november 2004
Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér KjellAn Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 07 juni 2006 kl. 09:47
Husk at finér kan være av forskjellige typer.

Meranti-finér er billigere men også sprøere i fibrene.
Du må gjerne litt opp i tykkelse for å få platene stive nok.
Meranti er vel også en slags regnskog-tresort.
(Da blir jo ikke valget av finér helt miljøbevisst .... )

Norsk furu-finér er hard og stabil. Den koster litt mer,
men til gjengjeld kan du bruke tynnere dimensjoner.

hilsen KjellAn

Livesteam - Member of the Assosiation of 16mm Narrow Gauge Modellers
Til toppen
Christian Se rullemeny
Medlem i MJF
Medlem i MJF

Medlem siden: 09 januar 2006
Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér Christian Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 07 juni 2006 kl. 13:45
Jeg betate 290 kr for en finerplater på Obs bygg på Vinterbro. Var rot med prisen så mulig jeg fikk den billig . Målet husker jeg ikke , men den hold til sitt mål.

Endret av Christian - 07 juni 2006 kl. 13:45
Tut, tut.
Til toppen
Andreas Se rullemeny
Veteran
Veteran

Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér Andreas Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 07 juni 2006 kl. 22:06

Takk til alle som har svart!

Norsk Furu - finer passer nok best til mitt bruk ettersom jeg skal lage modulkasser og da ønsker og ha tynest mulig materialer som samtidig er sterke, da ungår jeg også at de blir for tunge. 

Hilsen Andreas

Hilsen Andreas.   
Til toppen
Treant Se rullemeny
Medlem i MJF
Medlem i MJF

Medlem siden: 02 september 2005
Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér Treant Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 11 juni 2006 kl. 22:02
Litt priser på forskjellig finner du her:

http://www.thaugland.no/prodliste.aspx?katid=0,2,22&niv=2&se lect=&sokord=finer&action=sok

De holder til rett bak Torshov bilrekvesita her på Storo.
Til toppen
Andreas Se rullemeny
Veteran
Veteran

Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér Andreas Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 12 juni 2006 kl. 00:18

Takk for info

Var innom Coop bygg på Vinterbro på Lørdagen og kjøpte inn kryssfinerplater og lekter, betalte 242,- per stk for 6 mm furufiner plater.

Hilsen Andreas 

Hilsen Andreas.   
Til toppen
 Svar Svar
  Del innlegg   

Forum: Forumtillatelser Se rullemeny

Forum Software by Web Wiz Forums® version 11.06
Copyright ©2001-2016 Web Wiz Ltd.

Denne siden ble generert på 0,047 sekunder.