MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

FAQ FAQ  Søk i forum   Arrangement   Registrer ny bruker Registrer ny bruker  Logg inn Logg inn

NSB nydesign rød

Svar Svar
Forfatter
  Tråd Søk Tråd Søk  Innstillinger for tråd Innstillinger for tråd
lokomotiv2770 Se rullemeny
Medlem i MJF
Medlem i MJF

Medlem siden: 26 januar 2011
Land: NO
Status: Utlogget
Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér lokomotiv2770 Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Tråd: NSB nydesign rød
    Sendt: 31 august 2019 kl. 13:34
Er på leting etter spraylakk NSB nydesign rød. Ønsker forslag.
Til toppen
Niels Se rullemeny
MjF-styremedlem
MjF-styremedlem

Medlem siden: 05 april 2010
Land: Norge
Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér Niels Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 01 september 2019 kl. 00:08
Mvh. Niels
Leder MJF

H0 DCC Fremo. Norsk/Nederlands. Hvis du gjør det du gjorde, får du det du hadde. Det vanskelige tar vi direkte, det umulige tar litt lenger tid
Til toppen
lokomotiv2770 Se rullemeny
Medlem i MJF
Medlem i MJF

Medlem siden: 26 januar 2011
Land: NO
Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér lokomotiv2770 Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 01 september 2019 kl. 13:11
Takk for tilbakemld. Men jeg tenker på ferdiglakk/hobbylakk på sprayboks som kan passe NSB nydesign rød.
Til toppen
Thomas F Se rullemeny
Veteran
Veteran

Medlem siden: 12 desember 2007
Land: Norway
Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér Thomas F Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 01 september 2019 kl. 14:34
Hvis du tar med den fargekoden til en bil-lakkerer, så blander de maling på sprayboks til deg.
Toget går alltid på Indre Enfold-banen.
HO-skala, Code 75, Norskt matriell
Til toppen
ses Se rullemeny
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem

Medlem siden: 09 november 2006
Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér ses Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 04 september 2019 kl. 16:01
Siden du snakker om å gå til en billakkerer, så vil jeg bare nevne at man IKKE bør male MJ-modeller med  blank maling/lakk, slik det er vanlig med biler. Bruk matt, evt. bare svak glans i.
Svein S
Til toppen
Basic71 Se rullemeny
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem

Medlem siden: 12 juni 2010
Land: Norge
Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér Basic71 Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 04 september 2019 kl. 19:34
Desverre er jeg unenig med Svein S. Jeg har brukt billakk på nesten alle messing vogner jeg har bygget. Blank lakk er veldig bra å bruke før dekaler monteres. Etterpå lakker jeg med matt feks. Tamya TS-80. Det som er viktig å vite om er att lakken er tykkere enn hobbylakk.

Rune
Til toppen
ses Se rullemeny
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem

Medlem siden: 09 november 2006
Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér ses Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 05 september 2019 kl. 16:27
Javel? Poenget mitt var at overflaten ikke bør være blank, for det gir et urealistisk inntrykk, selv om det var brukt blank lakk for forbildet i 1:1. Sjekk alle kjøpemodeller med kvalitet, de er ikke blanke. Et argument mot blank lakk er også det du anfører selv at den ikke må være tykk, hvilket den fort er hvis man ikke er påpasselig. Når du så må mattlakke på toppen så blir den jo tykkere av det, og dermed vil synligheten av evt. detaljer i f.eks. etsing svekkes.
Svein S
Til toppen
 Svar Svar
  Del innlegg   

Forum: Forumtillatelser Se rullemeny

Forum Software by Web Wiz Forums® version 11.06
Copyright ©2001-2016 Web Wiz Ltd.

Denne siden ble generert på 0,063 sekunder.