MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

New Posts New Posts RSS Feed - Ny på forumet
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

Ny på forumet

Post Reply Post Reply
Author
Harald View Drop Down
Viderekommen
Viderekommen

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Harald Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Ny på forumet
    Posted: 14 februar 2007 at 19:09
Hei

Jeg har tatt opp igjen modelljernbanehobbyen etter at jeg har bedre plass hjemme. Kanskje det etter hvert blir plass til et større anlegg.

Jeg liker helst å kjøre Märklin, men ser jo at det finnes mye annet på markedet.

Spørsmålet er hvor man får kjøpt mere skinner til en billig penge? Jeg har sett litt på qxl, men finnes det andre steder man kan kjøpe brukt.
mvh Harald
Back to Top
Andreas View Drop Down
Veteran
Veteran

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Andreas Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 14 februar 2007 at 19:42

Hei og velkommen tilbake til hobbyen

I tillegg til qxl, har vi tradera.se og ebay som er blant de jeg er mest kjent med.

Men også messer er det lett og få kjøpt en god del skinner for en rimelig penge Det er messe allerede nå til helgen i Trondheim...

Hilsen Andreas.   
Back to Top
carlf View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote carlf Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 14 februar 2007 at 19:45
Kommer litt ann på hvilke skinner du skal bruke... M-skinner er det MASSE av på bruktmarkedet, det er noe K-skinner (svært lite siden de fleste bruker dem med ballast) og praktisk talt inegn C-skinner.

Skal du ha C-skinner (anbefales når du allikevel skal i gang) så må du nok kjøpe nytt, prøv å få kvantumsrabatt eller så kan det hende du finner noe på auksjoner...
Hilsen Carl-Frederic

(Stavangerbasert frilans fotograf, -kunstner og -student. Ellers interesser i alt med tog)
Back to Top
Andreas View Drop Down
Veteran
Veteran

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Andreas Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 14 februar 2007 at 19:49

Originally posted by carlf carlf wrote:

Kommer litt ann på hvilke skinner du skal bruke... M-skinner er det MASSE av på bruktmarkedet, det er noe K-skinner (svært lite siden de fleste bruker dem med ballast) og praktisk talt inegn C-skinner.

Skal du ha C-skinner (anbefales når du allikevel skal i gang) så må du nok kjøpe nytt, prøv å få kvantumsrabatt eller så kan det hende du finner noe på auksjoner...

Går en del C - skinner på qxl for tiden da Carl-F, men disse selges jo nesten for nypris.....

Hilsen Andreas.   
Back to Top
b e pedersen View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote b e pedersen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 14 februar 2007 at 20:28
Prøv en gratis annonse på http://www.mjf.no/bruktmarked/viewscat.asp?id=1100 ...
.. du kan jo ha flaks
Bjørn Egil
Back to Top
Harald View Drop Down
Viderekommen
Viderekommen

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Harald Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 14 februar 2007 at 20:50
Takk for gode tips og svar.

Jeg har litt Märklin K-skinner, så det blir nok mer av det. Dessuten liker jeg å lage noe med ballast og landskap. Det er jo mange gode tips på nettet selv om enkelte helst vil at man bare skal kjøre 2-leder og fremo.

Angående Märklin så er vel M-skinner mest for nostalgikerne, og C-skinnene synes jeg er for mye plastaktige.
mvh Harald
Back to Top
Andreas View Drop Down
Veteran
Veteran

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Andreas Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 14 februar 2007 at 21:16

Originally posted by Harald Harald wrote:

Takk for gode tips og svar.

Jeg har litt Märklin K-skinner, så det blir nok mer av det. Dessuten liker jeg å lage noe med ballast og landskap. Det er jo mange gode tips på nettet selv om enkelte helst vil at man bare skal kjøre 2-leder og fremo.

Angående Märklin så er vel M-skinner mest for nostalgikerne, og C-skinnene synes jeg er for mye plastaktige.

Hei igjen

K - skinnene er det jeg bruker/kommer til å bruke på mitt anlegg, her får man også flexiksinner som gir mulighet for å lage mer forbilderiktige kruver. C - skinner har vi også en haug av her hjemme, de er veldig greie å sette opp når man bare skal kjøre litt på bordet, men er enig i at de er litt vel "plastaktig" ja....

Hilsen Andreas.   
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,109 seconds.