I vårt hektiske samfunn raser tiden
avgårde, og nok et år nærmer seg slutten. Vi som driver med modelljernbane har
heldigvis tilgjengelig vaksine og medisin mot hastverk og stress. På
hobbyrommet eller i klubben senker de fleste skuldrene, får kreativt utløp for
skapende evner, og skrur ned urets gnag til trivselstid. Å kjøre tog hever stemningen,
og senker pulsen og blodtrykk.
Vi håper du har hatt et trivelig MJ
år, og at du har satt pris på å får vårt medlemsblad i postkassen. Fire utgaver
av MJ-bladet har det blitt, med god bredde og inspirerende artikler. Er det noe
du mener vi kunne dekket annerledes, helt har glemt, eller skulle unnlatt?
Styret og redaksjonen er lydhøre for konstruktive innspill og begrunnet
kritikk.
Vi kom ikke i mål med planlagt film
til Modelljernbanens dag i 2022. Råmaterialet er imidlertid der, og noe fint
vil bli gjort tilgjengelig for medlemmer og klubber på nyåret. Vi registrerer
at mange klubber valgte å holde åpent hus i tiden rundt MJ-dagen, og inviterte
interesserte inn i MJ varmen, og formidlet gleden ved hobbyen vår. Det er
supert! Husk at Modelljernbaneforeningen er på tilbudssiden i forhold til
klubber, og at alle medlemsklubber kan søke støtte til markedsføring og få
tilsendt oppdatert informasjonsmateriell til utdeling. Det er bare å spørre.
Ved årsskiftet er det naturlig å
stoppe opp litt, og tenke på hva vi egentlig vil at MJF skal være. Hva kan MJF
være for deg og klubben din? Hva kan Du være for MJF og MJ miljøet lokalt og
nasjonalt? Skal MJF kun være en bladutgiver? Mange er medlem kun for bladet, og
det er jammen fint! Uten medlemmenes kontingent blir det ingen
utgivelser. MJ-bladet er et medlemsblad.
I disse dager starter en prosess med
å digitalisere alle tidligere årganger av MJ-bladet. Disse vil bli
tilgjengelige online for alle medlemmer! Det er bare å glede seg til dette.
Nestor Svein Sando har også gitt tommel opp for digitalisering av sin bok
klassiker "Modelljernbane på Norsk". Alle medlemmer vil kunne laste
denne ned. Gammelt gull ruster ikke. Men hva er veien videre, og hvordan skal
foreningen utvikle seg? Hvordan kan MJF tilpasse og forbedre tilbudet på beste
måte for medlemmer og medlemsklubber?
Har du konkrete ideer og tanker om
dette, så gå inn på nettsiden til foreningen, kontakt noen i styret, meld inn
via vårt skjema, eller send en mail. Vi avholder årsmøte på Kløfta lørdag 11.
mars og håper at så mange som mulig har anledning til å sette av noen timer til å diskutere hvordan MJF skal drives framover.
Spørsmål og innspill vedrørende MJF og MJ-bladet sendes via skjema på hjemmesiden ( https://modelljernbaneforeningen.no/mjf/kontakt-oss/" rel="nofollow - https://modelljernbaneforeningen.no/mjf/kontakt-oss/ ).
Styret i MJF takker alle medlemmer
for at du støtter vårt arbeide for mj-hobbyen, og ønsker alle et
riktig godt nytt år!
Med hilsen fra Arne, Geir, Jon
Eigil, Morten, Ole, Roger og Ståle
------------- Morten W
H0 USA - Conrail, CSX & NS i Appalachia 1990+ O USA - Lehigh Valley ca 1975 Inspirasjon: Chubb, McClelland, T Koester, www.ldsig.org & www.opsig.org Besøk www.onorway.com
|