MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

  New Posts New Posts RSS Feed - Nytt hobbyrom  - og da må det planlegges spor
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

Nytt hobbyrom - og da må det planlegges spor

 Post Reply Post Reply Page  <123>
Author
ses View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 09 november 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 3920
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote ses Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 09 oktober 2017 at 21:33
JEg ville lagt stasjon 2 på et høyere nivå enn rundbanen, gjerne kombinert med et togmagasin under slik min navnebror foreslår. Ved å la sidelinjen stige fra forgreningsstasjon og krysse selv rundt stolpen kommer du fort 15 cm over rundbanen.
Svein S
Back to Top
ses View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 09 november 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 3920
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote ses Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 09 oktober 2017 at 22:20
Originally posted by Svein_H Svein_H wrote:

Ikke heng deg for mye opp i en konkret sporplan akkurat nå, men tenk mer på prinsippene og mulighetene som ligger bak de, om det er noe av det vi snakker om her som du ønsker å utnytte. Smile

Tja, jeg vet ikke om jeg ville være så redd for å planlegge på et visst detaljeringsnivå allerede nå. Man må teste ut om ting lar seg løse på kritiske områder, gitt kurveradier og slikt. Det virker jo som at minste synlige radius bør ligge på ca 60-70 cm, men at man kan gå ned til 51 på skjulte områder.Lagre
Svein S
Back to Top
_marius View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 20 oktober 2008
Location: Norway
Status: Offline
Points: 265
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote _marius Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 09 oktober 2017 at 22:42
Jeg absorberer alt dere kommer med og utnytter alt. Det eneste er vel noen ekstra spor ut til noe industri sånn at det blir noen gjøremål underveis og ikke bare kjøring mellom stasjonene.

FREMO-modulene er ikke låst. De kan flyttes eller fjernes.

Radier har jeg tatt ut i fra at jeg har kommet over at minste synlig radius bør være minimum 70cm (eller er det 75?). Radius 51 er ut i fra at det tilfeldigvis er R-4 skinnen i Anyrail. Jeg har ikke noe spesielt togmateriell foreløpig som krever store radier.
Marius
Back to Top
ses View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 09 november 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 3920
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote ses Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 10 oktober 2017 at 00:01
Her har jeg tegnet ut noe av dette mer detaljert. Jeg er sånn gammeldags som foretrekker passer og linjal og litt frihånd, og det passer bra mht fleksible skinner der man kan velge den radien man vil og også legge inn overgangskurver.
Første skisse er "underetasjen"på hovedlinjen som jeg tenker ligger i sin helhet usynlig mellom forgreningsstasjonen og broa over døråpningen. Det betyr at det må være tilgang fra siden på anlegget til sporene. Jeg har antydet en skyggestasjon under sidelinjestasjonen. 3 spor er det ikke noe problem å få plass til, og det er plass til 3 buttspor også for hele togstammer om man ønsker det.


Her er sidelinjen kommet inn, oppå hovedlinjen.Jeg ser du skriver 70-75 cm minsteradius, så da må du forøke radien på sporet rundt stolpen. Det burde går greit. Jeg tenker meg et fjellparti rundt stolpen og at sidelinjen ligger i en fjellskråning. Legg merke til hvordan jeg har løst dette på snitt A-A der sporet under ennå ikke er kommet lavt nok til at sidelinjen kan legges over. Ved å la utgangen fra tunnelen ligge i en skjæring på begge sider av sporet, er det plass ytterst til den skjulte hovedlinjen inntil den er kommet så lavt at sidelinjen kan legges over. Forslagsvis har jeg lagt inn en gruve i dette fjellpartiet, som betjenes med et sidespor fra buttstasjonen.


Den blå linjen er annleggskanten. Jeg anbefaler en myk kant som følger anlegget. Det er litt mer prakk å få til, men resultatet blir desto penere. Jfr hvordan vi har gjort dette i TMJK:

Svein S
Back to Top
_marius View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 20 oktober 2008
Location: Norway
Status: Offline
Points: 265
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote _marius Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 10 oktober 2017 at 08:36
Tusen takk! Dette blir skikkelig bra. Det ser ut til å være plass til et sagbruk i et av hjørnene og.  Håper jeg får startet med rammeverk til helgen.
Sist jeg bygget en skyggestasjon i togskapet var jeg litt treg med å tenke på at tortoise motorene stikker 10 cm ned og dermed raskt kommer i konflikt med sporene i et lavt 2-etasjers anlegg. Jeg skal forske litt nærmere på en løsning med skyggestasjonen og hvor stor høydeforskjell som er mulig å få.  Kanskje "bullgFrog" er en bedre løsning en tortoise, men tortoise motorer har jeg en bunke av. Det er litt morsomt og trykke på knapper på et kontrollpanel også.
 
Hvor stor radius bør jeg ha rundt stolpen? Jeg vet at den bør være så stor som mulig, men når begynner det å se akseptabelt ut med lange vogner?
Marius
Back to Top
ses View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 09 november 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 3920
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote ses Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 10 oktober 2017 at 08:48
HVis du legger avgreningsstasjonen på +5 cm (over et tenkt 0-plan), så vil punktet der sidebanen går over hovedlinjen ligge på hh 10 og 0. Så skal sidebanen gå en runde rundt stolpen og krysse seg selv. Da er du allerede oppe i +18 omtrent og da er det ikke noe problem å komme opp i 20-22 på endestasjonen. Da kan skyggestasjonen ligge på 0 eller faktisk senkes enda et par cm. Da er det rikelig plass til Tortoiser på toppstasjonen.

Radius i kurven rundt stolpen? Så mye som mulig, men du skal også ha plass til passasje mellom denne og anlegget på oversiden. Du må se hva du synes du trenger av bevegelsesrom, men kan du komme opp i en radius på 75 vil det være bra. Det er også et spørsmål hvor bredt du lar anlegget på oversiden være. JEg ser du har angitt 60 cm på en tegning, men trenger du det? 50-40 gir også grei plass til litt landskap langs sporet.
Svein S
Back to Top
Svein_H View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem


Joined: 22 februar 2008
Location: Norway
Status: Offline
Points: 2101
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Svein_H Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 10 oktober 2017 at 20:59
Wow, her skjer det ting, den sporplanen der var lekker! I mine øyne er vel dette den anleggstypen som gir best og mest mulig variert trafikkgrunnlag på relativt liten plass, så hvis du Marius mener at denne dekker behovene dine er jo det kjempebra, her har du masse muligheter!

Litt usikker på hvor godt denne kan kombineres med ditt ønske om modulært/seksjonsbasert anlegg da, du har jo på en måte avskrevet FREMOdulene allerede, men et anlegg kan jo også bygges i seksjoner forberedt for demontering og flytting en gang i fremtiden.
H0, norsk på 50-tallet en gang
Min hjemmeside
Back to Top
_marius View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 20 oktober 2008
Location: Norway
Status: Offline
Points: 265
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote _marius Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 11 oktober 2017 at 09:13
Ja, dette er supert og dekker mine behov. Jeg kan lage noe større seksjoner som i det minste er flyttbare dersom dette blir så bra at det er verdt å ta med seg til nytt sted om vi noen gang flytter.
 
Veggen på langsiden hvor FREMO-modulene er/var tiltenkt er "trappet" sånn at jeg ikke trengte å undergrave grunnmuren. Hyllesystemet jeg bygget stikker ut 30 cm fra veggen mens platen som ligger oppå er 60 cm dyp. Det er ikke så mye å spare på å redusere her mtp runden rundt stolpen midt i rommet. Da vil jeg også miste noen hyllemeter med oppbevaringsmuligheter som det aldri blir nok av. Det er selvfølgelig mulighet for total ominnredning av benkene. Jeg må ofte se ting i praksis for å forstå hvordan det blir.
 
Jeg går for en "myk kant" som følger anlegget. Rundt rommet har jeg satt opp Algot-systemet til Ikea og bruker hylleknektene som grunnlag for rammeverket.  Her blir det litt balanse mellom høyde over arbeidsbenkene, hvor høyt opp det øverste nivået blir og om det da er mulig å ha oppbevaringshyller over anlegget eller ikke. Men da har jeg noe å drive med til helgen. Det er jo artig å gå rundt med en tommestok å måle alt mulig.
Marius
Back to Top
_marius View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 20 oktober 2008
Location: Norway
Status: Offline
Points: 265
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote _marius Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 14 oktober 2017 at 20:46
Holder på med litt planlegging og videre refleksjon.

Jeg lurer på høyden på sidesporet og stasjon 2. Sporet lander på rundt 156 cm og det virker litt høyt. Jeg har også fortrengt et rørfordelingsskap til venstre i bildet hvor stoppekraner bør være litt tilgjengelige.





På andre siden av rommet er det en lang benk som ikke blir brukt til noe. Høydeforskjellen mellom de to potensielle sporene kan bli 40 cm. Bør dette området komme med i spillet?

Jeg lurer på om det er mer hensiktsmessig å la helixen gå en runde nedover og flytte sidesporet og stasjon 2 over til denne lange benken. Sporet dit vil gå samme veien tilbake, men en etasje under.

Tidligere sidetasjon 2 kan benyttes til et lenger industrispor mot den tiltenkte gruven ved stolpen.

Hva tror dere?



Edited by _marius - 14 oktober 2017 at 20:47
Marius
Back to Top
Frostnatt View Drop Down
Viderekommen
Viderekommen
Avatar

Joined: 12 oktober 2017
Location: norge
Status: Offline
Points: 93
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Frostnatt Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 16 oktober 2017 at 11:44
Litt misunnlig på alle som har plass til å bygge skikkelig.. Mitt lille anlegg begrenser seg til skrivebordet og da må jeg flytte på alt for å legge opp spor for å få kjørt ;p



Edited by Frostnatt - 16 oktober 2017 at 11:45
SHG
Back to Top
_marius View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 20 oktober 2008
Location: Norway
Status: Offline
Points: 265
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote _marius Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 16 oktober 2017 at 15:03
Jeg har gravd en del for å få et rom, men det var det verdt! Tidligere har plassen vært svært begrenset, men man må ta plass fra noe. Hva med et hylleanlegg, eventuelt oppå bokhyller langs veggen, istedet for skrivebordet? Det finnes mange slike løsninger.
Marius
Back to Top
Frostnatt View Drop Down
Viderekommen
Viderekommen
Avatar

Joined: 12 oktober 2017
Location: norge
Status: Offline
Points: 93
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Frostnatt Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 16 oktober 2017 at 15:58
Originally posted by _marius _marius wrote:

Jeg har gravd en del for å få et rom, men det var det verdt! Tidligere har plassen vært svært begrenset, men man må ta plass fra noe. Hva med et hylleanlegg, eventuelt oppå bokhyller langs veggen, istedet for skrivebordet? Det finnes mange slike løsninger.


Vel, det har seg sånn at jeg har alt for mye allerede.. selv om huset er stort, så er det begrenset til et rom.. med alt..
SHG
Back to Top
_marius View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 20 oktober 2008
Location: Norway
Status: Offline
Points: 265
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote _marius Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 16 oktober 2017 at 16:11
Se der ja. Da er det bare å prioritere hva som er viktigst. Jeg hadde lett satt inn en lav bokhylle langs begge veggene i bildet og integrert et arbeidsbord. Da får du plass til et L-formet anlegg oppå hyllene i høyde f.eks 140-150 cm. Du kan fortsette med en rad bokhyller over toganlegget hvor båtene kan utstilles. Bildene av båtene er det kanskje plass til i garasjen eller i uteboden ;-)
...eller det ser ut til å være klesskap som båtene står oppå. Da blir det vanskeligere med den veggen.  

Edited by _marius - 16 oktober 2017 at 16:15
Marius
Back to Top
Frostnatt View Drop Down
Viderekommen
Viderekommen
Avatar

Joined: 12 oktober 2017
Location: norge
Status: Offline
Points: 93
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Frostnatt Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 16 oktober 2017 at 16:16
dette er rommet sett motsatt.. he he..
SHG
Back to Top
Frostnatt View Drop Down
Viderekommen
Viderekommen
Avatar

Joined: 12 oktober 2017
Location: norge
Status: Offline
Points: 93
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Frostnatt Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 16 oktober 2017 at 16:17
så derfor står stasjonen på skrivebordet ;p
SHG
Back to Top
_marius View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 20 oktober 2008
Location: Norway
Status: Offline
Points: 265
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote _marius Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 16 oktober 2017 at 16:29
Her var det fullt så det må en prioritering til. Mye båthobby og dokumentasjon. En opprydningsoperasjon og effektivisering av veggarealet tror jeg skaper muligheter. Det vel ikke all dokumentasjonen du blar i så ofte. Noe kan kanskje legges på loftet. En bokhylle på 60 cm dybde gir dobbel lagringskapasitet under et toganlegg. Det bør gi rom for 40-50 cm høyde til toganlegget mitt på veggen langs hele rommet.
Marius
Back to Top
Frostnatt View Drop Down
Viderekommen
Viderekommen
Avatar

Joined: 12 oktober 2017
Location: norge
Status: Offline
Points: 93
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Frostnatt Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 16 oktober 2017 at 17:11
Bra tips det. Foreløpig blir det å flytte rundt på ting etter bruk, men vurderer å innrede rom i andre etasjen etter hvert. Og til info, så blar jeg støtt og stadig i samlingen ;p Mange interesser å pleie..

Må passe på å leke når en er singel, for plutselig sitt det ei oppå en og da er det andre boller...
SHG
Back to Top
Svein_H View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem


Joined: 22 februar 2008
Location: Norway
Status: Offline
Points: 2101
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Svein_H Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 16 oktober 2017 at 20:47
Jeg må bare spørre Frostnatt (sorry Marius for at jeg kaprer tråden din), men hva brukes resten av huset til? Hvis du har så mye plass er det jo bare å sette i gang, i stedet for å "vurdere å innrede rom i andre etasjen etter hvert". Du har masse flotte båtmodeller (og andre modeller), så jeg gleder meg til du starter en egen byggetråd, jeg tror du kan få til veldig mye bra! Og bollebakingen klarer du forhåpentligvis å styre selv... Smile
H0, norsk på 50-tallet en gang
Min hjemmeside
Back to Top
Frostnatt View Drop Down
Viderekommen
Viderekommen
Avatar

Joined: 12 oktober 2017
Location: norge
Status: Offline
Points: 93
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Frostnatt Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 17 oktober 2017 at 12:32
Skal lage egen tråd.. og ønsker trådstarter lykke til videre med sitt prosjekt og gleder meg til å se flere bilder av prosessen..
SHG
Back to Top
_marius View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 20 oktober 2008
Location: Norway
Status: Offline
Points: 265
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote _marius Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 29 oktober 2017 at 18:08
I mangel av hektisk byggeaktivitet på forumet er det vel interessant med litt plankebilder. Det tar litt tid å få planen til å gå opp. 2 % stigning gir for lite resultat. Første runden gir omtrent 8 cm høyde og da kommer jeg ikke over sporet. når ny runde starter.

Jeg kommer heller ikke langt nok ned til benken på langsiden hvor jeg tenkte å flytte stasjon 2. Denne benken kan heves 5 cm for å redusere problemet, men da blir det trangere i høyden.

Er det helt utafor å gå opp til 3%?

S.U. innen akrylen tørker.







2%: 0 - 10,16 cm.  Lengde: ca 490 cm.

3%: 0 - 11,4 cm. Lengde: ca 370 cm.
Marius
Back to Top
ses View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 09 november 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 3920
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote ses Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 29 oktober 2017 at 19:21
3 % er ikke ekstremt, men du vil ikke dra opp så mange vogner som ved en slakere stigning. Hvis du har hefteringer på lokene, er det antagelig ikke noe problem.
Svein S
Back to Top
spiderkjetil View Drop Down
Viderekommen
Viderekommen


Joined: 10 februar 2009
Status: Offline
Points: 15
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote spiderkjetil Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 31 oktober 2017 at 20:14
Jeg prøver selv å holde meg under 2.5%.

Med Marklin-lok vil 3% gå helt fint selv med togsett opp mot 2 meter.
Back to Top
_marius View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 20 oktober 2008
Location: Norway
Status: Offline
Points: 265
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote _marius Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 12 november 2017 at 13:22
En stemningsrapport fra kjelleren. Jeg har brukt en del tid på å koble til de forskjellige nivåene og helixen. Mye planker og finer som ikke var del av budsjettet. Ikke så mye investeringer i infrastruktur enda.

Jeg kom over en helix-kalkulator som jeg syntes var nyttig. Kanskje kjent for flere.








Jeg har ikke noe nøyaktig verktøy for å få helixen til å bli 2,8 % som lovet i helixkalkulatoren. I stedet snudde jeg en 3% stiger og brukte vateret slik at stigningen ble 0%. Dermed skulle helixen bli rundt 3%. Jeg testkjørte før finjustering og tog med 5 vogner gikk fint opp selv med veldig ujevn stigning som sikkert var opp mot 6% enkelte steder

Nederste runde har 2% stigning, 65-75 cm radius og blir synlig. De neste nivåene blir skjult i et fjell.











I helixen vurderer jeg å bruke Peco Settrack for å få en sikker og stabil R-3 radius . Er det hensiktsmessig eller er det like greit å bruke flexiskinner herog?



Edited by _marius - 12 november 2017 at 13:25
Marius
Back to Top
_marius View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 20 oktober 2008
Location: Norway
Status: Offline
Points: 265
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote _marius Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 15 november 2017 at 19:22
Jeg tenker litt på bakgrunn. Hvilken løsning er best?

Bøye en trefiberplate som bildet til venstre virker ryddigere, men det ser plutselig ut som himmelen blir litt lav. Det kommer til å gå et lite lass med lekter i tillegg. Det blir 35-40 cm fra skinne til tak.

Varianten til høyre ser ikke så ryddig ut, men er enklere og det ser ut som det er større plass. Ulempen er hylleknektene som er synlig.

Marius
Back to Top
Frostnatt View Drop Down
Viderekommen
Viderekommen
Avatar

Joined: 12 oktober 2017
Location: norge
Status: Offline
Points: 93
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Frostnatt Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 15 november 2017 at 19:35
Den bøyde platen ser best ut og med himmelblå, samt lys, tror jeg du vil tjene godt på litt ekstra arbeid med den der.

Inspirerende å følge med på..
SHG
Back to Top
ses View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 09 november 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 3920
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote ses Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 15 november 2017 at 20:57
Du verden! Her går det unna! Bøyd bakgrunnsplate anbefales.
Svein S
Back to Top
_marius View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 20 oktober 2008
Location: Norway
Status: Offline
Points: 265
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote _marius Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 25 november 2017 at 15:26
Det ble bøyd bakgrunnsplate. Jeg hadde tenkt jeg var ferdig med oppussing i huset, men nå nærmere det seg kanskje. Teaterscenen nærmer seg ferdig. Sparkling og pussing står ikke på favorittlista. Nå skal jeg en tur i butikken og finne noe som ligner på himmelblå maling.







Marius
Back to Top
_marius View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 20 oktober 2008
Location: Norway
Status: Offline
Points: 265
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote _marius Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 27 november 2017 at 21:10
Hmm...og nå med farger. Fant ingen himmelblå i butikken så jeg valgte en blåfarge fra fargeboka: 5111 - 1040B. Jeg syntes ikke den kom såå langt unna bakgrunnsbildet fra Faller. Jeg har ikke bestemt meg for om jeg skal bruke bakgrunnsbilder eller ikke. Uansett blir det nok noen høye trær her og der for å skjule at jeg ikke syntes sparkling og pussing er gøy.

I utgangspunktet hadde jeg tenkt å male rammen matt svart, men så ble det Fremos 7001 Silbergrau. Nja, hadde jeg vært Fremo-sjefen ville jeg valgt en mørkere grå. Det gjenstår ett strøk.

Blåfargen ble plutselig litt mer turkis med lysegrå ramme rundt. Litt usikker foreløpig, men det går seg vel til.







Edited by _marius - 27 november 2017 at 21:11
Marius
Back to Top
jevistad View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norge
Status: Offline
Points: 1286
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote jevistad Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 27 november 2017 at 21:24
Imponerende forarbeid, dette ser virkelig lovende ut!
Back to Top
Frostnatt View Drop Down
Viderekommen
Viderekommen
Avatar

Joined: 12 oktober 2017
Location: norge
Status: Offline
Points: 93
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Frostnatt Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 27 november 2017 at 21:27
Nå begynner det å bli virkelig spennende.. med tanke på at det snart kan bygges både spor og plasseres ut miljøer. Gleder meg til det som kommer videre..
SHG
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  <123>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,094 seconds.