Åpning av Hobbytrade DI 4 |
Post Reply |
Author | |
ses
Fremo og MjF medlem Joined: 09 november 2006 Location: Norway Status: Offline Points: 3922 |
Post Options
Thanks(0)
Posted: 03 oktober 2010 at 00:38 |
Kan noen si meg hvordan man får åpnet kåpa på Hobbytrades Di 4 uten å gjøre noe skade på den? Det fulgte 0 bruksanvisning med, men jeg regner med at noen for lengst har funnet ut av dette. Jeg ser det er fire små stjerneskruer helt i hjørene bak bufferne, men de sitter litt kilent til, og hvis de ikke har noe med dette å gjøre, er det litt dumt å begynne å skru de ut og kanskje noe helt annet løsner enn forventet.
Og mens jeg spør om dette, så lurer jeg på hva slags dekoder man har erfaring med er ok for dette loket? |
|
Svein S
|
|
Bjørn R Larsen
Fremo og MjF medlem Joined: 02 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 864 |
Post Options
Thanks(0)
|
Hei Svein,
du kan laste ned brukerveiledning fra Hobbytrades sider:
Jeg har en Di4 med fabrikkmontert ESU LokSound dekoder, og er fornøyd med dens oppførsel.
|
|
ses
Fremo og MjF medlem Joined: 09 november 2006 Location: Norway Status: Offline Points: 3922 |
Post Options
Thanks(0)
|
Se det ja! Takk.
Men jeg undres på hvorfor ikke den veiledninger ligger ved loket. |
|
Svein S
|
|
Wickerman
Veteran Joined: 02 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 1211 |
Post Options
Thanks(0)
|
Di4 ble levert med og uten dekoder(avhening av hva kunden har valgt) Har 3 lok selv med fabrikkmontert dekoder med lyd. Kan anbefalles. Ikke alle produsenter er flink til å legge med dokumentasjon og delelister. I såfall så ligger det som oftes ute på nettsidene til de som har produsert matriellet.
Det er 2 tapper på mitten av kåpen, ta henda dra forsiktig til siden så vill overdelenløsne. Pass på at det er ledninger til lykter i overdelen som er festet til printkortet.
Hvis du kjørt over 30t med loket (feks annalog eller med en annen dekoder) skader ikke der ikke å smøre beveglige deler, når man først er i gang med å sette inn dekoder. Edited by Wickerman - 04 oktober 2010 at 01:00 |
|
A matter of life and death
|
|
Post Reply | |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |