Når mor skal til tyskland, lurer guttungen på om.. |
Post Reply |
Author | |
baywatch4ever
Viderekommen Joined: 11 mai 2009 Location: Norway Status: Offline Points: 65 |
Post Options
Thanks(0)
Posted: 01 juni 2009 at 02:32 |
Mor skal til Tyskland. Er det billigere å kjøpe startsett der enn her i Norge. Skal kjøpe et Z-skala startsett. Dersom det er snakk om penger å spare vurderer jeg å sende med min mor en handleliste.
Noen som vet? |
|
Jonas
Veteran Joined: 16 november 2007 Location: Norway Status: Offline Points: 416 |
Post Options
Thanks(0)
|
Det skal nok være litt billigere. Jeg vet ikke noen priser men de fleste forhandlerne i Norge handler jo ifra tyskland så vidt jeg har skjønt...
Du får se på nettet og finne noen mj butikker dit mora di skal vettu |
|
H0 - Tysk-Svensk-Norsk
|
|
a[c]e
Medlem i MJF Joined: 12 april 2009 Location: Norway Status: Offline Points: 178 |
Post Options
Thanks(0)
|
I gode gamle dager var Tyskland en del billigere enn Norge, men har ikke handlet modelljernbane der på mange år, så er mer usikker per nå :-/
Om man tar utgangspunkt i Roco"s katalog for 2009 kan man sammenligne prisene i € og norske kroner per i dag: Startsett H0 EL16: 379 € = 3343,- NMJ = 3199,- Startsett 41275 H0: 790 € = 6970,- NMJ = 7499,- EL16 Cargonet H0: 170 € = 1500,- NMJ = 1795,- DB Damplok BR18.411: 249 € = 2197,- NMJ = 2245,- Om prisene i 2008/2009-katalogen til Roco fortsatt er gjeldende er prisforskjellen relativt liten.. Vil tro det gjelder Z-skala også, og muligens andre produsenter? Det som skal sies er jo at utvalget, da spesielt i tyske modeller er helt formidabelt mange steder i Tyskland :-) |
|
ace@samlerforumet.net
|
|
Heine Pedersen
Veteran Joined: 02 november 2004 Location: Norge Status: Offline Points: 506 |
Post Options
Thanks(0)
|
Prisene i tyske butikker varierer veldig. Noen store (som f.eks lokshop.de) er billige. Mange av småbutikkene man finner som turist er ofte dyre. Og da blir det billigere å handle hos Amundsen Hobby i Oslo.
Mvh Heine |
|
Post Reply | |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |