Print Page | Close Window

Hobbytrade Di6 prototypebilde

Printed From: MJF Forum
Category: Modelljernbane i alminnelighet
Forum Name: H0 2-skinne
Forum Description: For spørsmål relatert til H0/1:87 DC
URL: http://forum.mjf.no/forum_posts.asp?TID=1741
Printed Date: 29 november 2024 at 02:12
Software Version: Web Wiz Forums 12.05 - http://www.webwizforums.com


Topic: Hobbytrade Di6 prototypebilde
Posted By: eika
Subject: Hobbytrade Di6 prototypebilde
Date Posted: 29 august 2006 at 22:02

På messen til Dansk modelljernbane union i København 26-27/8 kunne en prototype av Di6 observeres på standen til Hobbytrade, og den ser jo virkelig ut til å bli en modell vel verdt å vente på:

Eirik




Replies:
Posted By: Wickerman
Date Posted: 29 august 2006 at 22:58

Nå ble jeg dårlig SKal bli stas å få denne i hus. Det enste jeg synes det var å gjøre det samme som på speilene på EL18. Hvor man kunne velge om de skulle være ut eller inn.

 



-------------
A matter of life and death


Posted By: Andreas
Date Posted: 30 august 2006 at 09:45

Hei

Ser ut til å bli en flott modell som det er verdt å vente på Er det noen som vet hva prisen blir?

Hilsen Andreas



-------------
Hilsen Andreas.   


Posted By: J-I Hansen
Date Posted: 30 august 2006 at 10:27

Ta og vis bilde av bilvogna fra Roco også, Eirik.



Posted By: SveinR
Date Posted: 30 august 2006 at 11:08
Originally posted by J-I Hansen J-I Hansen wrote:

Ta og vis bilde av bilvogna fra Roco også, Eirik.

Er den grønn?



-------------
Mvh

-SveinR



Det finnes en skiftetraktor til alt



Posted By: eika
Date Posted: 30 august 2006 at 11:41

Originally posted by SveinR SveinR wrote:

Er den grønn?

Ingen fare Svein

Den var vel mer blå-grønn om jeg husker korrekt, skal se om jeg finner et brukbart bilde senere...

Men det var ikke den typisk norske utgaven, men den mer europeiske med åpen 2.etg.
Det går en del slike vogner også hit til landet. Lurer på om ikke de kommer med Toyota fra Sverige?

Eirik 



Posted By: Andreas
Date Posted: 30 august 2006 at 12:12
Originally posted by SveinR SveinR wrote:

Originally posted by J-I Hansen J-I Hansen wrote:

Ta og vis bilde av bilvogna fra Roco også, Eirik.

Er den grønn?

Ja hvordan går det med planene om bilvogna Svein? Blir den satt i produksjon ? Bildene jeg har sett av modellen ser veldig lovende ut  hvertfall

Hilsen Andreas 



-------------
Hilsen Andreas.   


Posted By: SveinR
Date Posted: 30 august 2006 at 12:28
Originally posted by eika eika wrote:

Originally posted by SveinR SveinR wrote:

Er den grønn?

Ingen fare Svein

Phuu...

 

Originally posted by Andreas Andreas wrote:

Ja hvordan går det med planene om bilvogna Svein? Blir den satt i produksjon ?

sjekk http://www.togbutikken.no - www.togbutikken.no , ellers så er det dette med å ikke oversvømme markedet med dårlige modeller. Men kanskje før året er omme, hvem vet.

Den Di6 så flott ut, men vet du Eirik om det er den endelige utgaven, eller en tidlig prototype de har lakkert?



-------------
Mvh

-SveinR



Det finnes en skiftetraktor til alt



Posted By: frankm
Date Posted: 11 september 2006 at 18:37
nye bilder av di.6 på
http://www.hobbytrade.dk/dk/nyheder/nyheder.shtml#sep10 - Hobbytrades nyhetsside


Posted By: Wickerman
Date Posted: 11 september 2006 at 22:01

Ventes å bli sendt ut fra Fabrikken 1 okt. Blir en bra høst sammen med mange nyheter i år og neste år



-------------
A matter of life and death


Posted By: J-I Hansen
Date Posted: 21 september 2006 at 02:46
Originally posted by SveinR SveinR wrote:

Originally posted by J-I Hansen J-I Hansen wrote:

Ta og vis bilde av bilvogna fra Roco også, Eirik.

Er den grønn?

Modellen var blå, men uten påskrifter. Og det var èn variant med vegger i første etasje, og èn uten. Som denne:

 

http://f22.parsimony.net/forum41473/messages/151863.htm - http://f22.parsimony.net/forum41473/messages/151863.htm

Burde være mulig med en norsk variant da.



Posted By: Andreas
Date Posted: 02 oktober 2006 at 17:51
Mens vi er inne på Di 6, lurte jeg på hvilket år var det de første lokene ble levert til NSB ? Var det i 96 eller 97?

-------------
Hilsen Andreas.   


Posted By: Wickerman
Date Posted: 03 oktober 2006 at 00:33
Di6 ble levert fra fabrikken i perioden 04.04.1997-01.07.1997

-------------
A matter of life and death


Posted By: Nordlandsbanen
Date Posted: 03 oktober 2006 at 07:41

Originally posted by Wickerman Wickerman wrote:

Di6 ble levert fra fabrikken i perioden 04.04.1997-01.07.1997

Synd at det gikk som det gikk med Di6-ene. Mye kunne ha vært annerledes hvis de hadde fungert.



Posted By: Andreas
Date Posted: 03 oktober 2006 at 09:14
Originally posted by Nordlandsbanen Nordlandsbanen wrote:

Originally posted by Wickerman Wickerman wrote:

Di6 ble levert fra fabrikken i perioden 04.04.1997-01.07.1997

Synd at det gikk som det gikk med Di6-ene. Mye kunne ha vært annerledes hvis de hadde fungert.

Det var planen at Di 6 lokene skulle overta godstransporten på Nordlandsbanen og erstatte Di 3. Etter en kort stund begynte Di 6 lokene å få problemmer med alt fra motor til at de ikke taklet det norske vinterværet, det førte jo til at Di 3 fikk en slags rennesanse i godstrafikken.



-------------
Hilsen Andreas.   


Posted By: carlf
Date Posted: 03 oktober 2006 at 11:38
Det var jo hyggelig at Di3 ble litt til da, den er jo en fin "liten" maskin... Den enes død er en annens brød passer inn i denne situasjonen.

-------------
Hilsen Carl-Frederic

(Stavangerbasert frilans fotograf, -kunstner og -student. Ellers interesser i alt med tog)


Posted By: Wickerman
Date Posted: 03 oktober 2006 at 13:44
Originally posted by Andreas Andreas wrote:

Originally posted by Nordlandsbanen Nordlandsbanen wrote:

Originally posted by Wickerman Wickerman wrote:

Di6 ble levert fra fabrikken i perioden 04.04.1997-01.07.1997

Synd at det gikk som det gikk med Di6-ene. Mye kunne ha vært annerledes hvis de hadde fungert.

Det var planen at Di 6 lokene skulle overta godstransporten på Nordlandsbanen og erstatte Di 3. Etter en kort stund begynte Di 6 lokene å få problemmer med alt fra motor til at de ikke taklet det norske vinterværet, det førte jo til at Di 3 fikk en slags rennesanse i godstrafikken.

Eletroniken tålte ikke kulda. Togene 471 og 472(nattogene) med DI6 ble stående i Namdalen i -20 kuldegrader fordi eletroniken ikke tålte kulda. På Nordlansbanen har man ikke reservelok, så da måtte man hente opp Di3 lok fra Tronheim, med påfølgende forsikelser.

Lokene var ment for å bruke å både persong og godstog.

Men lokene hadde ikke bare problemer med eletroniken. Brann i motorom på 2 lok. problemer med sporkraften(kjøre med redusert hastighet) osv... Lista på feilene ble lang etter hvert. Lokene fungerte grei hos CLF. Etter at Connex overtok lokene, har problemene oppstått på nytt. Og de har blitt bygget om 2 ganger på den tiden Connex har hatt lokene. Etter at et av lokene tok fyr hos Connex ,ble eksosystemet bygget om. Kan ses med en kasse på taket. Hobbytrade kommer med en tiligere utgave av De2700

En bra side om lokene : http://www.rail.lu/materiel/nsbdi6.html - http://www.rail.lu/materiel/nsbdi6.html



-------------
A matter of life and death



Print Page | Close Window

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd. - https://www.webwiz.net