Om å utforske Stavanger |
Post Reply |
Author | |
carlf
Medlem i MJF Joined: 27 januar 2006 Location: Norway Status: Offline Points: 692 |
Post Options
Thanks(0)
Posted: 13 august 2008 at 17:54 |
Det har seg slik at ungdom kastes rundt. I går våknet jeg med Jærlandskapet susende forbi et togvindu. Neida, ikke resultatet av en real fyllekule, derimot er jeg blitt student ved UiS!
Men så må jo terrenget sonderes. Noen leter frem tilbud på Grandis, jeg og kameraet valgte å starte med stasjonen. Vel fremme! Nøyaktig 24 timer senere står jeg på enden av plattformen og observerer Oslo-folket innta Oljebyen. Og litt andre småting: |
|
Hilsen Carl-Frederic
(Stavangerbasert frilans fotograf, -kunstner og -student. Ellers interesser i alt med tog) |
|
Ørjan
Fremo og MjF medlem Joined: 06 november 2005 Location: Norway Status: Offline Points: 818 |
Post Options
Thanks(0)
|
Da er det bare en ting å gjøre og det er å ønske deg velkommen til flate Jæren!!!
Skal nok få gjort siddis av deg og... hehe
|
|
Mvh
Ørjan Utne Kor går toget idag?? |
|
eika
FREMO-forummedlem Joined: 01 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 1617 |
Post Options
Thanks(0)
|
Pene bilder som vanlig, men med den størrelsen på reklamen din i bunnen av innlegget ser smalsporet nesten ut som breispor.. Kanskje en ide å krympe den ned til en mer fornuftig og smalsporet utgave igjen?
Eirik
|
|
Når går toget fra Skråvika?
|
|
traiNman
Veteran Joined: 07 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 500 |
Post Options
Thanks(0)
|
Ellers er du hjertelig velkommen til Stavanger Modelljernbaneklubb på tirsdagene (etter kl 1800). Lokalet ligger på Ullandhaug, like ovenfor universitetet.
Trenger du mer hjelp er det bare å ta kontakt.
Hilsen Petter
|
|
carlf
Medlem i MJF Joined: 27 januar 2006 Location: Norway Status: Offline Points: 692 |
Post Options
Thanks(0)
|
Og den invitasjonen tok jeg imot, og i går besøkte jeg en typisk gutteklubb med et riktig forsegjort klubbanlegg! El18 på Stavanger stasjon anno 1950 (!). Havna Anlegget er under bygging, men sporplanen er klar: Banen strekker seg fra havna i Stavanger, forbi stasjonen og videre nedover mot Sandnes. I tillegg har de en stikkbane, indre stambane, til Finse! Og her fra N-anlegget! Takk for tiiten, jeg kommer tilbake! |
|
Hilsen Carl-Frederic
(Stavangerbasert frilans fotograf, -kunstner og -student. Ellers interesser i alt med tog) |
|
Post Reply | |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |