Ønskeliste ? |
Post Reply ![]() |
Page <123> |
Author | |||||
kness ![]() Medlem i MJF ![]() ![]() Joined: 03 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 719 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||||
HVA?? Insinuerer du at julenissen ikke finnes....? |
|||||
![]() |
|||||
KjellAn ![]() Veteran ![]() ![]() Joined: 03 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 1012 |
||||
Jeg har inngått avtale med julenissen at alle gaver jeg kjøper til meg selv får til/fra-lapp: - til Kjell (som har vært snill i år) ![]() - fra Julenissen ![]() |
|||||
hilsen KjellAn
Livesteam - Member of the Assosiation of 16mm Narrow Gauge Modellers |
|||||
![]() |
|||||
Dan Rasmussen ![]() FREMO-forummedlem ![]() ![]() Joined: 05 november 2004 Location: Denmark Status: Offline Points: 1123 |
||||
Hei Uanset hvor jeg går og står, følger min Visanisse mig trofast.!! mange hilsner |
|||||
En dansker som ofte befinder sig i Norge :-)
Medlem af Fremo, MJF, NJK og www.nmjk.dk |
|||||
![]() |
|||||
Andreas ![]() Veteran ![]() Joined: 07 mai 2006 Location: Norway Status: Offline Points: 1169 |
||||
Hehe, her i gården blir det jo også en del pakker som er merket noe i det slaget: -Til Andreas - Fra Andreas hvert år. Men ellers er det veldig greit å ha en far som også er svært opptatt av tog så er det alltid noen pakker med tog som man faktisk ikke veit hva som er inni Edited by Andreas - 24 oktober 2006 at 13:39 |
|||||
Hilsen Andreas.
|
|||||
![]() |
|||||
Lars Gjertsen ![]() FREMO-forummedlem ![]() ![]() Joined: 30 oktober 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 744 |
||||
![]() |
|||||
KjellAn ![]() Veteran ![]() ![]() Joined: 03 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 1012 |
||||
Den nissen der minner meg litt om et kjent bilde av Sigmund Freud. Du har ikke vurdert "psykologisk bearbeiding" da Lars. ![]() |
|||||
hilsen KjellAn
|||||
![]() |
|||||
Lars Gjertsen ![]() FREMO-forummedlem ![]() ![]() Joined: 30 oktober 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 744 |
||||
Å assossiere nissen med Freud synes jeg i seg selv burde være en utfordring nok for hvilken som helst psykolog.
...her er kanskje en relevant julegave? ---> |
|||||
![]() |
|||||
||||
Begge har jo hvitt skjegg i hvertfall ...
![]() ![]() ![]() |
|||||
hilsen KjellAn
|||||
![]() |
|||||
||||
Jeg ville vært veldig forsiktig med å "bearbeide" nisser med hvitt skjegg - bare så det er sagt. Psykologer også, for den sakens skyld. |
|||||
![]() |
|||||
||||
Hva med lett smussing da? Har du ikke hørt om "gråskjeggnissene" fra julekalenderen "Nissene på låven"? Ellers har jeg hørt at MJ-ere fra "indre" får lov til å "smusse" psykologer, men at man da helst bør bestille time først ... ![]() |
|||||
hilsen KjellAn
|||||
![]() |
|||||
b e pedersen ![]() Medlem i MJF ![]() ![]() Joined: 02 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 1081 |
||||
Synes jeg så i en test at multimusa hadde en uheldig (syn"s i alle fall jeg Stemmer dette? |
|||||
Bjørn Egil
|
|||||
![]() |
|||||
RaA ![]() Viderekommen ![]() Joined: 02 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 43 |
||||
Vel - det er jo faktisk det eneste logiske som skjer så lenge du ikke setter rattet i 0 umiddelbart etter at du skifter lok. Det er en liten tidsforsinkelse der som gjør at du fint rekker å sette rattet i 0 også vri til omtrent det det andre loket har/skal ha. Men det er no dr.... å kjøre flere lok på den måten - særlig med lok med et godt sprang i numrene. Scrolle, schrolle med piltasten til du finner det loket du tror det er med de eldre Rocomusene. Akkurat det må ha blitt en del bedre med den nye multimusen hvor du kan taste inn bare det relevante nummeret tvert. Et sted jeg leste en test sto det at det nye rattet gikk lettere og dermed gikk det bedre å betjene med bare en hånd. De forrige utgavene er bra trege og passer best for tohåndsbetjening. Så et slikt startsett med multimus hadde vel passet inn tidlig i ønskerekka. Ellers så kan en jo ønske seg mere tid og mere deltagelse av flere rallare og stillverksdruider til byggingen av modelbanen slik at den kanskje blir ferdig mens en fortsatt lever. mvh Ragnar ( Hvem skulle tro at vi skal kjøre tog med mus? Javel - spenn ned fella før det ender riktig galt. ) |
|||||
![]() |
|||||
Christian ![]() Medlem i MJF ![]() ![]() Joined: 09 januar 2006 Location: Norway Status: Offline Points: 255 |
||||
Tja. Ønsker egentlig mest for tiden å slippe militæret....og så få kjelleren som ble vannskadet opp igjen så jeg kan kjøre tog igjen.
