MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

  New Posts New Posts RSS Feed - NSB nydesign rød
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

NSB nydesign rød

 Post Reply Post Reply
Author
lokomotiv2770 View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 26 januar 2011
Location: NO
Status: Offline
Points: 43
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote lokomotiv2770 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: NSB nydesign rød
    Posted: 31 august 2019 at 13:34
Er på leting etter spraylakk NSB nydesign rød. Ønsker forslag.
Back to Top
Niels View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 05 april 2010
Location: Norge
Status: Offline
Points: 59
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Niels Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 01 september 2019 at 00:08
H0 på spare bluss, Fremo er toppen
Back to Top
lokomotiv2770 View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 26 januar 2011
Location: NO
Status: Offline
Points: 43
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote lokomotiv2770 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 01 september 2019 at 13:11
Takk for tilbakemld. Men jeg tenker på ferdiglakk/hobbylakk på sprayboks som kan passe NSB nydesign rød.
Back to Top
Thomas F View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 12 desember 2007
Location: Norway
Status: Offline
Points: 206
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Thomas F Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 01 september 2019 at 14:34
Hvis du tar med den fargekoden til en bil-lakkerer, så blander de maling på sprayboks til deg.
Toget går alltid på Indre Enfold-banen.
HO-skala, Code 75, Norskt matriell
Back to Top
ses View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 09 november 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 3920
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote ses Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 04 september 2019 at 16:01
Siden du snakker om å gå til en billakkerer, så vil jeg bare nevne at man IKKE bør male MJ-modeller med  blank maling/lakk, slik det er vanlig med biler. Bruk matt, evt. bare svak glans i.
Svein S
Back to Top
Basic71 View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem


Joined: 12 juni 2010
Location: Norge
Status: Offline
Points: 103
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Basic71 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 04 september 2019 at 19:34
Desverre er jeg unenig med Svein S. Jeg har brukt billakk på nesten alle messing vogner jeg har bygget. Blank lakk er veldig bra å bruke før dekaler monteres. Etterpå lakker jeg med matt feks. Tamya TS-80. Det som er viktig å vite om er att lakken er tykkere enn hobbylakk.

Rune
Back to Top
ses View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 09 november 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 3920
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote ses Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 05 september 2019 at 16:27
Javel? Poenget mitt var at overflaten ikke bør være blank, for det gir et urealistisk inntrykk, selv om det var brukt blank lakk for forbildet i 1:1. Sjekk alle kjøpemodeller med kvalitet, de er ikke blanke. Et argument mot blank lakk er også det du anfører selv at den ikke må være tykk, hvilket den fort er hvis man ikke er påpasselig. Når du så må mattlakke på toppen så blir den jo tykkere av det, og dermed vil synligheten av evt. detaljer i f.eks. etsing svekkes.
Svein S
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,063 seconds.