Norska förälskelsen |
Post Reply |
Author | |
Jona
Nykommer Joined: 05 mars 2011 Location: Sverige Status: Offline Points: 0 |
Post Options
Thanks(0)
Posted: 10 mars 2011 at 23:36 |
HEJ
Svensk kille här som tänker bygga en fiktiv bana efter norsk förebild på grund av att jag förälskade mig i era fina Di3 lok.... En kompis har hjälpt mig och byta ut Heljans platsgaller till riktig fina i vitmetall. Höjer helt klart intrycket till det bättre. Skäms lite för jag har bara 5 st di3 från Heljan i min samling just nu. Är inget och komma med om man ska bygga och köra norskt... Men på sikt ska det bli fler. Just nu köper jag någon modell då och då, resten går till att införskaffa spår, trävirke och annat man behöver för att bygga en enklare bana som steg ett och ha något och köra på.... Lite fler bilder, även på några av mina norska El-lok som även dom behövs i min samling. Bilderna är tagna med lång slutartid, en Nikon D50 med 18 - 55 mm objektiv och mycket ljus. Har en enkel rundbana på ett J format bord, inge landskap, inga växlar eller så, utan endast detta så man kan fota lite och inte få fullt så tråkig bakgrund. Ett annat av mina tåg på kompisen bana. Lite bilder på några fordon i min samling. Mer information om min planerade bana kommer vid tillfälle men min planerade huvudstations viktigaste uppgift är lokbyte. El-loken kommer från söder, stannar här, kopplas av. Dieselloken tar över färden mot norr på en oelektrifierade stambanan mot Bodö. Eller tvärtom då.... /Jona |
|
Svensk som bygger norskt
|
|
Post Reply | |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |