Print Page | Close Window

Norges største modulanlegg?

Printed From: MJF Forum
Category: FREMO-snakken
Forum Name: FREMO-snakken
Forum Description: Diskutere det meste innen FREMO
URL: http://forum.mjf.no/forum_posts.asp?TID=1699
Printed Date: 03 mai 2024 at 16:59
Software Version: Web Wiz Forums 12.05 - http://www.webwizforums.com


Topic: Norges største modulanlegg?
Posted By: Dag Cato
Subject: Norges største modulanlegg?
Date Posted: 10 august 2006 at 19:53
Årets Sandnes-treff presenterer i år det som synes å være norges største FREMO-anlegg til nå.



En hovedlinje på 73 meter, to sidebaner på henholdsvis 15 og 19 meter gir et anlegg på 107 meter. I tillegg kommer to industribaner på tilsammen 10 meter.

Trafikken vil ivaretas med Di 2,3,4, "Tulipanlok, El 13, 14, 16, BM 89, 69 og kanskje flere til.

Er dette årets andre høydepunkt?





-------------
MVH

DC



Steinsnes? Hvilken Steinsnes?



Replies:
Posted By: SveinR
Date Posted: 10 august 2006 at 22:02

Hva med El17? Og regner med at det er noen små skiftetraktorer som jobber flittig på stasjonene



-------------
Mvh

-SveinR



Det finnes en skiftetraktor til alt



Posted By: Dag Cato
Date Posted: 10 august 2006 at 22:49
Om noen har meldt på en El17 vet jeg ikke. Kommer en slik skal vi vel alltids få satt den i arbeid. Sørlandsbanens ekspresstog gikk jo med El17 . . . .

Skiftetraktorer, tja. Litt avhengig av trafikkvolum. Det er vel litt høyere tonnasje på 80-tallets godstog enn hva folk er vant til fra 60-tallet?

Men dine ord setter tankekverna i sving . . . . . Jeg kjenner inspirasjonen strøymer på

Hilsen
DC
Sjefsruteplanleggerslask


Posted By: SveinR
Date Posted: 10 august 2006 at 23:04

Ja El17 MÅ vi ha Fines det vakrere skapning?

Hvordan stiller Fremoister seg til faste passasjertogstammer? Da kan undertegnede kanskje stille med en El17. "Mangler nemlig slike ein bøyle"

 

 



-------------
Mvh

-SveinR



Det finnes en skiftetraktor til alt



Posted By: -TUR-
Date Posted: 11 august 2006 at 00:30

Heisann...

2 x El17 er allerede satt i arbeid - inkludert din Svein. Dagekspressen er satt opp med El17. Det er p.t. plan for ihvertfall 2 togpar med denne loktypen.



-------------
-TUR-

Tore Urvik


Posted By: -TUR-
Date Posted: 16 august 2006 at 09:05

Heisann...

En liten oppdatering til Jon Einars tegning som Dag Cato har lagt ut. Denne er nå oppdatert med noen sent påmeldte moduler, og anlegget lengde er oppe i 111 meter. Jeg kan glede dere med at stasjonene / holdeplassenes rekkefølge er som før, det er kjøreavstanden som er øket.

Ny tegning på nett dukker opp når vi ikke er befengt med "trege" jobb-datamaskiner



-------------
-TUR-

Tore Urvik


Posted By: ØyvindS
Date Posted: 16 august 2006 at 09:12

Hei FREMO-folk

Jeg må bare si at jeg er superimponert over det som dere får til. En rekke årevisse arrangementer, god geografisk dekning, samhold og ikke minst en fantastisk opplevelse for de som er med på treffene.

Til dere som ikke har vært på treff - unn dere dette. Dere treffer de hyggeligste mj-folk som finnes, og får være med på gøyal felles opplevelse.



-------------
mvh Øyvind Strøm


Posted By: J-I Hansen
Date Posted: 16 august 2006 at 21:15

Originally posted by Dag Cato Dag Cato wrote:


 





Fossum TRELAST ssp???

"Butikken" heter Fossum Bruk og er en sponplatefabrikk! Ergo: Fossum Bruk ssp. Slendrian ...

 



Posted By: Dag Cato
Date Posted: 16 august 2006 at 21:23
Sånn er det når bedriftens infoansvarlige er totalt fraværende

-------------
MVH

DC



Steinsnes? Hvilken Steinsnes?


Posted By: J-I Hansen
Date Posted: 16 august 2006 at 21:48

Originally posted by Dag Cato Dag Cato wrote:

Sånn er det når bedriftens infoansvarlige er totalt fraværende

Har travle dager, må vite. Men både visjonsgründer, hovedkategoristrateg og info.ansvarlig blir å treffe på treffet.

Tok du den? "blir å treffe på treffet"

 



Posted By: Lars Gjertsen
Date Posted: 17 august 2006 at 10:51
Originally posted by J-I Hansen J-I Hansen wrote:

Har travle dager, må vite. Men både visjonsgründer, hovedkategoristrateg og info.ansvarlig blir å treffe på treffet.

Tok du den? "blir å treffe på treffet"

Jeg tok den ikke. Mener du at det trengs organisering av bedrifter, altså?



Posted By: -TUR-
Date Posted: 18 august 2006 at 02:17

Heisann!

Slenger ut en oppdatert avstandsoversikt av 111-metersanlegget. Av en eller annen grunn får jeg bare konvertert den fra WMF til GIF på en slik måte av den blir sort fremfor hvit i bakgrunnen - men dere klarer vel å lese det likevel...

 



-------------
-TUR-

Tore Urvik



Print Page | Close Window

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd. - https://www.webwiz.net