Ny salgs/auksjonsside..? |
Post Reply |
Author | |
Mikael Järn
Veteran Joined: 23 januar 2010 Status: Offline Points: 249 |
Post Options
Thanks(0)
Posted: 27 april 2010 at 22:05 |
Har MJF noen gang vurdert å ha en auksjonsside eller salgsside for mj med et bedre oppsett enn idag? Hva med å kuppe deler av QXL"s kjøpere/selgere og gi inntekter til MJF. Man kunne jo starte i det små med å forbedre salgssidene slik at de ble oversiktlige. Med salgssider tilgjengelig for alle, og design som gir lettfattelig oversikt/fotos over de til enhver tid tilgjengelige salgsobjekter og kjøpsønsker/bytteønsker kunne man kanskje ta en liten sum pr. annonse som dekker utgiftene og gir litt inntekter attåt. Mulig det ikke lar seg gjøre teknisk pr. idag, eller at det blir for kostbart, men la i allefall spørsmålet være luftet. Noen andre som har synspunkter på dette? |
|
GeorgII
Medlem i MJF Joined: 30 september 2009 Location: Norge Status: Offline Points: 151 |
Post Options
Thanks(0)
|
Hei, jeg tillater meg å kommentere ideen.
Som du nevner kan man allerede kjøpe og selge brukte ting her og jeg har selv benyttet den funksjonen med godt resultat. Min oppfatning er at foreninger i utgangspunktet ikke bør drive altfor mye med kjøp og salg, utover formidling slik som her, men heller overlate dette til butikker og profesjonelle aktører som driver for egen regning og risiko og som faktisk skal leve av det. Det er vel fortsatt noen som husker ettervirkningene av det som forhåpentligvis blir stående som foreningens første og siste forsøk på å konkurere med sine egne annonsekunder.
Det er vel forøvrig fritt frem for andre å lage en slags spesialisert alternativ til QXL, kanskje det er en forretningside? Ikke vet jeg, men en utfordring kan det være at QXL er der allerede og ser ut til å fungere rimelig bra. Andre tanker om dette?
|
|
H0, Lenz LSV100 ver.3.6, TC Gold7, TP
|
|
TomL
Medlem i MJF Joined: 02 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 505 |
Post Options
Thanks(0)
|
Hei, Jeg synes ikke MJF bør satse på egen auksjonsside. QXL er nok den som når flest potensielle kjøpere. Der er ingen høy kommisjon for selger, og kjøper slipper avgift. Selv Collector Model v/Bjørn Bratz har begynt å selge mj på QXL. Hvis jeg selv skulle selge noe, så vil jeg legge det ut på QXL, og annonsere her på forumet under kjøp/salg.
En annen ting er at en slik auksjonsside vil kreve menneskelige ressurser, og MJF blir ikke akkurat nedrent av overivrige medlemmer som vil gjøre noe for foreningen
MJ-Hilsen Tom Lynga
|
|
Det enkle er ofte det beste...
|
|
Post Reply | |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |