Ny FREMO modul på beddingen. |
Svar ![]() |
Forfatter | |
Per Einar Orebe ![]() FREMO-forummedlem ![]() Medlem siden: 05 november 2004 Land: Norway Status: Utlogget Points: 333 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 09 desember 2012 kl. 18:58 |
Jeg kjøpte for en (god) stund siden et modulbyggesett fra Togbutikken. Dette har ligget uåpnet lenge. Nå har jeg endelig kommet i gang med dette mer på skikkelig. Her følger et par bilder tatt nå i kveld:
![]() ![]() Så har jeg gjort noen forsøk på å lage trær med en viss størrelse og som ikke ser ut som flaskekoster, selv om slike kan justeres til å se bedre ut enn rett fra pakka. Er er en prøveoppstilling av de to første træærne som er ferdige. Flere ligger i ulike stadier av ferdig. Alt fra blomsterpinne og ledning til ulike step i tilblivelsen.
![]() Endret av Per Einar Orebe - 16 desember 2012 kl. 16:47 |
|
![]() |
|
Per Einar Orebe ![]() FREMO-forummedlem ![]() Medlem siden: 05 november 2004 Land: Norway Status: Utlogget Points: 333 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Her kommer en ny oppdatering på fremdriften. Ikke de store tingen men det går da fremover:
Først er de trærne som er ferdige plassert ut for å sjekke plasseringen før de festes endelig. Jeg har mange fler trær igjen å lage så det tar nok en del tid før skogen blir stor her.
![]() Her er et av trærne i detalj:
![]() Den første støttemuren er gravert inn og har fått første strøk med farge. En mur til kommer bak gangveiene ned mot sporet.
![]() For å slippe å lage SÅ mange trær så fant jeg at det i mitt lager lå en pose med Woodland hvittmetalls stubber som jeg skal sette inn i kanten av skogen slik at jeg slipper vekk med en del mindre antall trær.
![]() Så nå er det på tide å dukke inn i hobbyrommet for å få gjort noe mer før andre i familien skal ha hjelp med huslige syssler. Endret av Per Einar Orebe - 16 desember 2012 kl. 12:53 |
|
![]() |
|
Det har vært lenge stille nå, om denne modulen. Litt er blitt gjort nå og da- Skal se om jeg ikke får lagt ut fler bilder før ferien. Her er i alle fall et detaljbilde av dressin og skuret.
![]() |
|
![]() |
|
Tjetland ![]() Fremo og MjF medlem ![]() ![]() Medlem siden: 10 mai 2011 Land: Norge Status: Utlogget Points: 221 |
Hvordan går det med dette prosjektet?
|
|
http://aalgaardbanens-venner.com/
|
|
![]() |
|
Ikke snakk for høyt om det!
![]() |
|
![]() |
|
Det har da skjedd litt mere enn jeg trodde siden sist jeg la ut noen bilder her. Her er dagens fangst:
Her er uthuset til vokterboligen på plass. Et gjerde skal på plass mot linja. ![]() Skogen er på plass, sånn ca. Mangler et par tømmerhuggere og brua. Den kommer om litt. Jeg driver å vurderer å sette opp KL etter Jon Einar sin oppskrift. Da må minst ei mast plasseres på brua - om ikke 2 master. Endret av Per Einar Orebe - 18 september 2013 kl. 20:59 |
|
![]() |
|
Har sett litt på denne modulen i romjula og funnet ut at det må noen skilter til langs motorveien, Tenker meg et skilt som sier at det er 500 m eller 1000 m igjen til et veikryss. Skilt med hvit skrift blå bunn. Har noen størrelsen på slike? Jeg antar at bredden er omkring 1 til 1,5 m og høyden avhenger av innholdet. Noen som vet?
|
|
![]() |
|
Snikkaren ![]() Medlem i MJF ![]() ![]() Medlem siden: 11 april 2006 Land: Norway Status: Utlogget Points: 716 |
Viktig med riktig skilting...
![]() Vegvesenet har gitt ut online-håndbøker for skilter. Her står det størrelser på skilt og eksempler på oppsetting av skilt. Del 3 har vel skiltet du er ute etter... Fra side 146 og utover.... Del 2 Del 1/ Innledning Brødrene Dahl har en mye mer kortfattet liste av skilt, med størrelse.... Opplysningsskilt Endret av Snikkaren - 31 desember 2013 kl. 15:52 |
|
Ove
No problem is so big or so complicated that it can't be run away from! - Charles M. Schulz |
|
![]() |
|
Finner ikke det jeg søker der, men antar at det vil komme i del 5 (Som er under utarbeidelse). Skiltet jeg ser etter er:
![]() |
|
![]() |
|
Snikkaren ![]() Medlem i MJF ![]() ![]() Medlem siden: 11 april 2006 Land: Norway Status: Utlogget Points: 716 |
Ove
No problem is so big or so complicated that it can't be run away from! - Charles M. Schulz |
|
![]() |
|
Johannn ![]() Medlem i MJF ![]() Medlem siden: 09 april 2011 Land: Norge Status: Utlogget Points: 142 |
Skiltene du tar opp her går under gruppen vegvisningsskilt og har skiltnr på 700-serien. De finnes i ulike bredder alt etter tekstlengde og størrelse. Eksempelvis er de blå tunnelskiltene 1600 mm breie i 1:1
|
|
![]() |
Svar ![]() |
|
![]()
Tweet
|
Forum: | Forumtillatelser ![]() Du kan ikke opprette nye tråder i dette forumet Du kan ikke besvare innlegg i dette forumet Du kan ikke slette dine innlegg i dette forumet Du kan ikke redigere dine innlegg i dette forumet Du kan ikke opprette avstemminger i dette forumet Du kan ikke stemme i dette forumet |