Ny vendesløyfemodul |
Post Reply |
Author | |
ben
Veteran Joined: 03 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 139 |
Post Options
Thanks(0)
Posted: 09 oktober 2009 at 12:08 |
Hei,
jeg har bruk for en ny vendesløyfemodul til anlegget mitt. Kjører DCC. Tidligere har jeg benyttet vendesløyfemoduler fra Lenz (LK100), men det er mange år siden jeg kjøpte disse. Så jeg lurer på om noen har tips til nye og bedre produkt som har kommet på markedet?
Mvh
Ben |
|
Ben-Sigvald
SBB H0 og H0e DCC PC-styrt med Windigipet |
|
jhh61no
Medlem i MJF Joined: 05 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 686 |
Post Options
Thanks(0)
|
Hei Ben
Hva var egentlig galt med de gamle ?`
Det finnes en del vendesløyfe moduler på markedet
Klikk på lenken her for the DCC Dataformat og bla så nesten helt til slutten Revers-loop-module
Edited by jhh61no - 10 oktober 2009 at 19:13 |
|
Jarle H Hansen
Bergen Digitrax SuperChief/Empire Builder. TrainController Gold/TrainProgrammer 8.0B5,LDT, LocoIO, Zimo++ |
|
ben
Veteran Joined: 03 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 139 |
Post Options
Thanks(0)
|
Hei,
takk for linker. De gamle har fungert helt greit i mange år, så det er ikke noe direkte galt med dem. Men det har vært en tendens til at de kutter strømmen når tog skal gjennom sløyfen av og til. Mener å ha lest at det var kommet noen moduler som var kortslutningsfri, det vil si at de aldri kutter strømmen så lenge de er koblet riktig.
Ben
|
|
Ben-Sigvald
SBB H0 og H0e DCC PC-styrt med Windigipet |
|
Kjell H.
Medlem i MJF Joined: 02 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 2479 |
Post Options
Thanks(0)
|
Forskjellen mellom den "gamle" Lenz LK100 og den "nye" LK101skal være at den nye er raskere til å reagere. Etter det jeg forstår, er prinsippet at den kjenner av den 2.deriverte av strømmen (som IS-begrensere i større el. fordelingsanlegg gjør).
Dette gjør at den kan se forskjell på en overbelastning og en kortslutning tidligere og kobler derfor om tidligere enn vendesløyfemoduler av 1. generasjon.
Har ikke prøvd den men har den "gamle" LK100 og den er jo OK til mitt bruk.
|
|
Post Reply | |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |