MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

FAQ FAQ  Søk i forum   Arrangement   Registrer ny bruker Registrer ny bruker  Logg inn Logg inn

Nsb gammeldesign fargekode RAL.

Svar Svar
Forfatter
  Tråd Søk Tråd Søk  Innstillinger for tråd Innstillinger for tråd
HJM.models Se rullemeny
Veteran
Veteran

Medlem siden: 16 august 2015
Status: Utlogget
Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér HJM.models Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Tråd: Nsb gammeldesign fargekode RAL.
    Sendt: 08 mars 2019 kl. 09:38
Rødbrun gammeldesign.
Jeg fikk blandet en farge som heter oksydrød og er RAL.
RAL fargekode for oksydrød er 3009RAL.

HJM.models
Til toppen
HJM.models Se rullemeny
Veteran
Veteran

Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér HJM.models Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 08 mars 2019 kl. 09:39
Her bruker jeg lakken på min Di2.
Hvis ikke dette er riktig så vet ikke jeg. RAL fargekode er mye lettere å få.
Het lakkerer jeg:
HJM.models
Til toppen
Johannn Se rullemeny
Medlem i MJF
Medlem i MJF

Medlem siden: 09 april 2011
Land: Norge
Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (2) Thanks(2)   Sitér Johannn Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 08 mars 2019 kl. 20:02
Kva med å holde alt i ein tråd? Du gjør fortsatt som sist, starter ein ny tråd for nesten kvart einaste innlegg.
Norsk H0 2005-, Digitrax Xephyr Xtra, Z21, foreløpig lagra i skap pga oppussing, samt settrackbane sporadisk oppsatt for at junior skal få køyre tog.
Til toppen
HJM.models Se rullemeny
Veteran
Veteran

Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér HJM.models Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 09 mars 2019 kl. 07:57
Hva med å klage mindre? Jeg viste kåpen for at du skulle se fargen. Denne tråden er ikke om min Di2. Den er om fargekoden.
HJM.models
Til toppen
TorsteinS Se rullemeny
Medlem i MJF
Medlem i MJF

Medlem siden: 25 januar 2011
Land: Norge
Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér TorsteinS Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 09 mars 2019 kl. 19:18
Sitat: HJM.models HJM.models skrev:

[...] Jeg viste kåpen for at du skulle se fargen. Denne tråden er ikke om min Di2. [...]
I så fall har du gjort et svært uheldig valg av bilde i denne tråden. Fargen ser alt for mørk og sjokoladebrun ut, men det skyldes antagelig eksponeringen av eller hvitbalansen i bildet, for på bildene i den andre tråden ser fargen mer som forventet ut. Når mesteparten av bakgrunnen er hvit, vil lysmåleren i et kamera ofte undereksponere motivet.

For øvrig er det flere som har brukt Tamiyas TS-33 "Dull Red" på sprayboks som "gammeldesign-rødbrun", noe som ved flere anledninger har vært nevnt på dette forumet og Norsk MJ-forum.

Endret av TorsteinS - 10 mars 2019 kl. 14:36
Til toppen
 Svar Svar
  Del innlegg   

Forum: Forumtillatelser Se rullemeny

Forum Software by Web Wiz Forums® version 11.06
Copyright ©2001-2016 Web Wiz Ltd.

Denne siden ble generert på 0,063 sekunder.