Olsenbanden på sporet |
Post Reply ![]() |
Author | |
JanToreK ![]() Nykommer ![]() Joined: 25 juli 2010 Location: Norge Status: Offline Points: 0 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Posted: 25 juli 2010 at 22:13 |
Har nettopp kjøpt "pengeskapsvognen" Franz Jäger fra Hobby Trade som er modell av vognen fra filmen "Olsenbanden på sporet" I filmen stjeler Olsenbanden vogna med en grønn skiftetraktor. Kan noen bekrefte om dette er en Skd214 og eventuelt hvor jeg kan få tak i en H0-modell av denne skiftetraktoren? |
|
Jan Tore Kopperud
|
|
![]() |
|
kokken ![]() Fremo og MjF medlem ![]() ![]() Joined: 24 mars 2007 Location: Norway Status: Offline Points: 728 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Skiftetraktoren er en Skd 206 og den kan du få som byggesett hos togbutikken for 995,-
|
|
![]() |
|
DagfinRognstad ![]() Medlem i MJF ![]() ![]() Joined: 12 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 130 |
I hvilken film var det de var ute og ragga med Di2 da? Og modellen av den får du kanskje som byggesett fra NMJ fortsatt?
|
|
Dagfinn Rognstad
|
|
![]() |
|
kokken ![]() Fremo og MjF medlem ![]() ![]() Joined: 24 mars 2007 Location: Norway Status: Offline Points: 728 |
Byggesettet fås kun på bruktmarkedet, men de har ferdig modellen av Di2"n i gammel og ny design
|
|
![]() |
|
Asgeir ![]() Fremo og MjF medlem ![]() ![]() Joined: 12 april 2006 Location: Norway Status: Offline Points: 755 |
Franz Jäger vogna fra Hobbytrain er modellert fra en dansk Olsenbanden film og ikke identisk med den som var i den norske. Men den er snarlik, som svenskene sier
![]() I norge var vognen en platekledt G3. Kanskje dette er et prosjekt som er velegnet for CAD 87 modell av G3 ????
|
|
Asgeir
Bygger NSB og litt SJ 50-tallet |
|
![]() |
|
Stian ![]() Medlem i MJF ![]() ![]() Joined: 04 januar 2007 Location: Bergen Status: Offline Points: 1451 |
Dagfinn: De kjørte di2 i Olsenbanden og dynamittHarry på sporet.dvs nr8. denne har jeg i dvd samlinga mi
![]() Kokken: hvor får man rød di2? NMJ har kun nydesign/duplodesign igjenn ![]() |
|
Norsk matriell en gang på 60-70tallet
Mvh stian |
|
![]() |
|
J-I Hansen ![]() FREMO-forummedlem ![]() Joined: 03 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 675 |
Kun Dynamitt-Harry kjørte DI 2 i den filmen. I "Olsenbandens siste bedrifter" derimot, er de alle ute på tur med en DI 2.
|
|
Min mj-pusher er VMJI.NO
|
|
![]() |
|
JanToreK ![]() Nykommer ![]() Joined: 25 juli 2010 Location: Norge Status: Offline Points: 0 |
Takk for svarene. I filmen Olsenbanden og dynamitt-Harry på sporet henter de først pengeskapsvogna med Skd206 og senere med Di2. Hvis noen her har en ferdigbygget grønn Skd206 de vil selge så rop ut
![]() |
|
Jan Tore Kopperud
|
|
![]() |
|
Nå er det en stund siden jeg var hos NMJ, men de hadde det da. Godt mulig at disse er blitt solgt
|
|
![]() |
|
Da skal jeg sjekke med NMJ i morgen! Takk for hjelpen!!!
|
|
Jan Tore Kopperud
|
|
![]() |
|
MY1201 ![]() FREMO-forummedlem ![]() ![]() Joined: 08 september 2006 Location: Norway Status: Offline Points: 819 |
Har NMJ hatt ferdigbygde Skd 206?!
![]() |
|
Magne H.L.
Norsk, dansk og det som er artig. |
|
![]() |
|
Stian ![]() Medlem i MJF ![]() ![]() Joined: 04 januar 2007 Location: Bergen Status: Offline Points: 1451 |
De hadde ikke det når jeg var der for noen uker siden
![]() ![]() |
|
Norsk matriell en gang på 60-70tallet
Mvh stian |
|
![]() |
|
Kleindorf ![]() Medlem i MJF ![]() ![]() Joined: 20 desember 2008 Location: Norway Status: Offline Points: 126 |
Siden interessen for Olsenbanden tydeligvis er tilstede, burde vi kanskje spørre om Tikøb Hobby i Danmark http://www.tikobhobby.dk/ kan ta opp igjen produksjonen av figurene av Olsenbanden. Det er vel noen år siden de var for salg. Danske Olsenbanden er jo identiske i utseendet med de norske, og vil jo være et artig innslag på et anlegg selv uten rullende materiell. Kanskje med ei VW Politibil i hælene ?
![]() |
|
Your mind is like a parachute - it doesn"t work before it is open : Frank Zappa (norsk HO, Fremo, US O skala)
|
|
![]() |
|
Togbutikken i Grimstad som leverer byggesett av skiftetraktoren brukt i filmen (Skd206), kan dessverre ikke lenger levere ferdigbygde byggesett. Det var synd...
Sånne Olsenbanden-figurer i H0 skulle jeg gjerne fått tak i. Visste ikke at de har vært i salg...
|
|
Jan Tore Kopperud
|
|
![]() |
Post Reply ![]() |
|
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |