MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

FAQ FAQ  Søk i forum   Arrangement   Registrer ny bruker Registrer ny bruker  Logg inn Logg inn

Ny FREMO modul på beddingen.

Svar Svar
Forfatter
  Tråd Søk Tråd Søk  Innstillinger for tråd Innstillinger for tråd
Per Einar Orebe Se rullemeny
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem

Medlem siden: 05 november 2004
Land: Norway
Status: Utlogget
Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér Per Einar Orebe Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Tråd: Ny FREMO modul på beddingen.
    Sendt: 09 desember 2012 kl. 18:58
Jeg kjøpte for en (god) stund siden et modulbyggesett fra Togbutikken.  Dette har ligget uåpnet lenge.  Nå har jeg endelig kommet i gang med dette mer på skikkelig.  Her følger et par bilder tatt nå i kveld:
Et oversiktsbilde.

Så har jeg gjort noen forsøk på å lage trær med en viss størrelse og som ikke ser ut som flaskekoster, selv om slike kan justeres til å se bedre ut enn rett fra pakka.  Er er en prøveoppstilling av de to første træærne som er ferdige.  Flere ligger i ulike stadier av ferdig.  Alt fra blomsterpinne og ledning til ulike step i tilblivelsen.

Endret av Per Einar Orebe - 16 desember 2012 kl. 16:47
Til toppen
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem

Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér Per Einar Orebe Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 16 desember 2012 kl. 12:52
Her kommer en ny oppdatering på fremdriften. Ikke de store tingen men det går da fremover:

Først er de trærne som er ferdige plassert ut for å sjekke plasseringen før de festes endelig.  Jeg har mange fler trær igjen å lage så det tar nok en del tid før skogen blir stor her.
Noe mer skog er blitt til og midlertidig plassert.  Noen mindre busker skal plasseres på denne siden av sporet - Trur eg!

Her er et av trærne i detalj:
Detalj av et tre.

Den første støttemuren er gravert inn og har fått første strøk med farge.  En mur til kommer bak gangveiene ned mot sporet.
En støttemur er gravert inn og har fått det første strøket med farge,  Mer vil komme.

For å slippe å lage SÅ mange trær så fant jeg at det i mitt lager lå en pose med Woodland hvittmetalls stubber som jeg skal sette inn i kanten av skogen slik at jeg slipper vekk med en del mindre antall trær.
Stubber.

Så nå er det på tide å dukke inn i hobbyrommet for å få gjort noe mer før andre i familien skal ha hjelp med huslige syssler.

Endret av Per Einar Orebe - 16 desember 2012 kl. 12:53
Til toppen
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem

Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér Per Einar Orebe Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 23 juni 2013 kl. 22:59
Det har vært lenge stille nå, om denne modulen.  Litt er blitt gjort nå og da-  Skal se om jeg ikke får lagt ut fler bilder før ferien.  Her er i alle fall et detaljbilde av dressin og skuret.
Dressin
Til toppen
Tjetland Se rullemeny
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem

Medlem siden: 10 mai 2011
Land: Norge
Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér Tjetland Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 23 august 2013 kl. 23:07
Hvordan går det med dette prosjektet?
http://aalgaardbanens-venner.com/
Til toppen
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem

Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér Per Einar Orebe Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 28 august 2013 kl. 19:59
Ikke snakk for høyt om det!  Wacko  Det har sovet hele sommeren og har ikke kommet noe særlig i gang igjen etter sommeren.  Får komme sterkere igjen seinere.
Til toppen
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem

Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér Per Einar Orebe Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 18 september 2013 kl. 20:53
Det har da skjedd litt mere enn jeg trodde siden sist jeg la ut noen bilder her.  Her er dagens fangst:

Her er uthuset til vokterboligen på plass.  Et gjerde skal på plass mot linja.

Skogen er på plass, sånn ca.  Mangler et par tømmerhuggere og brua.  Den kommer om litt. Jeg driver å vurderer å sette opp KL etter Jon Einar sin oppskrift.  Da må minst ei mast plasseres på brua - om ikke 2 master.

Endret av Per Einar Orebe - 18 september 2013 kl. 20:59
Til toppen
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem

Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér Per Einar Orebe Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 31 desember 2013 kl. 15:13
Har sett litt på denne modulen i romjula og funnet ut at det må noen skilter til langs motorveien, Tenker meg et skilt som sier at det er 500 m eller 1000 m igjen til et veikryss. Skilt med hvit skrift blå bunn. Har noen størrelsen på slike? Jeg antar at bredden er omkring 1 til 1,5 m og høyden avhenger av innholdet. Noen som vet?
Til toppen
Snikkaren Se rullemeny
Medlem i MJF
Medlem i MJF

Medlem siden: 11 april 2006
Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér Snikkaren Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 31 desember 2013 kl. 15:36
Viktig med riktig skilting... Wink

Vegvesenet har gitt ut online-håndbøker for skilter.
Her står det størrelser på skilt og eksempler på oppsetting av skilt.

Del 3 har vel skiltet du er ute etter... Fra side 146 og utover....

Del 2

Del 1/ Innledning

Brødrene Dahl har en mye mer kortfattet liste av skilt, med størrelse....

Opplysningsskilt

Endret av Snikkaren - 31 desember 2013 kl. 15:52
Ove

No problem is so big or so complicated that it can't be run away from!
- Charles M. Schulz
Til toppen
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem

Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér Per Einar Orebe Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 31 desember 2013 kl. 16:30
Finner ikke det jeg søker der, men antar at det vil komme i del 5 (Som er under utarbeidelse). Skiltet jeg ser etter er:

Til toppen
Snikkaren Se rullemeny
Medlem i MJF
Medlem i MJF

Medlem siden: 11 april 2006
Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér Snikkaren Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 31 desember 2013 kl. 16:56
Del 5 er kommet.

Men sjekk side 15 i del 4B

Men du må nok frem med kalkulator og legge til noe x faktorer (så kalt variabler)...Wink

Endret av Snikkaren - 31 desember 2013 kl. 16:59
Ove

No problem is so big or so complicated that it can't be run away from!
- Charles M. Schulz
Til toppen
Johannn Se rullemeny
Medlem i MJF
Medlem i MJF

Medlem siden: 09 april 2011
Land: Norge
Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér Johannn Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 31 desember 2013 kl. 18:57
Skiltene du tar opp her går under gruppen vegvisningsskilt og har skiltnr på 700-serien. De finnes i ulike bredder alt etter tekstlengde og størrelse. Eksempelvis er de blå tunnelskiltene 1600 mm breie i 1:1
Til toppen
 Svar Svar
  Del innlegg   

Forum: Forumtillatelser Se rullemeny

Forum Software by Web Wiz Forums® version 11.06
Copyright ©2001-2016 Web Wiz Ltd.

Denne siden ble generert på 0,063 sekunder.