Print Page | Close Window

Invitasjon til FREMO-treff på Gardermoen

Printed From: MJF Forum
Category: FREMO-snakken
Forum Name: FREMO-snakken
Forum Description: Diskutere det meste innen FREMO
URL: http://forum.mjf.no/forum_posts.asp?TID=3783
Printed Date: 24 november 2024 at 21:05
Software Version: Web Wiz Forums 12.05 - http://www.webwizforums.com


Topic: Invitasjon til FREMO-treff på Gardermoen
Posted By: Asgeir
Subject: Invitasjon til FREMO-treff på Gardermoen
Date Posted: 16 august 2008 at 17:44

Skaarerbanens Venner har gleden av å invitere til FREMO-treff på Gardermoen 31. oktober – 2. november 2008.

 

 

Vi har lyst til å gjenta forsøket fra i fjor og ønsker velkommen nye og gamle MJ-venner fra inn- og utland, til igjen å samles på samme sted: Forsvarets flysamling på Gardermoen.

På galleriet i den store utstillingshallen disponerer vi et luftig areal på rundt 200-250 m2, med spennende og historiske omgivelser. Museet ligger like ved Oslo Lufthavn, og har meget gode forbindelser enten man kommer med bil, tog eller fly. 

 

 

Epoke og Tema

 

Vi prøver en ny vri, og setter tidsepoken til uke 35 i august 1959. Vi satser på 7 kjøresesjoner hvor første blir mandag 24. og siste søndag 30. Vi ønsker fortrinnsvis at alt materiell, moduler og detaljer reflekterer denne tiden så godt som mulig. Husk at "Nagleteller komiteen" vil være tilstede, og overtramp vil bli tiltalt, eventuelt innrapportert og nødvendige tiltak iverksatt J

 

Tema for anlegget blir en hovedbanen på Østlandet mot Sverige med sidebaner. Det vil derfor også settes opp tog til Sverige med vogner videre til Danmark og Europa.

Skaarerbanen vil nesten bli gjenskapt i forhold til den dokumentasjon vi har fra dette året. I tillegg vil det bli en smalsporet overraskelse. Så får vi se hva de andre deltagerne kan bidra med av spennende moduler for resten av anlegget.

 

Tidsramme for treffet

 

Vi har galleriet fra klokken 14:00 på fredag 31.10, og starter oppriggingen så raskt som mulig. Vi håper at alle som skal delta med moduler har mulighet til å komme så tidlig som mulig, slik at vi har anlegget kjøreklart og grundig testet i løpet av kvelden.

Lørdag morgen starter vi klokken 09:00 med gjennomgang av anlegget, driftsopplegg og praktisk informasjon. Første kjøresesjon starter umiddelbart etterpå, mens nybegynnere har mulighet til ytterligere felles innføring av erfaren veileder.

Søndag morgen starter vi klokken 09:00, og kjører frem til nedrigging klokken 14:00.

 

Museet har åpningstid kl.12-16 hele helgen, så besøkende som ikke skal delta aktivt må benytte dette! Det vil ikke bli tilgang for disse bak sperringene.

 

Moduler og Rullende materiell

 

Alle moduler skal maksimalt ha Code 75/83 skinner, nødvendige ledninger og bolter/muttere for tilkoppling til neste modul. Ta en ekstra sjekk av modulen før treffet (se artikkelen på http://www.fremo-norge.org/ - www.fremo-norge.org angående dette).

 

Ved påmelding av moduler til mailto:steinar.snotun%20krøllalfa%20c2i.net - Steinar Snøtun må en målskisse og en kort beskrivelse av funksjonene til sidespor og stasjoner vedlegges, for å få til et smidig driftsopplegg. Vi er interessert i å få med så mange strekningsmoduler som mulig, både rette og kurver. Frist for påmelding av moduler er satt til: 7. september.

 

Vi har etablert en egen spesialgruppe for planleggingen av godstrafikken denne gangen, slik at vi skal komme et skritt nærmere virkeligheten, men er avhengig av god informasjon om modulene og godsvognene så tidlig som mulig.

 

Alt materiell skal ha montert trådkobbel (såkalt TB) og RP 25 hjul (eller finere). Faste vognstammer kan ha andre typer kobbel internt, men må ha TB i hver ende. Faste personvogn stammer bør utstyres internt med Fleishmann Profi kobbling.

 

Vi ønsker også denne gangen skandinaviske og europeiske godsvogner, i tillegg til svenske lokomotiver.

Alle lokomotiver og motorvogner må ha DCC-kompatibel dekoder med 4 siffer adresse.

Godsvogner skal ha vognkort. Hvis du ikke har dette kan du kontakte oss (inntil 14 dager før) for å få tilsendt excel fil for utfylling. La ikke et vognkort og TB hindre deg i å ta med godsvogner. Frist for påmelding av materiell til mailto:steinar.snotun%20krøllalfa%20c2i.net - Steinar Snøtun er satt til: 1. oktober.

 

Mat og Overnatting

 

Det blir pizza som enkel middag på fredag, og felles middag på langbord i den store flyhallen på lørdag. Dette er inkludert i deltageravgiften. Lunch og forfriskninger besørges av de hyggelige damene i museets kantine alle dager.

 

Det er ikke tillatt med overnatting i museumshallen, men det finnes flere hoteller i nærheten: http://www.gardermoen-airporthotel.no/ - Gardermoen Gjestegård og http://www.choicehotels.no/hotels/hotel?hotel=NO070 - Clarion Hotell er de nærmeste.

 

Påmelding

 

Interesserte melder seg tidligst mulig til mailto:asgeis%20krøllalfa%20start.no - Asgeir Stordahl . Nærmere informasjon vil bli gitt direkte til disse. Påmelding fordrer aktiv deltagelse i trafikkspillet.

 

 

Hilsen oss i Skaarerbanens Venner

ved Asgeir Stordahl



-------------
Asgeir



Bygger NSB og litt SJ 50-tallet



Replies:
Posted By: Dan Rasmussen
Date Posted: 19 august 2008 at 08:22
HeiSmile
 
Er faldet over datoen fredag den 30?. Bør nok rettes til den 31 okt. ca midt i teksten.
 
Jeg glæder mig til et gensyn.
 
Mange hilsner
Dan


-------------
En dansker som ofte befinder sig i Norge :-)

Medlem af Fremo, MJF, NJK og www.nmjk.dk



Posted By: ses
Date Posted: 19 august 2008 at 14:38
Overskriften også, antar jeg: fredag 31.10. - søndag 2.11. Ikke sant?

-------------
Svein S


Posted By: Mr Bridger
Date Posted: 19 august 2008 at 16:32
Helt off topic : Det bildet av Nittedal er fantastisk! Smile

-------------
Tore Hjellset, Tønsberg

http://grimstadline.blogspot.com" rel="nofollow - Grimstadbanen     



Posted By: Asgeir
Date Posted: 19 august 2008 at 22:31
Jeg sjekket og dobbeltsjekket for feil og staveleifer, og 5-6 andre var korrekturlesere, men det måtte en mann fra Danmark for å oppdage BRØLEREN!
 
Selvfølgelig har dere helt rett: fredag 31. oktober til søndag 2. november er de korrekte datoene!
 
AsgeirEmbarrassed 
 
PS: De første påmeldingene til treffet har kommet inn. Den første etter bare 1 time. De som vil være med får henge seg på, så vi får en pekepinn om antall deltagere og moduler.


-------------
Asgeir



Bygger NSB og litt SJ 50-tallet


Posted By: Asgeir
Date Posted: 19 august 2008 at 22:35

Vårt medlem Kai Solvei er mesteren for bildet.



-------------
Asgeir



Bygger NSB og litt SJ 50-tallet


Posted By: eibro
Date Posted: 22 september 2008 at 16:04
Hvet noen hvordan det er å gå fra flyplassen og bort til de treffet skal være?
Hvor lang tid er det ca??
Og hvor langt er det??



-------------
Eirik


Posted By: Dan Rasmussen
Date Posted: 22 september 2008 at 16:41

 

HeiSmile

En rask nordman 20 min.Wink 

En lavtlands dansker bruger lidt længere tidLOL Derfor tager jeg bilen.
 
 
Vi ses
 
Dan


-------------
En dansker som ofte befinder sig i Norge :-)

Medlem af Fremo, MJF, NJK og www.nmjk.dk



Posted By: Steinar Snøtun
Date Posted: 22 september 2008 at 16:58
Det greieste vil være å ta bussen. Det går buss hvert kvarter tror jeg til parkeringsplasser og hoteller. Ta den som går til Sør Gardermoen og hotel Norlandia, den stopper nesten utenfor døren til museet.

-------------
Steinar


Posted By: eibro
Date Posted: 22 september 2008 at 17:05
Ok, jeg kommer med toget fra oslo s hver dag så jeg må se hva jeg gjør.



-------------
Eirik


Posted By: KjellAn
Date Posted: 22 september 2008 at 20:09
Originally posted by Asgeir Asgeir wrote:

Museet har åpningstid kl.12-16 hele helgen, så besøkende som ikke skal delta aktivt må benytte dette! Det vil ikke bli tilgang for disse bak sperringene.
Hvor mye får besøkende - altså de som ikke deltar på selve treffet - sett av modulene?
Jeg tenker på muligheten til å ta bilder?

-------------
hilsen KjellAn

Livesteam - Member of the Assosiation of 16mm Narrow Gauge Modellers


Posted By: MY1201
Date Posted: 22 september 2008 at 23:49
Originally posted by KjellAn KjellAn wrote:

Originally posted by Asgeir Asgeir wrote:

Museet har åpningstid kl.12-16 hele helgen, så besøkende som ikke skal delta aktivt må benytte dette! Det vil ikke bli tilgang for disse bak sperringene.
Hvor mye får besøkende - altså de som ikke deltar på selve treffet - sett av modulene?
Jeg tenker på muligheten til å ta bilder?
 
Du får nok sett det meste av moduler, men langt i fra alle på nært hold, men en bra zoom fikser vel det Wink
 
I denne tråden: http://forum.mjf.no/forum_posts.asp?TID=2501 - http://forum.mjf.no/forum_posts.asp?TID=2501
ser du hvor anlegget skal stå. Det er ikke slik anlegget blir i år, men du får en viss idé av hvordan mulighetene blir.
 
Alle moduler er omtrent 1400-1500mm høye, så medbrakt gardintrapp er ingen dårlig idefor å få overblikk Wink
 


-------------
Magne H.L.

Norsk, dansk og det som er artig.


Posted By: Morten Jacobsen
Date Posted: 23 september 2008 at 07:34
Hvorfor ikke være "deltager" i stedet for "besøkende", Kjell?  Mye morsommere, mer lærerikt, fryktelig sosialt og muligheter til nærbilder i pausene mellom kjøresesjonene.

-------------
Morten Jacobsen (MJ)

H0 DC og norsk forbilde fra 1955-65 med islett av H0e, Digitrax DCC og FREMO


Posted By: KjellAn
Date Posted: 23 september 2008 at 10:02
Originally posted by Morten Jacobsen Morten Jacobsen wrote:

Hvorfor ikke være "deltager" i stedet for "besøkende", Kjell?  Mye morsommere, mer lærerikt, fryktelig sosialt og muligheter til nærbilder i pausene mellom kjøresesjonene.

Jeg trodde vel at kravet for deltakelse på Fremo-treff var at man måtte ha med egen Fremo-modul og/eller rullende materiell med TB-kobbel og RP25 (eller tilsvarende).
Siden jeg ellers kjører 3R så føler jeg vel at jeg faller litt utenom "Fremo-klanen"s inntaksregler.

Men, hvis alle her mener at 3R-bakgrunnen min kan holdes utenfor diskusjonen om deltakelse, så høres det jo litt fristende ut. Jeg har jo litt faglig tyngde siden jeg er godkjent som txp og togfører i skala 1:1 på Krøderbanen.

Spørsmålet er også om jeg får tid til begge kjøredagene, men det kan sikkert ordnes etterhvert.

-------------
hilsen KjellAn

Livesteam - Member of the Assosiation of 16mm Narrow Gauge Modellers


Posted By: Dag Cato
Date Posted: 23 september 2008 at 10:12
Originally posted by KjellAn KjellAn wrote:


Jeg trodde vel at kravet for deltakelse på Fremo-treff var at man måtte ha med egen Fremo-modul og/eller rullende materiell med TB-kobbel og RP25 (eller tilsvarende).
Siden jeg ellers kjører 3R så føler jeg vel at jeg faller litt utenom "Fremo-klanen"s inntaksregler.

Men, hvis alle her mener at 3R-bakgrunnen min kan holdes utenfor diskusjonen om deltakelse, så høres det jo litt fristende ut. Jeg har jo litt faglig tyngde siden jeg er godkjent som txp og togfører i skala 1:1 på Krøderbanen.

Spørsmålet er også om jeg får tid til begge kjøredagene, men det kan sikkert ordnes etterhvert.


Det er dessverre en utbredt misforståelse at man må stille med modul og/eller rullende materiell for å kunne delta på FREMO-treff.
Minimumskrav er godt humør og lyst til å prøve trafikkspill.

Om man er 2R eller 3R hjemme er også underordnet (Omvendelse kan dog forekomme ). Det er også vanlig at ikke alle deltagerene kan delta alle dager, så det er heller ingen unnskyldning for å slippe unna

Edit: Rettet skriveleif

-------------
MVH

DC



Steinsnes? Hvilken Steinsnes?


Posted By: Dan Rasmussen
Date Posted: 23 september 2008 at 10:32
Hei KjellSmile
 
På med benskinnerne Kjell og ind i kampen Wink Er selv uddannet txp, (dansk) men alligevel stresset over jobbet på Gardermoen okt 07. LOL - iøvrigt til stor moro for mange.
 
Det er morsomt og kun hyggelige mennesker.
 
Vi ses
Dan


-------------
En dansker som ofte befinder sig i Norge :-)

Medlem af Fremo, MJF, NJK og www.nmjk.dk



Posted By: kness
Date Posted: 23 september 2008 at 11:21
Det høres veldig interessant ut og jeg jobber med å få ferdig en modul. Men jeg sliter med å ta med materiell da det står at RP25 er et krav. Må alle mine lok derfor bygges om?
 
Hilsen  Kjetil


Posted By: Asgeir
Date Posted: 23 september 2008 at 16:47
FREMO treffet på Gardermoen begynner sakte, men sikkert og nærme seg. Vi får besøk fra både Danmark og Sverige, og påmeldingslisten inneholder flere nye navn. Har du lyst til å delta, eller lurer på noe: ta kontaktSmile.
 
For ordens skyld:
-Påmelding av moduler har nå gått ut. Anlegget er ferdig planlagt og tegnet, så vi har ikke mulighet til å få inn flere moduler. Nå begynner en hektisk tid for togplanleggerneOuch.
 
-Vi har satt som et krav at alt matriell må ha minimum RP25 hjul, av den enkle grunn at det finnes flere stasjoner med code 55 skinner (lave, men tilnærmet skalariktige skinner).
 
-Å bygge om hjulene på lokomotiver er ikke alltid enkelt, men alle klarer å sette nye hjul på noen vogner. Hvis alle tar med seg 1-2 vogner (men det er ikke noe krav) kan vi lage mange forskjellige tog. Husk at vi har krav om TB-kobbling på godsvogner.
 
Hilsen
Skaarerbanen"s Venner
ved Asgeir Stordahl
 
 


-------------
Asgeir



Bygger NSB og litt SJ 50-tallet


Posted By: Mr Bridger
Date Posted: 24 september 2008 at 11:13
Originally posted by Asgeir Asgeir wrote:

Husk at vi har krav om TB-kobbling på godsvogner...
 


.. og vognkort Smile


-------------
Tore Hjellset, Tønsberg

http://grimstadline.blogspot.com" rel="nofollow - Grimstadbanen     



Posted By: Asgeir
Date Posted: 24 september 2008 at 12:56
Originally posted by Mr Bridger Mr Bridger wrote:

Originally posted by Asgeir Asgeir wrote:

Husk at vi har krav om TB-kobbling på godsvogner...
 


.. og vognkort Smile
 
Helt riktig, men vi funderer på om vi skal få til at nybegynnere skal få skrevet ut et vognkort på Gardermoentreffet (men ikke si det høytSmile).


-------------
Asgeir



Bygger NSB og litt SJ 50-tallet


Posted By: Bjørn R Larsen
Date Posted: 24 september 2008 at 13:21
Originally posted by Asgeir Asgeir wrote:

vi funderer på om vi skal få til at nybegynnere skal få skrevet ut et vognkort på Gardermoentreffet (men ikke si det høytSmile).


Husk at vognkortene også må utstyres med fraktkortlomme, ellers kan ikke vognene brukes til annet en tomvogner...

-------------
Med vennlig hilsen,

Bjørn Runar Larsen

http://bjornrl.wordpress.com" rel="nofollow - http://bjornrl.wordpress.com


Posted By: trulss
Date Posted: 29 september 2008 at 19:53
Fleischmann Profi kobling - er det nr 6515 ?

http://shop.nmj.no/product_info.php?products_id=1940 - http://shop.nmj.no/product_info.php?products_id=1940

-TrulsS


Posted By: Asgeir
Date Posted: 29 september 2008 at 22:52
Originally posted by trulss trulss wrote:

Fleischmann Profi kobling - er det nr 6515 ?

http://shop.nmj.no/product_info.php?products_id=1940 - http://shop.nmj.no/product_info.php?products_id=1940

-TrulsS
 
Ja


-------------
Asgeir



Bygger NSB og litt SJ 50-tallet


Posted By: Asgeir
Date Posted: 08 oktober 2008 at 20:46
FREMO Treffet på Gardermoen begynner virkelig å nærme seg med stormskritt, og fristen for å melde seg på
 
som deltager er satt til: Søndag 19. oktober
 
Det er ingen krav for å være med, untatt: godt humør og deltagelse i trafikkspillet. Tilskuere er også velkommne, men bes vennligst å benytte seg av museets åpningtid.
 
Det vil bli gitt opplæring til de som aldri har vært med tidligere, og det spiller ingen rolle om du kjører märklin, G-, N- eller Z-skala hjemme.
 
Vi håper at så mange som mulig tar med seg noen godsvogner, så vi kan sette opp mange spennende godstog. Det kan vel aldri bli for mange godsvogner (en situasjon som også NSB erfarte på 50-tallet Smile).
 
Påmeldte til mailto:asgeis%20krøllalfa%20start.no - Asgeir Stordahl  mottar mer informasjon. Har du spørsmål, er det bare å fyre dem av i samme retning.
 
Hilsen oss i Skaarerbanen"s Venner


-------------
Asgeir



Bygger NSB og litt SJ 50-tallet


Posted By: Bulldog
Date Posted: 14 oktober 2008 at 16:09
Spørsmål fra en grønnskolling....:
-Er det en grunn til at Fleischmann profikobling brukes istedenfor f.eks. Roco sin kortkobling http://shop.nmj.no/product_info.php?cPath=326_303_299&products_id=1939&osCsid=8fb35b1fd3dc639ef5fe8d662e22f9bb - http://shop.nmj.no/product_info.php?cPath=326_303_299&products_id=1939&osCsid=8fb35b1fd3dc639ef5fe8d662e22f9bb  ?
 
Har Fleischmann noen fordeler jeg ikke har fått med meg?
Driver og oppgraderer til kortkobling nå, så det hadde vært greit og få vite om noen forskjeller/fordeler før jeg hamstrer kortkobling fra Roco.
Takker for svar.


-------------
Bare død fisk flyter med strømmen.


Posted By: Kjell H.
Date Posted: 14 oktober 2008 at 18:01
Jeg har for over 10 år siden konvertert til Fleischmann sine kortkoblinger og er meget fornøyd med disse!
Utvilsomt det beste kompromis som en MJ-kobling må være.
 
Fordelene kan kort oppsummeres:
- Kompakt. Stikker lite ut foran buffert på siden som ikke er tilkoblet.
- Tåler ujamt spor uten å løse ut. Sikker funksjon!
- Meget stiv sammenkobling med lite slakk. Krever ikke stive fjærer på vognkulisser. Derfor lett å skyve vogner uten avsporing.
- "Passe treg". Det er mulig å skyve vogner forsiktig under rangering uten at koblingen slår inn.
- Lett å demontere vognstammer for hånd. Det er bare å løfte vognen rett opp uten bruk av verktøy.
- Ikke magnetisk. Påvirkes ikke av magneter i sporet. (Noen bruker magneter for å utløse funksjoner på rullende materiell).
- Kobler lettere enn konkurrenter i kurver.
- Mulighet for å skyve vogner videre fra en avkoblingsskinne uten at koblingen faller tilbake.
- Mange varianter av innfesting (utenom NEM-lomme).
- Høy kvalitet og nøyaktighet i fremstilling og plastmateriale.
- Finnes på markedet som elektrisk ledende kobling med 1 og 2 poler.
 
Ulemper:
- Koster litt mer enn rimeligste konkurrent.
- Ikke alltid like lett å få tak i.
- Ikke den aller minste på markedet (men størrelsen er nødvendig for pålitelighet mht. ujamt spor).
 


Posted By: Asgeir
Date Posted: 14 oktober 2008 at 19:57
Originally posted by Kjell H. Kjell H. wrote:

Jeg har for over 10 år siden konvertert til Fleischmann sine kortkoblinger og er meget fornøyd med disse!
Utvilsomt det beste kompromis som en MJ-kobling må være.
 
Fordelene kan kort oppsummeres:
- Kompakt. Stikker lite ut foran buffert på siden som ikke er tilkoblet.
- Tåler ujamt spor uten å løse ut. Sikker funksjon!
- Meget stiv sammenkobling med lite slakk. Krever ikke stive fjærer på vognkulisser. Derfor lett å skyve vogner uten avsporing.
- "Passe treg". Det er mulig å skyve vogner forsiktig under rangering uten at koblingen slår inn.
- Lett å demontere vognstammer for hånd. Det er bare å løfte vognen rett opp uten bruk av verktøy.
- Ikke magnetisk. Påvirkes ikke av magneter i sporet. (Noen bruker magneter for å utløse funksjoner på rullende materiell).
- Kobler lettere enn konkurrenter i kurver.
- Mulighet for å skyve vogner videre fra en avkoblingsskinne uten at koblingen faller tilbake.
- Mange varianter av innfesting (utenom NEM-lomme).
- Høy kvalitet og nøyaktighet i fremstilling og plastmateriale.
- Finnes på markedet som elektrisk ledende kobling med 1 og 2 poler.
 
Ulemper:
- Koster litt mer enn rimeligste konkurrent.
- Ikke alltid like lett å få tak i.
- Ikke den aller minste på markedet (men størrelsen er nødvendig for pålitelighet mht. ujamt spor).
 
 
Jeg kan egentlig bare si meg enige i Kjell H.
 
Kort oppsummert: bra funksjon, lett å ta vogner inn og ut midt i en slerke, men ikke best utseende.
 
Vi har tidligere brukt forrige generasjon Roco kortkobblinger som har et mye mer nøytralt utseende, men Fleischmann sine virker bedre.
 
Til helt faste vognstammer (f.eks tømmertog) sverger imidlertid jeg til Symoba/Brawa sine kobbelimitasjoner som kan stikkes inn i NEM holderne.


-------------
Asgeir



Bygger NSB og litt SJ 50-tallet


Posted By: Asgeir
Date Posted: 17 oktober 2008 at 18:56
Vi begynner å få ferdig noen nye moduler til Gardermone treffet.
 
Her er et eksempel på hva som kan oppleves.
 


-------------
Asgeir



Bygger NSB og litt SJ 50-tallet


Posted By: Morten Jacobsen
Date Posted: 17 oktober 2008 at 22:14
Jeg sitter på en terasse på Playa del Cura (Gran Canaria) og ser og hører bølgene slå mot stranden.  Egentlig er det ikke mer jeg kan ønske meg, men allikevel lengter jeg til treffet på Gardermoen.  Jeg håper at vi blir mange deltagere i trafkkspillet og jeg utfordrer alle dere som ikke har vært med på FREMO treff tidligere og melde dere på.  Sitt ikke stille når toget (togene) går (C;

-------------
Morten Jacobsen (MJ)

H0 DC og norsk forbilde fra 1955-65 med islett av H0e, Digitrax DCC og FREMO


Posted By: morten.h
Date Posted: 19 oktober 2008 at 23:27
Originally posted by Morten Jacobsen Morten Jacobsen wrote:

Jeg sitter på en terasse på Playa del Cura (Gran Canaria) og ser og hører bølgene slå mot stranden.  Egentlig er det ikke mer jeg kan ønske meg, men allikevel lengter jeg til treffet på Gardermoen.  Jeg håper at vi blir mange deltagere i trafkkspillet og jeg utfordrer alle dere som ikke har vært med på FREMO treff tidligere og melde dere på.  Sitt ikke stille når toget (togene) går (C;
...med et lite snev av misunnelse,Morten......kan jeg få anbefale Gran Canaria"s nasjonalrett...KJYLLING TARTAR.... LOLLOL 

-------------
"tog skal gå på skinner, ikke stå på hylla"
"the items falling off my car,are of genuine british craftmanship" (Lord Fauntleroy Esq.)

Morten Hagen


Posted By: Asgeir
Date Posted: 26 oktober 2008 at 01:17

For de som ønsker å se FREMO anlegget som besøkende på flymuseet til helgen, vil jeg bare minne om åpningstidene:

kl 12-16, men anlegget rives kl.1400 på søndag.


-------------
Asgeir



Bygger NSB og litt SJ 50-tallet


Posted By: Dan Rasmussen
Date Posted: 04 november 2008 at 12:36
Hei AlleSmile
 
Allerførst en stor tak til arrangementskommiteen og til alle deltagerne for dette velgennemførte Fremo træf.
 
At være deltager ved Fremo træf er altid en meget positiv oplevelse og dette Gardermo-træf var absolut ingen undtagelse.  Clap
 
Alt det praktiske fungerede og stemningen var helt i top.
 
Deruover er der masser af morsomme indslag LOLog gode hyggelige stunder, hvor der udveksles erfaringer og ideer.
 
Thomas og jeg har således mange gode ideer med i bagagen, som vi mener kan bruges i vores egen klub. Både trafikspillet samt bygge og modelstandarden - føler jeg trang til at fremhæve.Clap
 
At være txp på Bjørnlia kræver stor koncentration - godt klaret KnutClap 
Lokomotiv fører Steinar - ser lidt træt ud, men venter tålmodigt.
 
 
Mange hilsner
 
Dan
 


-------------
En dansker som ofte befinder sig i Norge :-)

Medlem af Fremo, MJF, NJK og www.nmjk.dk



Posted By: Gert
Date Posted: 05 november 2008 at 23:57
Hei alle sammen.
 
Mitt første Fremo treff ble for meg en åpenbaringSmile Jeg er hekta.
Jeg kom til Gardemoen som nybegynner.
Der ble jeg tatt i mot og inkludert på en fantastisk måte.
Alle ville dele sin kunskap og entusiasme.Smile 
Jeg vil takke mine instruktører for tiden deres og svarene på alle mine spørsmål.Thumbs%20Up
 
Skaarerbanens Venner, jeg kommer tilbake neste år. 


-------------
Med vennlig hilsen

Gert Brandsgård




Print Page | Close Window

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd. - https://www.webwiz.net