![]() |
|||||
Tut, tut.
|
|||||
![]() |
|||||
Bjørnar Berge ![]() Viderekommen ![]() ![]() Joined: 11 november 2006 Location: Norway Status: Offline Points: 51 |
||||
Eg får ein SKD 206 til jul! Andre ting: Meiningsmålingar der RV har 50% Masse billige kvalitetsmodellar av norske damplok Likestrøm startsett
Eg trur ikkje på nissen for dei som måtte lure, og ikkje gud heller forresten... |
|||||
![]() |
|||||
Andreas ![]() Veteran ![]() Joined: 07 mai 2006 Location: Norway Status: Offline Points: 1169 |
||||
Nå er Jula rett rundt hjørnet folkens Får endre litt på ønskelista mi ettersom det meste har blitt anskaffet og bygd (Klar for maling av Veggli stasjon og uthus + Drømtorp holdeplass) i løpet av høsten. Så nå er hovedønske en Di 3 i nydesign til, nr 642. Skaladesigns skd 206 med ombyggingsett for vekselstrøm og dekaler for nydesign. Det siste B3 settet med 2 gammeldesign og 2 nydesign sovevogner fra NMJ hadde også vært gøy. Er det noen andre som har nye ønsker og tilføye eller endre? |
|||||
Hilsen Andreas.
|
|||||
![]() |
|||||
Dan Rasmussen ![]() FREMO-forummedlem ![]() ![]() Joined: 05 november 2004 Location: Denmark Status: Offline Points: 1123 |
||||
Hei Masser af sne i Hallingdal på i vores juleferie!!! Glædelig jul til alle.
Med julehilsen Dan
|
|||||
En dansker som ofte befinder sig i Norge :-)
Medlem af Fremo, MJF, NJK og www.nmjk.dk |
|||||
![]() |
|||||
||||
Er vel knapt kommet noe særlig i det sentrale Østlandet ennå. Men det var en 50 cm og vinterveier da jeg var i Valdres i helga så fjellet gir gode muligheter |
|||||
Hilsen Andreas.
|
|||||
![]() |
|||||
Yngve ![]() Veteran ![]() ![]() Joined: 21 oktober 2006 Location: Norway Status: Offline Points: 305 |
||||
Siden vi snakker om vær..... jeg vil ha slutt på det h******s drittværet på vestlandet!!!
![]() |
|||||
Se mine togvideoer (og en del annet) på http://www.youtube.com/user/MrYoung86
Yngve Forumet Smalspor avd. Bergen |
|||||
![]() |
|||||
||||
Blåser det godt hos dere for tia |
|||||
Hilsen Andreas.
|
|||||
![]() |
|||||
einjen ![]() Veteran ![]() ![]() Joined: 17 september 2005 Location: Norway Status: Offline Points: 1335 |
||||
Jeg og ønsker meg snø til jul nå.
|
|||||
--
Einar Næss Jensen Words of wisdom are easily spoken, but they are cheap talk http://einarblog.homemade.no/einarblog |
|||||
![]() |
|||||
Christian ![]() Medlem i MJF ![]() ![]() Joined: 09 januar 2006 Location: Norway Status: Offline Points: 255 |
||||
Jeg fikk en artig gave idag. Tur til syden i jula Jeg som ikke orker mas og tjas...dette må jo være det beste! Tviler dog åp at det er MJ butikker på Fuertuventura. |
|||||
Tut, tut.
|
|||||
![]() |
|||||
carlf ![]() Medlem i MJF ![]() ![]() Joined: 27 januar 2006 Location: Norway Status: Offline Points: 692 |
||||
Du er ikke alene ![]() |
|||||
Hilsen Carl-Frederic
(Stavangerbasert frilans fotograf, -kunstner og -student. Ellers interesser i alt med tog) |
|||||
![]() |
|||||
Georg ![]() Viderekommen ![]() Joined: 17 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 60 |
||||
Min ønskeliste: 1)Større barn enn det jeg har (er ganske trett av bleieskift, lite søvn og høye lyder). 2)En kone til (konkurranse er bra) 3)Nytt hus med hobbyrom på 30m2 jfr. Kjellan`s virkelighet. 4)Tilsvarende hobbyrom til hver av konene. 5)Heljans Containerkran. Det siste ønsket er vel det eneste som forøyeblikket virker noenlunde realistisk. |
|||||
![]() |
|||||
Kjell H. ![]() Medlem i MJF ![]() Joined: 02 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 2479 |
||||
Jeg har et fromt ønske om tolleranse, fred, fordragelighet og mange saklige diskusjoner på begge våre internettfora kommende år! Intet annet! MVH |
|||||
![]() |
|||||
einjen ![]() Veteran ![]() ![]() Joined: 17 september 2005 Location: Norway Status: Offline Points: 1335 |
||||
hm...
kom på at jeg jo ønsker meg trikk som er bestilt.... mon tro om den kommer i år eller neste år gitt..... Edited by einjen - 13 desember 2006 at 15:21 |
|||||
--
Einar Næss Jensen Words of wisdom are easily spoken, but they are cheap talk http://einarblog.homemade.no/einarblog |
|||||
![]() |
|||||
Mr Bridger ![]() Fremo og MjF medlem ![]() ![]() Joined: 05 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 1185 |
||||
einjen - du kan jo ønske deg et tastatur som skriver æ,ø og å skikkelig!
![]() |
|||||
![]() |
|||||
carlf ![]() Medlem i MJF ![]() ![]() Joined: 27 januar 2006 Location: Norway Status: Offline Points: 692 |
||||
Høres hyggelig ut, men jeg må nesten peke på at det verste drittsnakket og utsjellingene er i det lukkede forummet... Kanskje bare kvitte oss med det... |
|||||
Hilsen Carl-Frederic
(Stavangerbasert frilans fotograf, -kunstner og -student. Ellers interesser i alt med tog) |
|||||
![]() |
|||||
Dag Cato ![]() FREMO-forummedlem ![]() ![]() Joined: 01 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 874 |
||||
Det innvilges. Dine barne vil blir ett år større hver i løpet av neste år.
Vet din nåværende om ditt ønske?
Beskjedent ønske
Se overfor
Hva med Heljans svingskive? Hilsens sjefsalvenissesekretærinnbillesegforståsegpåeroguatorisertin nvilgeravjulenisseønskerutenåværebemyndigedavretteinstans DC |
|||||
MVH
DC Steinsnes? Hvilken Steinsnes? |
|||||
![]() |
|||||
||||
De fleste mj mennesker ønsker seg vel maksimalt med plass til hobbyen. Hva med å kjøpe en nedlagt gård for en billig penge? 70 meter lang låve gir litt plass til mj
![]() ![]() ![]() |
|||||
Hilsen Andreas.
|
|||||
![]() |
|||||
||||
Og så var det penger til å faktisk kjøpe noe mj stæsj... skinner for en låve på 70x... ja so, 30 meter, et par kilometer spor... Blir dyrt...
|
|||||
Hilsen Carl-Frederic
|||||
![]() |
Post Reply ![]() |
Page <123> |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |