Print Page | Close Window

Roco el16 bergensbanen

Printed From: MJF Forum
Category: Modelljernbane i alminnelighet
Forum Name: H0 2-skinne
Forum Description: For spørsmål relatert til H0/1:87 DC
URL: http://forum.mjf.no/forum_posts.asp?TID=4104
Printed Date: 04 mars 2025 at 09:04
Software Version: Web Wiz Forums 12.05 - http://www.webwizforums.com

Topic: Roco el16 bergensbanen
Posted By: rockmoen
Subject: Roco el16 bergensbanen
Date Posted: 21 desember 2008 at 13:34
Hei.
Jeg er nybegynner på dette feltet og har nettopp fått i hus et startsett fra Roco med bergensbanen.
Men gleden ble foreløpig kortvarig. Etter å ha kjørt inn loket, satta jeg på vognenene. Men da kom problemet. Loket greier ikke å dra med seg de fire vognene. Det blir ståene å spinne på skinnegangen etter svingen. Har sjekket at alt står riktig på skinnene også, men finner ingen feil.
Har noen gode råd til en nybegynner?

Replies:
Posted By: Roger
Date Posted: 21 desember 2008 at 14:05
Hei!

Ligger banen helt flatt uten noen form for stigninger?
Har du sjekket at hjulene på vognene ruller fritt rundt i boggiene sine?

-------------
Med vennlig hilsen

RGER
“Det finnes ett forbilde for alt”

Date Posted: 21 desember 2008 at 15:35
Hei.
Banen ligger helt flatt på en plate og har ikke stigning.
Er en byggd opp som runnbanen som følger med setet uten noe ekstra.
Har nå sjekket at hjulene på vognene ruller fritt så jeg skjønner ikke noe.
Hjulene begynner å spinne. Selv med en vogn på. Jo flere jo være.

Posted By: Christian
Date Posted: 21 desember 2008 at 16:00
Har også dette settet og satt opp kun skinnene som fulgte med og ser ikke helt problemet. Kjører lokomotivet normalt når det går alene? Er vognene riktig koblet til?

-------------
Tut, tut.

Date Posted: 21 desember 2008 at 16:10
Det kjører normalt alene men ikke når det blir belastet med vogner. Vognene er riktig tilkoplet. De henger fint etter, men problemet er at loket begynner å spinne, spesielt etter sving. Men noen ganger også på flaten.