MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

  New Posts New Posts RSS Feed - Nybegynner
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

Nybegynner

 Post Reply Post Reply
Author
est View Drop Down
Viderekommen
Viderekommen
Avatar

Joined: 30 november 2019
Location: Norge
Status: Offline
Points: 2
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote est Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Nybegynner
    Posted: 30 november 2019 at 16:39
Har kjøpt n skala sett fra 80 tallet. Arnold br36S. Så vil jeg jo ha det til å gå. Kan litt om elektronikk, men usikker på hva som trengs for at jeg skal få kjørt dette. Er ny i dette og er usikker på hva jeg trenger. Håper det er noen som kan hjelpe meg :-)
Back to Top
Thomas F View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 12 desember 2007
Location: Norway
Status: Offline
Points: 206
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Thomas F Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 02 desember 2019 at 17:10
Det er bra da det er en fin hobby! Nå kan jeg ikke mye selv, og ikke mye om N-skala. Men regner med N-skala opererer med DC-systemet? Følger det med trafo som du kobler til tilkoblingsskinnen? Man trenger ikke mye mer enn det bortsett fra ett lok som er i orden
Toget går alltid på Indre Enfold-banen.
HO-skala, Code 75, Norskt matriell
Back to Top
Thomas F View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 12 desember 2007
Location: Norway
Status: Offline
Points: 206
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Thomas F Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 02 desember 2019 at 17:13
Kan og forøvrig anbefale å søke opp modelljernbane teknisk og mekk. på facebook også og eventuelt andre mj-sider der.
Toget går alltid på Indre Enfold-banen.
HO-skala, Code 75, Norskt matriell
Back to Top
TorsteinS View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 25 januar 2011
Location: Norge
Status: Offline
Points: 1178
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote TorsteinS Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 02 desember 2019 at 20:20
Her må trådstarter presisere hva han mener med "sett". Mener han et komplett startsett med skinner og trafo, eller bare et togsett? I det førstnevnte tilfellet skulle han ikke trenge noe mer, bortsett fra at skinnene samt lokets hjul og strømopptak kan trenge rengjøring, og at motorens lager kan trenge en dråpe passende olje. I det andre tilfellet trengs det skinner og en analog kjørekontroll.
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,063 seconds.