Snakker man om Di3 eller DI4(Di6) + vogner så kommer det litt ann på hvilken rutetermin man snakker om. (har samensetninger for en del diseltog ligende fra nsb)
Noen samensetninger:
Rørosbanen
Di3b+BF11+B3+B3+CB1. CB1 bare søndager.
Di3a+BF15+BF14+B3+B3+B3 via kongsvinger.
Di3a+B3+B3+B3+BF14+GBS+GBS. Noen ganger bare en GBS godsvogn.
Di4+BF11+B3+B3
Lokbytte på Hamar både 13 og 16 lok har vært brukt. Og lokbytte på Kongsvinger når det gikk via Kongsvinger og solør. Dieselokene gikk fra Hamar/Kongsvinger hele vegen til Trondheim.
Rørosbanen hadde en rutetermin satt opp med Di4, men det ble som oftes brukt Di3b. PÅ den tiden hadde man ikke dreieskive på Marienborg(de har nå) Så da kunne datogene på Rørosbanen gå med opp til 3 lok i samme tog, hvor 2 lok var på veg til Lodalen i Oslo for hjuldreing(eller til/fra valdresbanen). Man kunne se trippel Di3 eller Di4+Di3+Di3+vogner. Di4 gikk helst først i toget. Så på Rørosbanen kunne man ser både Di3a og b. På slutten var togene satt opp med Di3b. Di6 fungerte ikke og Di3 ble tatt ut av lokstallene og satt i drift. NSB hadde hendsat Di3 lok i stallen på Hamar, Trondheim, Mosjøen, Mo i Rana og Bodø. Di6 ble sendt med båt til Kiel fra Trondheim.
Raumabanen:
Di3a+BF1+B3+B3
Di3a+BF12+B3+B3
Di4+BF12+B3+B3
Når NSB fikk Di6 ble Di4 sendt til Raumabanen. Men siden man fikk problemer med Di6, ble Di3 satt inn igjen i drift på banen. Di4 ble sendt nordover igjen.
Polarsirkelpendlen: Mosjøen-Bodø
DI3b+BF1+B3+B3.
Di3b+BF1+B3.
DI3b+BF10+B3+B3.
DI3b+BF13+CB2+B3+B3
Ole Tobias: Trondheim-Mo I Rana.
Di3b+BF1+B3+B3
DI4+BF14+B3+B3+B3 Siste B3 sommersesong.
Di3+BF13+B3+B3+B3.
Meråkerbanen
Di3a BF12+B3+B3
Di3a+B5+B5+WL1(alle sj 60 tallsvogner) Trondheim.Stockholm.
Har også gått 80 tallsvogner fra sj her. (lok + 3 vogner)
DI3+BF12+B3
Nordlansbanen
Di4+Bc5+FR3-2+BF14+B3+B3(siste fre + søndager og øverige helidager) 2006-2010
Di4+BC5+FR3-2+BCF13+BC3+B3+B3 (Di6)
Di4+Bc5+FR3-2+BCF13+B3+B3+BC3. (Di6)
Di4+Fr3-2+B3+B3+B3+B3 (Påske/sommer/jul 2008-2010) BC5 gikk i nattogene ved høytider.
Di4+BC5+BF14+BCF13+B3+B3
Di4+BC5+FR3-2+BF12+B3+B3
DI3a+wla+wlab+wlab+BF11+B3+B3 Ekstra nattog Trondheim-Bodø sommer.
Noen tog på Nordlandsbanen var satt opp med DI4, Di6 ble brukt hvis disse fungerte. Men siden det var så mye problemer med DI6 gikk disse mest i godstog samme med Di3 som redningslok.
Hadde man ikke Di4 eller DI6 gikk natt og dagtogene med dobbel DI3(enten a eller b versjon)
Noen DI3 har ikke togvarme disse gikk som oftes i godstog, som lok nr 2 bak et med togvarme eller sammen med flikevogn(togvarme) Di3.602 til jernbanemuset gikk mye i som lok nr 2 på Nordlansbanen de siste årene, siden dette ikke hadde togvarme.
Valdresbanen:
DI3+BF+B3
Di3a+BF+B3+B3, BF13 eller BF14
Di3a+B3+BF11+B3+B3
Di3.630 gikk mye på Valdresbanen i tømmertog på sluttet grunnet at man ikke tørner lokene grunnet manuelle svingskiver på banen. Di3.630 som den eneste Di3 lok var støyisolert i begge ender mot ende nr 1 på øverige Di3 og ende nr 2 på Di4. Mens på andre baner ble DI3 og Di4 tørnet(dette grunnet støy i lokene) Dette gjelder også CD66 til Cargonet.
Gjøvikbanen:
El17+BF14+B3+B3+B3
El13+BF14+B3+B3+B3
El13+BF12+B3+B3
Lokbytte hver søndag på Valdresbanen Ble sendt i Ordinær tog fra Eina til Oslo. Løslok til Hamar og videre med Rørosbanen dagtog til Trondheim. Gikk vogner direkte Oslo-Fagernes i Gjøviktoget. Disse gikk bakerst i toget. Seinere ble det togbytte på Eina.
Skulle du få god plass Nordlansbanens 455 (nattog) Rutetermin 1995-1996.
Di4+Di3+WLA+WLAB2+WLAB+WLAB+WLAB+WLAB2+BF13+CB1+AB12+B5+B5+B3+F3+LGJS(sommer)
DI4+WLA+WLAB2+WLAB-WLAB+WLAB2+BF13+CB1+B5+B5+LGJS
WLA Trondheim-Mosjøen
WLAB2 Trondheim-Mo i Rana.
LGJS(post) Trondheim-Fauske(Man-Fredag) LGJS vogna ble satt igjen i spor 1, og seinere skiftet inn på godsterminalen.
Ekstra DI3 sommer, dette for å holde rutetidene. Di4 har blitt kjørt med 18 vogner, men klarte ikke å holde ruta. Ordinærtog + matrielloverføring i samme tog (grunnet ras)
Noen av vognene har Lima(Bc3+Bc5) laget og Nmj har noe på programet. Borsett fra tog 455 har jeg ikke tatt med de lange togene.
Noe kortere enn Di3+BF(teak, litera?)i persontrafikk fant man ikke.
------------- A matter of life and death
|