Jeg har også mottatt loket. Det er nok høye flenser for de fleste. De går sikkert an å dreie av i en metalldreiebenk til RP25? Verre er det at et er 2 aksler med gummiringer (4 hjul). Det er ikke strømopptak på de akslene som har gummiringer. Hjulene har innleggskiver av plast for å simulere bremseringer, så alle hjul passer ikke. De må ha en dyp utsparing på utsiden. - Kanskje et utskiftet El 17-hjul kan passe i stedet - med litt dreiing? Jeg har ikke tid akkurat nå for å gå inn på slik en omfattende operasjon. Ellers hadde jeg problemer med å lese ut dekoderen for å se funksjonene, da det ikke er noen bruksanvisning heller, som beskriver digitalfunksjoner. Fikk stadige feilmeldinger om at dekoderen ikke lar seg lese på LokProgrammer. Jeg måtte til slutt sette dekoderen i testbenken for å lese av. Kanskje det skyldes all elektronikken som er på basisplaten? Jeg fikk oppdatert dekoderen med ny SW - og da virket loket med innebygd dekoder uten problem. - Pussig - Der er LokSound 5.0-dekoder. Det er spesielle tutesignaler for kjøring i tunell og før stasjoner fra portugisiske utgaven. Også høyttaleren på stasjonene er på portugisisk lyd. De har jeg fjernet. Jeg har lagt til en sammenblanding av tyfonen som har høy frekvens og lav frekvens som høres riktigere ut for norske lok Ellers er det mange smådeler som kan monteres. Det er speilene og vinduspusseren i etset metall. Også frontplogen under koblingen har svake fester. De går an og bore opp på skrå og feste en avstiver i metall. Jeg har brukt en 0,4-tråd og forsterket den. Glemte å nevne koblingen: Kåpen er rundt 1-2 mm. for lang til at det passer 100% på understellet. Hvis kulissen går tregt rundt midten, så er det mulig å file noe av det som stikker uti enden der "mothakene" er på koblingen. Hvis du skyver overdelen helt i ene siden, så går det bra - mens kulissen i motsatt side er det et problem ved at "mothakene" støter mot en endevegg. - Så sentrer kåpen, så går det kanskje?
|