MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

FAQ FAQ  Søk i forum   Arrangement   Registrer ny bruker Registrer ny bruker  Logg inn Logg inn

nsb skd type 61

Svar Svar
Forfatter
  Tråd Søk Tråd Søk  Innstillinger for tråd Innstillinger for tråd
kokken Se rullemeny
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem

Medlem siden: 24 mars 2007
Land: Norway
Status: Utlogget
Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér kokken Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Tråd: nsb skd type 61
    Sendt: 25 mars 2007 kl. 00:22
noen som vet hvor det er mulig å skaffe nsb"s skiftetraktor skd type 61???

mvh

kokken
Til toppen
Andreas Se rullemeny
Veteran
Veteran

Medlem siden: 07 mai 2006
Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér Andreas Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 25 mars 2007 kl. 00:25
Bergen modelljernbane har den: http://www.bergen-modelljernbane.no/nsb_skd_61.htm 

Eller så er det bare å lakkere om en Marklin versjon....
Hilsen Andreas.   
Til toppen
morten.h Se rullemeny
Medlem i MJF
Medlem i MJF

Medlem siden: 03 november 2004
Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér morten.h Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 25 mars 2007 kl. 01:31
Mr. Holst lager den på bestilling hvis du spør pent,,,,,,,,,
"tog skal gå på skinner, ikke stå på hylla"
"the items falling off my car,are of genuine british craftmanship" (Lord Fauntleroy Esq.)

Morten Hagen
Til toppen
kokken Se rullemeny
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem

Medlem siden: 24 mars 2007
Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér kokken Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 25 mars 2007 kl. 11:25
Hvem er Mr. Holst, og hvor kan jeg få tak i han?????
Til toppen
morten.h Se rullemeny
Medlem i MJF
Medlem i MJF

Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér morten.h Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 25 mars 2007 kl. 11:56
mr.Holst er Bergenmodelljernbane....Gå inn på hjemmesiden hans,så finner du både mail  og tlf....
"tog skal gå på skinner, ikke stå på hylla"
"the items falling off my car,are of genuine british craftmanship" (Lord Fauntleroy Esq.)

Morten Hagen
Til toppen
MagneH Se rullemeny
Medlem i MJF
Medlem i MJF

Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér MagneH Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 25 mars 2007 kl. 22:55

Det finnes dekaler fra RMS (Romerike Modell Sevice), og jeg mener at de også produserer etsede sider til førerhytta.

I følge dette bildet , så var det satt inn ei dør på type 61:
mvh Magne H (ECoS II, Märklin C)

Bruk pengene mens du har dem. Når de er borte, er det for sent.
Til toppen
gabriel Se rullemeny
Nykommer
Nykommer

Medlem siden: 12 november 2006
Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér gabriel Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 29 mars 2007 kl. 11:40
Hei.

Jeg kjøpte en Køf II fra Märklin (36801)(Amundsen Hobby), men om du bruker likestrøm har vi Brawa 0484 DB Köf II (Electradeshop.com).
Denne lakkerte jeg med lakken TS33 Dull red fra Tamiya (Amundsen Hobby).  Dette er en spraylakk, men jeg påførte lakken med pensel.  På de svarte feltene brukte jeg "Matt Svart" fra Humbrol.
Dekaler for skd 61 fra RMS kjøpe jeg fra Amundsen.
Til slutt påførte jeg "kåpa" på lokomotivet en matt klar lakk (lokal fargehandler).
Resultatet er et pent lite skiftelokomotiv.  Det oppfyller kanskje ikke alle kravene til "nagletellerne", men jeg koset meg med oppgaven og fikk en flott lite lokomotiv.

Mvh SmileGabriel
Gabriel Slørdahl, Balholm
H0, norsk III-V, Märklin C-skinner, Tams Easy Control
Til toppen
Roger Se rullemeny
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem

Medlem siden: 02 november 2004
Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér Roger Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 29 mars 2007 kl. 12:55
Hei!

I og med at du nevner Märklin, kan man jo også nevne "søster-selskapet" Trix som også har en Köff II med dører for likestrømsdrift. Jeg er noe usikker på dette, men vil anta at Trix-modellen kanskje er noe billigere enn den fra Brawa.

Endret av Roger - 29 mars 2007 kl. 12:55
Med vennlig hilsen

RGER
“Det finnes ett forbilde for alt”
Til toppen
Lars-Erik K Se rullemeny
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem

Medlem siden: 19 mars 2005
Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér Lars-Erik K Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 25 oktober 2017 kl. 19:33
Lager noen disse Køf fortsatt. Har lyst på en.
Til toppen
SveinF Se rullemeny
Viderekommen
Viderekommen

Medlem siden: 15 november 2013
Land: Norge
Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér SveinF Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 26 oktober 2017 kl. 08:11
Om du ikke finner den i Norge vil et Köf II søk på ebay.de vil gi deg mange treff og utgaver. Jeg kjøpte en av mine Brawa Köf II via ebay.de 

Endret av SveinF - 26 oktober 2017 kl. 08:12
Til toppen
bjornp Se rullemeny
Medlem i MJF
Medlem i MJF

Medlem siden: 30 desember 2015
Land: Norge
Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér bjornp Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 26 oktober 2017 kl. 10:01
Märklin og Trix har kommet med et nytt opplag i år:

Endret av bjornp - 26 oktober 2017 kl. 13:59
Til toppen
b e pedersen Se rullemeny
Medlem i MJF
Medlem i MJF

Medlem siden: 02 november 2004
Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér b e pedersen Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 26 oktober 2017 kl. 21:57
Den Köf'n er skikkelig artig Smile
Lyd, fjernstyrte avkoplere og går som en drøm Thumbs Up

Så akkurat maken i 1:1 på museumsbanen i Frankfurt for mange år siden, bare nummeret var forskjellig Wink

Endret av b e pedersen - 26 oktober 2017 kl. 21:58
Bjørn Egil
Til toppen
TeVe Se rullemeny
Medlem i MJF
Medlem i MJF

Medlem siden: 08 desember 2005
Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér TeVe Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 26 oktober 2017 kl. 23:41
Køf-er lages fortsatt som du ser av linker gitt av andre. Disse er imidlertid tyske slik de gikk påslutten. Disse "Kleinlokomotive" ble raskt bygget om på norsk jord. De hadde åpen hytte dvs uten dører og var nok en kald arbeidsplass vinterstid.

For noen gjorde jeg en tegning av den norske utgaven basert på det eneste tilgjengelige fotoet og tyske tegninger. Tegningen ble gjort for scratchbygging av en modell i messing. Tegningen kan sikkert brukes til å fornorske en industrimodell.
Om du trenger en skalariktig tegning så foreligger den i dxf format. Ta kontakt på forumets meldingssystem.

Endret av TeVe - 26 oktober 2017 kl. 23:44
Terje V.
Til toppen
 Svar Svar
  Del innlegg   

Forum: Forumtillatelser Se rullemeny

Forum Software by Web Wiz Forums® version 11.06
Copyright ©2001-2016 Web Wiz Ltd.

Denne siden ble generert på 0,063 sekunder.