MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

FAQ FAQ  Søk i forum   Arrangement   Registrer ny bruker Registrer ny bruker  Logg inn Logg inn

Nybegynner

Svar Svar
Forfatter
  Tråd Søk Tråd Søk  Innstillinger for tråd Innstillinger for tråd
est Se rullemeny
Viderekommen
Viderekommen

Medlem siden: 30 november 2019
Land: Norge
Status: Utlogget
Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér est Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Tråd: Nybegynner
    Sendt: 30 november 2019 kl. 16:39
Har kjøpt n skala sett fra 80 tallet. Arnold br36S. Så vil jeg jo ha det til å gå. Kan litt om elektronikk, men usikker på hva som trengs for at jeg skal få kjørt dette. Er ny i dette og er usikker på hva jeg trenger. Håper det er noen som kan hjelpe meg :-)
Til toppen
Thomas F Se rullemeny
Veteran
Veteran

Medlem siden: 12 desember 2007
Land: Norway
Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér Thomas F Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 02 desember 2019 kl. 17:10
Det er bra da det er en fin hobby! Nå kan jeg ikke mye selv, og ikke mye om N-skala. Men regner med N-skala opererer med DC-systemet? Følger det med trafo som du kobler til tilkoblingsskinnen? Man trenger ikke mye mer enn det bortsett fra ett lok som er i orden
Toget går alltid på Indre Enfold-banen.
HO-skala, Code 75, Norskt matriell
Til toppen
Thomas F Se rullemeny
Veteran
Veteran

Medlem siden: 12 desember 2007
Land: Norway
Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér Thomas F Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 02 desember 2019 kl. 17:13
Kan og forøvrig anbefale å søke opp modelljernbane teknisk og mekk. på facebook også og eventuelt andre mj-sider der.
Toget går alltid på Indre Enfold-banen.
HO-skala, Code 75, Norskt matriell
Til toppen
TorsteinS Se rullemeny
Medlem i MJF
Medlem i MJF

Medlem siden: 25 januar 2011
Land: Norge
Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér TorsteinS Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 02 desember 2019 kl. 20:20
Her må trådstarter presisere hva han mener med "sett". Mener han et komplett startsett med skinner og trafo, eller bare et togsett? I det førstnevnte tilfellet skulle han ikke trenge noe mer, bortsett fra at skinnene samt lokets hjul og strømopptak kan trenge rengjøring, og at motorens lager kan trenge en dråpe passende olje. I det andre tilfellet trengs det skinner og en analog kjørekontroll.
Til toppen
 Svar Svar
  Del innlegg   

Forum: Forumtillatelser Se rullemeny

Forum Software by Web Wiz Forums® version 11.06
Copyright ©2001-2016 Web Wiz Ltd.

Denne siden ble generert på 0,078 sekunder.