NSB nydesign rød |
Post Reply |
Author | |
lokomotiv2770
Medlem i MJF Joined: 26 januar 2011 Location: NO Status: Offline Points: 43 |
Post Options
Thanks(0)
Posted: 31 august 2019 at 13:34 |
Er på leting etter spraylakk NSB nydesign rød. Ønsker forslag.
|
|
Niels
FREMO-forummedlem Joined: 05 april 2010 Location: Norge Status: Offline Points: 59 |
Post Options
Thanks(0)
|
H0 på spare bluss, Fremo er toppen
|
|
lokomotiv2770
Medlem i MJF Joined: 26 januar 2011 Location: NO Status: Offline Points: 43 |
Post Options
Thanks(0)
|
Takk for tilbakemld. Men jeg tenker på ferdiglakk/hobbylakk på sprayboks som kan passe NSB nydesign rød.
|
|
Thomas F
Veteran Joined: 12 desember 2007 Location: Norway Status: Offline Points: 206 |
Post Options
Thanks(0)
|
Hvis du tar med den fargekoden til en bil-lakkerer, så blander de maling på sprayboks til deg.
|
|
Toget går alltid på Indre Enfold-banen.
HO-skala, Code 75, Norskt matriell |
|
ses
Fremo og MjF medlem Joined: 09 november 2006 Location: Norway Status: Offline Points: 3922 |
Post Options
Thanks(0)
|
Siden du snakker om å gå til en billakkerer, så vil jeg bare nevne at man IKKE bør male MJ-modeller med blank maling/lakk, slik det er vanlig med biler. Bruk matt, evt. bare svak glans i.
|
|
Svein S
|
|
Basic71
Fremo og MjF medlem Joined: 12 juni 2010 Location: Norge Status: Offline Points: 103 |
Post Options
Thanks(0)
|
Desverre er jeg unenig med Svein S. Jeg har brukt billakk på nesten alle messing vogner jeg har bygget. Blank lakk er veldig bra å bruke før dekaler monteres. Etterpå lakker jeg med matt feks. Tamya TS-80. Det som er viktig å vite om er att lakken er tykkere enn hobbylakk. Rune
|
|
ses
Fremo og MjF medlem Joined: 09 november 2006 Location: Norway Status: Offline Points: 3922 |
Post Options
Thanks(0)
|
Javel? Poenget mitt var at overflaten ikke bør være blank, for det gir et urealistisk inntrykk, selv om det var brukt blank lakk for forbildet i 1:1. Sjekk alle kjøpemodeller med kvalitet, de er ikke blanke. Et argument mot blank lakk er også det du anfører selv at den ikke må være tykk, hvilket den fort er hvis man ikke er påpasselig. Når du så må mattlakke på toppen så blir den jo tykkere av det, og dermed vil synligheten av evt. detaljer i f.eks. etsing svekkes.
|
|
Svein S
|
|
Post Reply | |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |