MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

FAQ FAQ  Søk i forum   Arrangement   Registrer ny bruker Registrer ny bruker  Logg inn Logg inn

Perrong

Svar Svar
Forfatter
  Tråd Søk Tråd Søk  Innstillinger for tråd Innstillinger for tråd
mikki Se rullemeny
Medlem i MJF
Medlem i MJF

Medlem siden: 19 august 2013
Land: Norge
Status: Utlogget
Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér mikki Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Tråd: Perrong
    Sendt: 13 desember 2016 kl. 15:15
Forsøker forgjeves å søke på forum uten resultat. Noen som kan si meg høyde på perrong fra for eksempel svill. Jeg tenker H0
Til toppen
ses Se rullemeny
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem

Medlem siden: 09 november 2006
Land: Norway
Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér ses Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 13 desember 2016 kl. 16:17
Høyden på perronger varierer veldig mye. Spør på et 1:1-forum.
Svein S
Til toppen
jevistad Se rullemeny
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem

Medlem siden: 02 november 2004
Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér jevistad Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 13 desember 2016 kl. 19:43
Klippet fra et jernbaneforum for en stund siden:

"I mange år var standard plattformhøyde 35 cm over skinnetopp.
En del slike plattformer finnes fortsatt. Senere (vet ikke når) ble standard plattformhøyde 57 cm.
Mange gamle plattformer kan ses er bygget på fra 35 til 57 cm.
Rundt 1980 ble plattformhøyde fastsatt til 70 cm for nærtrafikkplattfomer i Oslo-området.
Denne høyde er også benyttet for noen stasjoner i IC-området.
Nylig er standarden endret til EU-standard 55 cm og/eller 75 cm."

Plattformhøyder måles fra skinnetopp

Endret av jevistad - 13 desember 2016 kl. 19:44
Til toppen
halvors Se rullemeny
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem

Medlem siden: 03 november 2004
Land: Norway
Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér halvors Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 13 desember 2016 kl. 22:26
Jeg har hatt god erfaring med å lage perrongene 10 mm fra sville underside, altså 10 mm lagt på samme underlag som svillene. Det er muligens litt høyt, men et enkelt mål å jobbe med.
De fleste perrongene har jeg laget med balsa, ved å bruke 8 mm plate i midten og 10 mm høye og 3-4 mm brede kanter på begge sider. Dermed kan jeg fylle på fin sand eller sparkelmasse i midten, avhengig av type perrong. Woodland sin "asfaltmasse" er fin å jobbe med.

Hilsen Halvor
Til toppen
GETEL57 Se rullemeny
Veteran
Veteran

Medlem siden: 29 juli 2010
Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér GETEL57 Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 14 desember 2016 kl. 18:36
Kan denne hjelpe?

MIBA/MOROP planlegginshjelp
Terje
Til toppen
 Svar Svar
  Del innlegg   

Forum: Forumtillatelser Se rullemeny

Forum Software by Web Wiz Forums® version 11.06
Copyright ©2001-2016 Web Wiz Ltd.

Denne siden ble generert på 0,344 sekunder.