Print Page | Close Window

Weblogg for Andreas

Printed From: MJF Forum
Category: MJ-Weblogger
Forum Name: Weblogger
Forum Description: Personlige dagbøker for bygging av kvart- halv eller trekvartferdige prosjekter. Her gjelder spesielle regler som du kan lese om i øverste innlegg inne på dette delforumet.
URL: http://forum.mjf.no/forum_posts.asp?TID=2131
Printed Date: 19 april 2024 at 19:40
Software Version: Web Wiz Forums 12.05 - http://www.webwizforums.com


Topic: Weblogg for Andreas
Posted By: Andreas
Subject: Weblogg for Andreas
Date Posted: 01 januar 2007 at 23:31
5. August 2008
 
 
Lenge siden jeg har skrevet noe på bloggen. Har nå gjort en del forandringer og fjernet det som var av eldre oppdateringer delevis fordi oppdateringene var gamle og bloggen begynte å bli lang, men også fordi hovedprosjektet, hylla er plukket ned. Byggingen av Kjelsås stasjon må vente da utsiktene mot et sted å ha dette prosjektet forsvant... Får heller komme tilbake til prosjektet når jeg har fått et sted å ha det. Byggeprosjektene består derfor mest av mindre (plasskrevende) prosjekter.  
 
 
På byggebordet nå står blant annet flere av skaladesigns lps tømmervogner. Av de seks jeg har kjøpt hittil er 3 nå 100% ferdigstilt med med lakk og dekaler. Jeg eksprementerer også litt med å lage tømmerlass til vognene. Til dette bruker jeg rognekvister som jeg klipper til og limer sammen i bunter. Selv om rogn er litt gråaktig i barken blir den mer brun når kvistene tørker inn.
 
http://imageshack.us">
 
Utenom tømmervognene henger jeg meg på El 13 trenden og syssler med å forbedre denne. Modellen fikk jeg av Christian på forumet mot at jeg skulle gjøre et forsøk på å få orden på modellen, da den hadde enkelte "skjønnhetsfeil". Tanken var først å lage en nydesign variant, men etter å ha sett Jon Einars OBAS versjon er jeg ikke så sikker lenger...Wink 
 
Ellers bygger jeg en internvogn ut av en Roco trevogn. Ide"en fikk jeg etter å ha sett en tilsvarende til salgs på CM MJ-auksjon. Det går mest ut på å tette en del vinduer samt lage teakpanel der vinduer er fjernet og lakkere vognkassen i "godsvognrød".
 
http://imageshack.us">
 
 
På planleggingstadiet finnes en Green Cargo Rc 4. Jeg tenker å ut i fra en blå Roco Rc 5/6. Til dette trenger jeg taksett og dekaler fra Jeco. Videre trenger jeg et lok å sette kniven i... Så hvis noen skulle ha en slik modell er det bare skrike ut.
 
http://www.jeco.se/jeco/product.asp?qsLang=swe&type=2&id=902&pid=JE%20896 - http://www.jeco.se/jeco/product.asp?qsLang=swe&type=2&id=902&pid=JE%20896  
 
 
 
 
 
 


 
 
 
 

 

 



-------------
Hilsen Andreas.   



Replies:
Posted By: Yngve
Date Posted: 02 januar 2007 at 14:13
Syns det er veldig artig å se hva andre holder på med, så det er bra at flere starter weblogger her. Holder på med litt selv også så jeg skal lage en selv snart.....

-------------
Se mine togvideoer (og en del annet) på http://www.youtube.com/user/MrYoung86" rel="nofollow - http://www.youtube.com/user/MrYoung86



Yngve

Forumet Smalspor avd. Bergen


Posted By: Nordlandsbanen
Date Posted: 02 januar 2007 at 16:46
Det er alltid hyggelig å se bilder fra andre sine anlegg. Men si meg Andreas har du bare et vitrineskap med tog og ikke noen bane?

-------------
mvh Nordlandsbanen, bedre kjent som Lars R.
Norsk materiell fra 1960 til 2007. Vekselstrøm. HO


Posted By: Yngve
Date Posted: 02 januar 2007 at 16:53
Jeg har verken vitrineskap eller anlegg, kun et gulv å kjøre på... 


-------------
Se mine togvideoer (og en del annet) på http://www.youtube.com/user/MrYoung86" rel="nofollow - http://www.youtube.com/user/MrYoung86



Yngve

Forumet Smalspor avd. Bergen


Posted By: Nordlandsbanen
Date Posted: 02 januar 2007 at 16:58
Helt til jeg får ferdig det andre anlegget holder jeg på på to spisebord, utvidet med klaffer riktignok

-------------
mvh Nordlandsbanen, bedre kjent som Lars R.
Norsk materiell fra 1960 til 2007. Vekselstrøm. HO


Posted By: Andreas
Date Posted: 02 januar 2007 at 17:32

Originally posted by Nordlandsbanen Nordlandsbanen wrote:

Det er alltid hyggelig å se bilder fra andre sine anlegg. Men si meg Andreas har du bare et vitrineskap med tog og ikke noen bane?

Ja så langt er vitrineskapet lokstallen Setter opp baner på et av stuebordene når det skal kjøres Da får jeg en total flate på 270x150 cm så jeg får kjørt litt, men håper å komme i gang med noe modulbygging i løpet av året så det kan kjøres laaaange godstog med to stykk Di 3 eller El 16



-------------
Hilsen Andreas.   


Posted By: Andreas
Date Posted: 06 januar 2007 at 17:21
Oppdatert

-------------
Hilsen Andreas.   


Posted By: Andreas
Date Posted: 18 januar 2007 at 21:02
Oppdatert....

-------------
Hilsen Andreas.   


Posted By: espyink
Date Posted: 18 januar 2007 at 22:52
Smussingen på dioramaet ditt var jo bra det!

-------------
Mvh Espen N.N.



Posted By: Andreas
Date Posted: 19 januar 2007 at 01:30

Originally posted by espyink espyink wrote:

Smussingen på dioramaet ditt var jo bra det!

Er ganske fornøyd med fargen, men brukte kanskje litt vel mye. Får se om jeg gidder å gjøre noe mer med det.....



-------------
Hilsen Andreas.   


Posted By: Andreas
Date Posted: 21 januar 2007 at 16:44

Oppdatert....



-------------
Hilsen Andreas.   


Posted By: carlf
Date Posted: 21 januar 2007 at 17:49
Originally posted by Andreas Andreas wrote:

I løpet av helgen har det skjedd litt med dioramaet også innimellom all matten og fysikken 



Uff ja, bevegelseslikningen fra helvete har dominert skrivebordet mitt mellom vinylskiver og kaffekopper.

Holdeplassen ble flott da! Grattis! Da mangler vel bare eget hus og fast jobb før du kan begynne på et fullt anlegg!

-------------
Hilsen Carl-Frederic

(Stavangerbasert frilans fotograf, -kunstner og -student. Ellers interesser i alt med tog)


Posted By: Andreas
Date Posted: 21 januar 2007 at 18:03
Originally posted by carlf carlf wrote:

Originally posted by Andreas Andreas wrote:

I løpet av helgen har det skjedd litt med dioramaet også innimellom all matten og fysikken 



Uff ja, bevegelseslikningen fra helvete har dominert skrivebordet mitt mellom vinylskiver og kaffekopper.

Holdeplassen ble flott da! Grattis! Da mangler vel bare eget hus og fast jobb før du kan begynne på et fullt anlegg!

Takk takk 

Hehe ja bevegelseslikninger er tingen Men nå er det nok for i kveld, får ta litt helg før det er på"n igjen i morra.....

Huset og fast jobb får nok drøye litt til, men har alltids plass til et par moduler

Vi får snakkes på turen til helga da Carl - F 



-------------
Hilsen Andreas.   


Posted By: carlf
Date Posted: 21 januar 2007 at 18:14
Originally posted by Andreas Andreas wrote:

Vi får snakkes på turen til helga da Carl - F 



Det må vi! Ooh, gleder meg til den! Skal bli gøy å kjøre med slikt materiell. Jernbaneloony tur med moderne materiell er sjeldent...

-------------
Hilsen Carl-Frederic

(Stavangerbasert frilans fotograf, -kunstner og -student. Ellers interesser i alt med tog)


Posted By: Yngve
Date Posted: 21 januar 2007 at 18:29
Dette så jo bra ut! Kanskje litt mye brunt for øyeblikket, men det blir sikkert mye bedre når gress og slikt kommer på plass. Lyset er kanskje heller ikke det beste...

Hmmm dette minner meg foresten på at jeg må se å få laget en weblogg snart...


-------------
Se mine togvideoer (og en del annet) på http://www.youtube.com/user/MrYoung86" rel="nofollow - http://www.youtube.com/user/MrYoung86



Yngve

Forumet Smalspor avd. Bergen


Posted By: Andreas
Date Posted: 21 januar 2007 at 20:04

Originally posted by Yngve Yngve wrote:

Dette så jo bra ut! Kanskje litt mye brunt for øyeblikket, men det blir sikkert mye bedre når gress og slikt kommer på plass. Lyset er kanskje heller ikke det beste...

Hmmm dette minner meg foresten på at jeg må se å få laget en weblogg snart...

Det kommer nok på plass etterhvert ja, skal forøverig smusse holdeplassen i en litt lysere farger så det vil nok gjøre litt forandringer det også



-------------
Hilsen Andreas.   


Posted By: Andreas
Date Posted: 30 januar 2007 at 21:22
Oppdatert....

-------------
Hilsen Andreas.   


Posted By: Andreas
Date Posted: 31 januar 2007 at 21:08
Oppdatert igjen!

-------------
Hilsen Andreas.   


Posted By: Andreas
Date Posted: 16 februar 2007 at 22:04
Oppdatert. Ikke så veldig mye spennende, mye lastebiler igjen

-------------
Hilsen Andreas.   


Posted By: Andreas
Date Posted: 19 februar 2007 at 23:31
Oppdatert....

-------------
Hilsen Andreas.   


Posted By: Andreas
Date Posted: 04 mars 2007 at 16:27
Oppdatert!

-------------
Hilsen Andreas.   


Posted By: Andreas
Date Posted: 15 april 2007 at 12:11
Oppdatert!  modullbyggingen har startet!

-------------
Hilsen Andreas.   


Posted By: Andreas
Date Posted: 02 mai 2007 at 22:44
oppdatert...

-------------
Hilsen Andreas.   


Posted By: LarsR
Date Posted: 02 mai 2007 at 23:07
Dette blir spennende med tanke på EL17, AndreasWink

-------------
Mvh LarsR
NSB Nordlandsbanen 1958 - 2010


Posted By: morten.h
Date Posted: 02 mai 2007 at 23:19
Gutten har jobbet flittig ser jeg! Når får jeg gleden av å sprøyte kåpa di?

-------------
"tog skal gå på skinner, ikke stå på hylla"
"the items falling off my car,are of genuine british craftmanship" (Lord Fauntleroy Esq.)

Morten Hagen


Posted By: Andreas
Date Posted: 03 mai 2007 at 07:54
Originally posted by morten.h morten.h wrote:

Gutten har jobbet flittig ser jeg! Når får jeg gleden av å sprøyte kåpa di?
 
HeheWink 
 
Håper å kunne ta den med meg når jeg skal nedover neste gang... om en 2-3 uker (håper jegWink)...
 
 


-------------
Hilsen Andreas.   


Posted By: Andreas
Date Posted: 03 mai 2007 at 08:10
Originally posted by LarsR LarsR wrote:

Dette blir spennende med tanke på EL17, AndreasWink
 
Ja er ganske så spent på hvordan dette blir til slutt... Har aldri bygget et lok før... Tar det bare veeeeeeeldig med ro så går det sakte men sikkert fremover... Er i hvertfallferdig med pussingen... For det tok tid, gikk litt fremover og litt bakover i byggeprosessen hele tiden... Men nå er Tamiya Putty"en lagt bort og forhåpentligvis slipper jeg å bruke den noe mer på dette prosjektetWink Er littegrann skeptisk til om vinudene foran blir helt 100%, men det virker i hvertfall OK når jeg prøvde å feste dem tidligere.
 
Så vi får se... Akkurat nå trenger jeg 0,4 mm bor før jeg får gjort noe særlig mer...


-------------
Hilsen Andreas.   


Posted By: morten.h
Date Posted: 03 mai 2007 at 09:54
Originally posted by Andreas Andreas wrote:

Originally posted by LarsR LarsR wrote:

Dette blir spennende med tanke på EL17, AndreasWink
 
Ja er ganske så spent på hvordan dette blir til slutt... Har aldri bygget et lok før... Tar det bare veeeeeeeldig med ro så går det sakte men sikkert fremover... Er i hvertfallferdig med pussingen... For det tok tid, gikk litt fremover og litt bakover i byggeprosessen hele tiden... Men nå er Tamiya Putty"en lagt bort og forhåpentligvis slipper jeg å bruke den noe mer på dette prosjektetWink Er littegrann skeptisk til om vinudene foran blir helt 100%, men det virker i hvertfall OK når jeg prøvde å feste dem tidligere.
 
Så vi får se... Akkurat nå trenger jeg 0,4 mm bor før jeg får gjort noe særlig mer...
 
 
Front vinduene kan være litt tricky,det er vanskelig å se forskjellen på de(er ikke helt like) prøv ett og ett vindu av gangen så vil du finne ut hvilket som skal hvor....


-------------
"tog skal gå på skinner, ikke stå på hylla"
"the items falling off my car,are of genuine british craftmanship" (Lord Fauntleroy Esq.)

Morten Hagen


Posted By: Andreas
Date Posted: 03 mai 2007 at 10:55
Oppdaget det... Har prøvd ut og gitt dem et nummer så jeg husker hvilke som skal hvor når de skal på etter lakkering...

-------------
Hilsen Andreas.   


Posted By: morten.h
Date Posted: 03 mai 2007 at 13:36
Originally posted by Andreas Andreas wrote:

Oppdaget det... Har prøvd ut og gitt dem et nummer så jeg husker hvilke som skal hvor når de skal på etter lakkering...
   Det var ingen dum ide.......utfra bildene har du ikke mye arbeid igjen heller før lakkering

-------------
"tog skal gå på skinner, ikke stå på hylla"
"the items falling off my car,are of genuine british craftmanship" (Lord Fauntleroy Esq.)

Morten Hagen


Posted By: Andreas
Date Posted: 03 mai 2007 at 13:48
Originally posted by morten.h morten.h wrote:

Originally posted by Andreas Andreas wrote:

Oppdaget det... Har prøvd ut og gitt dem et nummer så jeg husker hvilke som skal hvor når de skal på etter lakkering...
   Det var ingen dum ide.......utfra bildene har du ikke mye arbeid igjen heller før lakkering
 
Nei det står ikke mye igjen nåSmile, men problemet er at jeg mangler 2,0 mm og 0,4 mm bor... Er bare de små hullene til speil, slanger ect... som mangler... og til bufferene. Skal stikke fra i pausen på jobben i helgen og stikke bort til hobbyteknikk og se om de har...
 
Lyslederopplegget står også igjen, men dette er kanskje like greit å gjøre etter lakkering??? Trengte som du sa driverket til det også...
 
 


-------------
Hilsen Andreas.   


Posted By: morten.h
Date Posted: 03 mai 2007 at 13:59

Til slangene bruker du 1mm,speil ,stige og gripehåndtak 0.4mm samt 2mm til bufferne.....helt korrekt,lyslederne monteres etter lakkering,rammeverket kunne du ha limt på plass nå hvis du hadde understellet.....i værste fall får du borre dem opp når du er på besøk hos meg.....



-------------
"tog skal gå på skinner, ikke stå på hylla"
"the items falling off my car,are of genuine british craftmanship" (Lord Fauntleroy Esq.)

Morten Hagen


Posted By: Andreas
Date Posted: 03 mai 2007 at 14:22
Originally posted by morten.h morten.h wrote:

Til slangene bruker du 1mm,speil ,stige og gripehåndtak 0.4mm samt 2mm til bufferne.....helt korrekt,lyslederne monteres etter lakkering,rammeverket kunne du ha limt på plass nå hvis du hadde understellet.....i værste fall får du borre dem opp når du er på besøk hos meg.....

 
OK, 1 mm har jeg så det kan jeg få gjort da... Får låne slanger fra en Di 3 så lenge til jeg får kjøpt reservedeler... Du sa noe om at Electrade i Sandefjord hadde dette... Titta i nettbutikken deres fant ikke noe, men det er kanskje sånn "kjøpes over disk" vare??? Skal om ikke så alt for lenge oppom NMJ for å få tak i den etseplaten så jeg kan prøve å høre med dem om de har det...
 
Bor får jeg vel tak i på en eller annen måte regner jeg med... Hobbyteknikk i Drøbak har ganske godt utvalg av verktøy og lignende (hvis jeg forstod fattern korrekt) Så jeg finner det vel der... Hvis ikke finner jeg nok på noeWink


-------------
Hilsen Andreas.   


Posted By: morten.h
Date Posted: 03 mai 2007 at 14:29
electrade i sandefjord selger det over disk, pr.mail eller telefon....det står ikke i webbshoppen..

-------------
"tog skal gå på skinner, ikke stå på hylla"
"the items falling off my car,are of genuine british craftmanship" (Lord Fauntleroy Esq.)

Morten Hagen


Posted By: Andreas
Date Posted: 03 mai 2007 at 17:43
Originally posted by morten.h morten.h wrote:

electrade i sandefjord selger det over disk, pr.mail eller telefon....det står ikke i webbshoppen..
OK... Får ringe eller maile dem dersom jeg ikke får alt jeg trenger oppe hos NMJ...

-------------
Hilsen Andreas.   


Posted By: Andreas
Date Posted: 10 juni 2007 at 15:24
Oppdatert, El 17 ferdigBig%20smileBig%20smileBig%20smileBig%20smile

-------------
Hilsen Andreas.   


Posted By: LarsR
Date Posted: 10 juni 2007 at 15:34
Og dermed gikk ønsket til Andreas i oppfyllelseSmile
 
 
FLOTT ARBEIDThumbs%20Up


-------------
Mvh LarsR
NSB Nordlandsbanen 1958 - 2010


Posted By: Andreas
Date Posted: 10 juni 2007 at 15:45
Originally posted by LarsR LarsR wrote:

Og dermed gikk ønsket til Andreas i oppfyllelseSmile
 
 
FLOTT ARBEIDThumbs%20Up
 
Hehe ja, hadde ikke akkurat regna med at dette ville bli så bra som det ble i og med at det er mitt første selvbygger prosjekt... Men reslutatet frister til nye prosjekter... Time will showWink


-------------
Hilsen Andreas.   


Posted By: morten.h
Date Posted: 10 juni 2007 at 17:09

Loket ble kjempefint Andreas.....men du er nok ikke ferdig ennå....du har glemt å male isolatorene på pantografene...Wink



-------------
"tog skal gå på skinner, ikke stå på hylla"
"the items falling off my car,are of genuine british craftmanship" (Lord Fauntleroy Esq.)

Morten Hagen


Posted By: Andreas
Date Posted: 10 juni 2007 at 17:59
Hehe...
 
Bildene ble tatt tidligere i dag før innlegget ble laget, så de er malt, men jeg gadd bare ikke å ta nye bilder....Wink 


-------------
Hilsen Andreas.   


Posted By: morten.h
Date Posted: 11 juni 2007 at 21:46
Tøm postkassen din  Andreas.....Wink

-------------
"tog skal gå på skinner, ikke stå på hylla"
"the items falling off my car,are of genuine british craftmanship" (Lord Fauntleroy Esq.)

Morten Hagen


Posted By: Andreas
Date Posted: 11 juni 2007 at 22:07
Originally posted by morten.h morten.h wrote:

Tøm postkassen din  Andreas.....Wink
 
It"s doneThumbs%20Up


-------------
Hilsen Andreas.   


Posted By: Stian
Date Posted: 24 august 2007 at 14:16
på tide med web loggen din??

-------------
Norsk matriell en gang på 60-70tallet

Mvh stian


Posted By: Andreas
Date Posted: 24 august 2007 at 14:41
Originally posted by Stian Stian wrote:

på tide med web loggen din??
 
Byggepress?Wink 
 
Tjaaa må vel oppdatere snart, men har vært litt slapp i det siste... er litt overgang fra og gå på skole 5 km unna og bruke 3-4 timer på å reise hver dagShocked
 
Men mulig det kommer noe over helga, StianThumbs%20Up


-------------
Hilsen Andreas.   


Posted By: Stian
Date Posted: 24 august 2007 at 14:57
fint og høre liker dine og morten sine web logger

-------------
Norsk matriell en gang på 60-70tallet

Mvh stian


Posted By: Andreas
Date Posted: 28 august 2007 at 20:03
Originally posted by Stian Stian wrote:

fint og høre liker dine og morten sine web logger
 
Hyggelig å høre Stian, kommer nok en oppdatering nå om noen få dager... må bare få tid til å bygge litt til først, men følg medWink


-------------
Hilsen Andreas.   


Posted By: Andreas
Date Posted: 03 september 2007 at 21:39
Oppdatert!

-------------
Hilsen Andreas.   


Posted By: LarsR
Date Posted: 03 september 2007 at 22:16
Neimen..se her..Smile
 
Dette ble flottClap


-------------
Mvh LarsR
NSB Nordlandsbanen 1958 - 2010


Posted By: Snikkaren
Date Posted: 03 september 2007 at 22:23
Originally posted by Andreas Andreas wrote:

3. September 2007
 
 Og jeg venter fortsatt på lps tømmervogner... Begynner å klø skikkelig i fingerene nå, så jeg håper de er rett rundt hjørnetBig%20smile
 
Blei veldig bra dette her Andreas. Du får pressa inn litt bygging innimellom studiene/pendlinga....LOL Hva med luftledninger og KL-master på anlegget, til El 13 og El 14....?Wink
Du er i godt selskap ang. de berømte lps"ene...
Håper de er underveis, byggerommet er forhåpentlig inntatt til helga... Så det gjør ingenting om det blir lps"ene som skal til perss først....Wink
 
Ove


-------------
Ove

No problem is so big or so complicated that it can't be run away from!
- Charles M. Schulz


Posted By: jevistad
Date Posted: 03 september 2007 at 23:38
Ser veldig bra ut Andreas.
Avdempede og naturlige farger.


-------------
Hilsen Jon Einar


https://www.facebook.com/IndreStambane" rel="nofollow - https://www.facebook.com/IndreStambane


Posted By: morten.h
Date Posted: 04 september 2007 at 00:39
føyer meg inn i rekkene og sier at dette ser lovende ut.........kanskje litt flere trær?........skævven er tett,så trøkk inn noen trær tilWink

-------------
"tog skal gå på skinner, ikke stå på hylla"
"the items falling off my car,are of genuine british craftmanship" (Lord Fauntleroy Esq.)

Morten Hagen


Posted By: Andreas
Date Posted: 04 september 2007 at 09:41
Originally posted by Snikkaren Snikkaren wrote:

Originally posted by Andreas Andreas wrote:

3. September 2007
 
 Og jeg venter fortsatt på lps tømmervogner... Begynner å klø skikkelig i fingerene nå, så jeg håper de er rett rundt hjørnetBig%20smile
 
Blei veldig bra dette her Andreas. Du får pressa inn litt bygging innimellom studiene/pendlinga....LOL Hva med luftledninger og KL-master på anlegget, til El 13 og El 14....?Wink
Du er i godt selskap ang. de berømte lps"ene...
Håper de er underveis, byggerommet er forhåpentlig inntatt til helga... Så det gjør ingenting om det blir lps"ene som skal til perss først....Wink
 
Ove
 
Hyggelig å høre at byggerommet snart er ferdigSmile
 
Skole i Oslo har faktisk ikke blitt så tidkrevende som man skulle tro... Grunnet fagdager og at jeg er ferdig med noen fag får jeg faktisk fridager/byggedager innimellom. Har en slik en i dagWink 
 
Når det gjelder KL, så har jeg bestemt meg for at det skal opp, det jeg driver å tenker litt på er om jeg skal bare ha mastene (slik som en del i fremo gjør) eller om jeg skal lufteldningen også...
 


-------------
Hilsen Andreas.   


Posted By: Andreas
Date Posted: 04 september 2007 at 09:45
Takk for positiv responsSmile
 
Originally posted by morten.h morten.h wrote:

føyer meg inn i rekkene og sier at dette ser lovende ut.........kanskje litt flere trær?........skævven er tett,så trøkk inn noen trær tilWink
 
hmmm ser ut som det har vært en liten jævel ute med motorsaga her.....Clown
 
Kommer nok flere trær innimellom etterhvert som jeg får kjøpt flere... Lurer om jeg skal gå til innkjøp av en liten kasse, kommer nok fort til å lønne seg....


-------------
Hilsen Andreas.   


Posted By: AT
Date Posted: 04 september 2007 at 17:31
Det er meir enn lovande, det er bra.
 Som tidlegare sagt naturlege avdempa farger. Meir skog? Då vil eg sett inn lauvtre, helst som mindre busker som ikkje vil la seg kue av bartrea.
 
Men så skal du legge merke til noko: dei fire steinane bak linja ligg med nesten lik avstand, ser ut som dei er lagt på plass med dette som formål.
Grupper steinane i grupper eller med ulik avstand.
 
 Framkant av plata du bygger på kunne vore senka, slik at grøfter og stikkrenner kjem med. Dette for å vise at det er "liv "under ballasten.
Itillegg får ein mindre inntrykk av at skinnene er spikra på ei plateSmile
 
AT


-------------
AT


Posted By: Andreas
Date Posted: 04 september 2007 at 18:59
Hei, takk for gode tips og rådSmile 
 
Kunne godt tenkt meg noen løvtrær, kanskje helst bjerk, men sliter litt med å finne noen som skal forestille bjerk og faktisk ser ut som det og. Noen som har tips?
 
Steinene har jeg faktisk ikke lagt merke til før du sa det... Takk skal du ha!
 
Litt sent å gå i gang med å senke litt i forkant nå, men skal ha dette i bakhue til neste del skal byggesThumbs%20Up
 
 
 
 
 
 


-------------
Hilsen Andreas.   


Posted By: Andreas
Date Posted: 29 september 2007 at 17:09
Oppdatert...

-------------
Hilsen Andreas.   


Posted By: Snikkaren
Date Posted: 29 september 2007 at 21:44
Dette blei jo veldig bra...Thumbs%20Up Skal jeg bare sende over mine til degWinkWinkWink
 
Ove


-------------
Ove

No problem is so big or so complicated that it can't be run away from!
- Charles M. Schulz


Posted By: Andreas
Date Posted: 30 september 2007 at 22:51
Hehe... nei du, jeg trenger fortsatt 12-13 vogner tilTongue Så kan vi se på saken etter detWink 
 
 


-------------
Hilsen Andreas.   


Posted By: Yngve
Date Posted: 30 september 2007 at 23:24
Han skrev jo ingenting om at han skulle ha de tilbake....Wink

-------------
Se mine togvideoer (og en del annet) på http://www.youtube.com/user/MrYoung86" rel="nofollow - http://www.youtube.com/user/MrYoung86



Yngve

Forumet Smalspor avd. Bergen


Posted By: Snikkaren
Date Posted: 01 oktober 2007 at 19:02
Der kan du se Yngve, når man ikke kan lese, så FÅR man ingenting heller.....LOLWink
 
Ove


-------------
Ove

No problem is so big or so complicated that it can't be run away from!
- Charles M. Schulz


Posted By: morten.h
Date Posted: 17 oktober 2007 at 16:42

da var loket ditt kommet trygt frem Andreas....tok noen bilder som bevis...

