MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

New Posts New Posts RSS Feed - Norska förälskelsen
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

Norska förälskelsen

Post Reply Post Reply
Author
Jona View Drop Down
Nykommer
Nykommer

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Jona Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Norska förälskelsen
    Posted: 10 mars 2011 at 23:36
HEJ

Svensk kille här som tänker bygga en fiktiv bana efter norsk förebild på grund av att jag förälskade mig i era fina Di3 lok....

En kompis har hjälpt mig och byta ut Heljans platsgaller till riktig fina i vitmetall. Höjer helt klart intrycket till det bättre.

Skäms lite för jag har bara 5 st di3 från Heljan i min samling just nu. Är inget och komma med om man ska bygga och köra norskt...

Men på sikt ska det bli fler. Just nu köper jag någon modell då och då, resten går till att införskaffa spår, trävirke och annat man behöver för att bygga en enklare bana som steg ett och ha något och köra på....

Lite fler bilder, även på några av mina norska El-lok som även dom behövs i min samling.

Bilderna är tagna med lång slutartid, en Nikon D50 med 18 - 55 mm objektiv och mycket ljus.

Har en enkel rundbana på ett J format bord, inge landskap, inga växlar eller så, utan endast detta så man kan fota lite och inte få fullt så tråkig bakgrund.

Ett annat av mina tåg på kompisen bana.

Lite bilder på några fordon i min samling.

Mer information om min planerade bana kommer vid tillfälle men min planerade huvudstations viktigaste uppgift är lokbyte. El-loken kommer från söder, stannar här, kopplas av. Dieselloken tar över färden mot norr på en oelektrifierade stambanan mot Bodö. Eller tvärtom då....

/Jona
Svensk som bygger norskt
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,109 seconds.