 
 
...skal se om jeg rekker litt AC ombygging på den i kveldWink
 


-------------
"tog skal gå på skinner, ikke stå på hylla"
"the items falling off my car,are of genuine british craftmanship" (Lord Fauntleroy Esq.)

Morten Hagen


Posted By: Yngve
Date Posted: 17 oktober 2007 at 16:45
Er vel unødvendig å si at nå ble jeg misunnelig... LOL Dæven for et flott lok!!!

-------------
Se mine togvideoer (og en del annet) på http://www.youtube.com/user/MrYoung86" rel="nofollow - http://www.youtube.com/user/MrYoung86



Yngve

Forumet Smalspor avd. Bergen


Posted By: morten.h
Date Posted: 17 oktober 2007 at 16:49
Var vel ikke akkurat en bombe at det utsagnet kom fra deg YngveWink....skal lakke den om i fiolillalysegrønnLOLLOL

-------------
"tog skal gå på skinner, ikke stå på hylla"
"the items falling off my car,are of genuine british craftmanship" (Lord Fauntleroy Esq.)

Morten Hagen


Posted By: Andreas
Date Posted: 17 oktober 2007 at 20:48
Der var den kommetTongue Takk for bildene MortenBig%20smile 
 
Kjempestas når denne blir ferdig ombygget... Ser bare enda mer fram til messaWink
 
PS: "låner" bildet å lager en avatar jegWink 
 


-------------
Hilsen Andreas.   


Posted By: morten.h
Date Posted: 17 oktober 2007 at 21:35
dønn i orden det.....bare lånWink

-------------
"tog skal gå på skinner, ikke stå på hylla"
"the items falling off my car,are of genuine british craftmanship" (Lord Fauntleroy Esq.)

Morten Hagen


Posted By: morten.h
Date Posted: 17 oktober 2007 at 21:47

Du skal få vite hva jeg har gjordt.....ca. kl 23-23.30Wink

 


-------------
"tog skal gå på skinner, ikke stå på hylla"
"the items falling off my car,are of genuine british craftmanship" (Lord Fauntleroy Esq.)

Morten Hagen


Posted By: Andreas
Date Posted: 17 oktober 2007 at 22:12
Originally posted by morten.h morten.h wrote:

Du skal få vite hva jeg har gjordt.....ca. kl 23-23.30Wink 

 
 
Ser fram til detWink Blir det ESU dekoder for AC digital/analog du setter i den?


-------------
Hilsen Andreas.   


Posted By: morten.h
Date Posted: 17 oktober 2007 at 23:11

Har kommet så langt at det bare er slepesko og dekoder som mangler.....og for å få plass til slepesko,gjorde jeg følgende...

 
 
....for å få plass til slepesko må drivverket på den ene boggien fjernes...
 
 
.....så jeg plukket den ene boggien i deler og fjernet alle tannhjula..
 
 
.....satte det sammen igjen og skrudde bånnplata jeg tok avstøp av på plass.....nå skulle det være plass til slepesko....  kan godt sette inn ESU dekoder i den Andreas...må ringe å bestille i morgenWink
 


-------------
"tog skal gå på skinner, ikke stå på hylla"
"the items falling off my car,are of genuine british craftmanship" (Lord Fauntleroy Esq.)

Morten Hagen


Posted By: Andreas
Date Posted: 17 oktober 2007 at 23:16
Vakkert... Du er rett og slett en kunstner av dimensjoner, står ikke fast for noeClap Så lenge det er en grei "midt på treet" dekoder som fungere også analogt (ja skam meg, har ikke investert i digitalsystem)... så er det egentlig samma hva...
 
Takk igjen for hjelpenSmile 


-------------
Hilsen Andreas.   


Posted By: Andreas
Date Posted: 14 november 2007 at 21:11
Oppdatert!

-------------
Hilsen Andreas.   


Posted By: morten.h
Date Posted: 14 november 2007 at 21:27
Se her ja....Wink trudde du bare lagde "Leverance" Lastebil for tiden, følger med i spenning......

-------------
"tog skal gå på skinner, ikke stå på hylla"
"the items falling off my car,are of genuine british craftmanship" (Lord Fauntleroy Esq.)

Morten Hagen


Posted By: Andreas
Date Posted: 15 november 2007 at 14:59
Hehe neida, blir litt annet også. Så forresten bilen i Oslo i dag... Trenger noen flere deler til den, men ellers så skal du ikke se bort i fra at "førsteutkastet" er klart når jeg tar turen innom Stavern i vinterWink 

-------------
Hilsen Andreas.   


Posted By: Andreas
Date Posted: 04 desember 2007 at 21:42
Oppdatert 3. desmeber

-------------
Hilsen Andreas.   


Posted By: Andreas
Date Posted: 05 januar 2008 at 20:19

Oppdatert!



-------------
Hilsen Andreas.   


Posted By: Stian
Date Posted: 05 januar 2008 at 20:34
dette ble stilig!Thumbs%20Up likte mye bedre  de skinenne du har nå en de andreSmile

-------------
Norsk matriell en gang på 60-70tallet

Mvh stian


Posted By: Andreas
Date Posted: 11 februar 2008 at 17:41
Oppdatert!

-------------
Hilsen Andreas.   


Posted By: Andreas
Date Posted: 13 februar 2008 at 09:16
Har endret bildene til "frimerkeformat" slik at man slipper å scrolle i hovedinnleggetSmile

-------------
Hilsen Andreas.   


Posted By: Andreas
Date Posted: 27 april 2008 at 09:58
Oppdatert

-------------
Hilsen Andreas.   


Posted By: Christian
Date Posted: 27 april 2008 at 15:18
Prøv på Byarkivets hjemmesider Andreas. De har masse gamle flyfoto av Oslo.

http://www.byarkivet.oslo.kommune.no/ - http://www.byarkivet.oslo.kommune.no/




-------------
Tut, tut.


Posted By: Andreas
Date Posted: 27 april 2008 at 23:18
Takk, Christian... Smile 

-------------
Hilsen Andreas.   


Posted By: Andreas
Date Posted: 05 august 2008 at 22:37
Oppdatert!


-------------
Hilsen Andreas.   


Posted By: morten.h
Date Posted: 24 oktober 2008 at 12:55
Gratulerer med dagen, Andreas Wink

-------------
"tog skal gå på skinner, ikke stå på hylla"
"the items falling off my car,are of genuine british craftmanship" (Lord Fauntleroy Esq.)

Morten Hagen


Posted By: Andreas
Date Posted: 24 oktober 2008 at 19:30
Mange takk, MortenWink

-------------
Hilsen Andreas.   


Posted By: Snikkaren
Date Posted: 24 oktober 2008 at 23:55
GratulererBig%20smileClap
 
 
Winkve


-------------
Ove

No problem is so big or so complicated that it can't be run away from!
- Charles M. Schulz


Posted By: Andreas
Date Posted: 25 oktober 2008 at 10:23
Takk takkSmile

-------------
Hilsen Andreas.   


Posted By: Andreas
Date Posted: 06 november 2008 at 21:45
Da har jeg ryddet litt i fotoalbumet mitt og lagt ut en god del togfoto fra norske spor, jeg har tatt i løpet av det siste året.
 
Her finner man albumet:   http://foto.mjf.no/main.php?g2_itemId=4813 - http://foto.mjf.no/main.php?g2_itemId=4813
 
Mer kommer etterhvertSmile
 
 


-------------
Hilsen Andreas.   


Posted By: Chr. Lil.
Date Posted: 24 mai 2009 at 12:34
Hmm.. hvorfor får jeg ikke frem fotoalbummet når jeg trykker på linken? Kommer bare til at siden ikke finnes...

-------------
Christian L.


Posted By: SverreNN
Date Posted: 24 mai 2009 at 12:35
Originally posted by Chr. Lil. Chr. Lil. wrote:

Hmm.. hvorfor får jeg ikke frem fotoalbummet når jeg trykker på linken? Kommer bare til at siden ikke finnes...

Jeg og fikk samme problem

-------------
Hilsen Sverre.
H0 digitalt.


Posted By: Chr. Lil.
Date Posted: 24 mai 2009 at 13:18
Det gjelder faktisk alltid, om jeg prøver å åpne en link til fotoalbumet går det aldri..

-------------
Christian L.


Posted By: SverreNN
Date Posted: 24 mai 2009 at 14:34
Merkelig.

-------------
Hilsen Sverre.
H0 digitalt.


Posted By: Snikkaren
Date Posted: 24 mai 2009 at 14:53
Prøv http://foto.mjf.no/foto/main.php?g2_itemId=4809 - her.
 
 


-------------
Ove

No problem is so big or so complicated that it can't be run away from!
- Charles M. Schulz


Posted By: Andreas
Date Posted: 24 mai 2009 at 15:45

Tror feilen har skjedd etter en omlegging av fotoalbumet for en stund tilbake, fikk tilbakemeldinger på dette på jernbane.net, men glemte å rette opp linken i signaturen min på dette forumet.

Forøvrig lenge siden jeg har oppdatert med nye bilder nå. Ikke har det blitt så mange turene heller, men noe har det blitt. La nettopp ut noen bilder fra de siste ukene hvor de fleste bildene er tatt 17. mai på denne linken: http://forum.mjf.no/forum_posts.asp?TID=4507 - http://forum.mjf.no/forum_posts.asp?TID=4507


-------------
Hilsen Andreas.   



Print Page | Close Window

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd. - https://www.webwiz.net