MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

  New Posts New Posts RSS Feed - Norsk Telefonkiosk
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

Norsk Telefonkiosk

 Post Reply Post Reply Page  12>
Author
kennethmarklin View Drop Down
Nykommer
Nykommer
Avatar

Joined: 16 september 2011
Location: norge
Status: Offline
Points: 28
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote kennethmarklin Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Norsk Telefonkiosk
    Posted: 14 november 2011 at 10:33
Hei,
 
har sett at det har vert laget "norsk telefonkiosk" i skala 1:87 men den tråden er mange år gammel, er det noen som veit om han som laget dei da lager dei ennå ? er interisert i å kjøpe viss dei forsatt blir laget ?
 
mvh
 
kenneth
Back to Top
Svein_H View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem


Joined: 22 februar 2008
Location: Norway
Status: Offline
Points: 2101
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Svein_H Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 14 november 2011 at 11:46
Jeg var i kontakt med Hans (produsenten) i sommer angående akkurat det samme. Det var meldt stor interesse for nye kiosker her på forumet i fjor, men det hadde vært endel forsinkelser med prosjektet. Det siste jeg fikk tilbakemelding om var at han kanskje skulle få tid i løpet av høsten (september / oktober), dette var i juli.
 
Svein
H0, norsk på 50-tallet en gang
Min hjemmeside
Back to Top
janingar View Drop Down
Nykommer
Nykommer
Avatar

Joined: 30 april 2009
Location: Norway
Status: Offline
Points: 33
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote janingar Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 14 november 2011 at 23:11
Jeg meldte min interesse forrige gang sammen med mange andre. Håper de blir noe av :) har lyst på et par tlf. kiosker Smile
Jan Ingar
Mitt galleri
Back to Top
*Henning View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 01 juni 2009
Location: Norway
Status: Offline
Points: 33
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote *Henning Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 15 november 2011 at 22:45
Jeg har også en bestilling inne og håper det blir noe av ja. Smile
Back to Top
Pelle View Drop Down
Nettgruppen
Nettgruppen
Avatar

Joined: 08 april 2005
Location: Norway
Status: Offline
Points: 2136
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Pelle Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 16 november 2011 at 19:30
Hans vil nok lage opp disse igjen når han får tid. Disse kioskene er duperdetaljerte og kommer ferdig malt så det er bare å lodde/lime de få delene som skal monteres. Tror han ikke behøver å male dem ferdig hvis det er det det står på...
Kjører hagejernbane i G-skala, N-skala og bygger H0 i messing.
Back to Top
helleland View Drop Down
Nykommer
Nykommer
Avatar

Joined: 31 mai 2010
Location: Norge
Status: Offline
Points: 485
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote helleland Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 17 november 2011 at 12:25
Fortvil ikke, løsning er kanskje på vei... Wink 
Mvh

Stein Helleland

~ DIESEL ONLY, PLEASE ~
Back to Top
Svein_H View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem


Joined: 22 februar 2008
Location: Norway
Status: Offline
Points: 2101
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Svein_H Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 17 november 2011 at 13:33
Originally posted by helleland helleland wrote:

Fortvil ikke, løsning er kanskje på vei... Wink 
 
Javel? Å er'e du ha' føri me' nå'a, Helleland..?Tongue
 
Hadde vært helt topp hvis dette prosjektet ble fullført. Jeg bestilte 4 stk sist gang, disse kioskene er jo prikken over i-en på et norsk anlegg!Smile
 
Svein
H0, norsk på 50-tallet en gang
Min hjemmeside
Back to Top
helleland View Drop Down
Nykommer
Nykommer
Avatar

Joined: 31 mai 2010
Location: Norge
Status: Offline
Points: 485
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote helleland Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 17 november 2011 at 13:35
Ermm Hm...? Wink 
Mvh

Stein Helleland

~ DIESEL ONLY, PLEASE ~
Back to Top
Svein View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem


Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 249
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Svein Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 17 november 2011 at 15:32
Back to Top
helleland View Drop Down
Nykommer
Nykommer
Avatar

Joined: 31 mai 2010
Location: Norge
Status: Offline
Points: 485
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote helleland Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 17 november 2011 at 16:37
Følg med de neste dagene! Wink

 http://www.skipsmodeller.com/nettbutikk/ 
Mvh

Stein Helleland

~ DIESEL ONLY, PLEASE ~
Back to Top
helleland View Drop Down
Nykommer
Nykommer
Avatar

Joined: 31 mai 2010
Location: Norge
Status: Offline
Points: 485
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote helleland Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 17 november 2011 at 23:03
Da er den klar for levering fra søndag 20.11.11 Wink
Blir noen små endringer på "TELEFON" og tak.

Flott Norsk telefonkiosk fra:

http://www.skipsmodeller.com/nettbutikk/

Oppdatert 18.11.11 Bilde!




Edited by helleland - 18 november 2011 at 19:50
Mvh

Stein Helleland

~ DIESEL ONLY, PLEASE ~
Back to Top
Heine Pedersen View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norge
Status: Offline
Points: 503
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Heine Pedersen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 18 november 2011 at 15:05
Jeg ser at dette er postet i 2L-forumet, men finnes den også i 3L?

God helg! Beer
Back to Top
aha View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem


Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 254
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote aha Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 18 november 2011 at 17:21
Originally posted by Heine Pedersen Heine Pedersen wrote:

Jeg ser at dette er postet i 2L-forumet, men finnes den også i 3L?

God helg! Beer
 
Siden det er fredag er det vel lov med litt på kanten.
Men ser jo litt merkelig ut da? Wink
Back to Top
helleland View Drop Down
Nykommer
Nykommer
Avatar

Joined: 31 mai 2010
Location: Norge
Status: Offline
Points: 485
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote helleland Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 18 november 2011 at 19:21
Her er den endelige Telefonkiosken!

Laserskåret byggesett i HO 1:87 - Kommer også i O skala.
Skikkelig flott byggesett med kun 12 deler! Men det er smått... Mål: ca. 12x24mm
Vindu brettes bare sammen som en eske og så limes vegger på denne. Lett! Wink

KUN 52,-

http://www.skipsmodeller.com/nettbutikk/





God helg! Smile

Mvh
Stein Helleland


Edited by helleland - 18 november 2011 at 19:53
Mvh

Stein Helleland

~ DIESEL ONLY, PLEASE ~
Back to Top
Håvard H View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 2016
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Håvard H Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 18 november 2011 at 20:03
Originally posted by helleland helleland wrote:


Her er den endelige Telefonkiosken! Laserskåret byggesett i HO 1:87 - Kommer også i O skala. Skikkelig flott byggesett med kun 12 deler! Men det er smått... Mål: ca. 12x24mmVindu brettes bare sammen som en eske og så limes vegger på denne. Lett! Wink KUN 52,- http://www.skipsmodeller.com/nettbutikk/ God helg! Smile MvhStein Helleland



Et rimelig alternativ mens vi venter på en nyutgivelse av Mr. Strømnes versjon i etset i nysølv:

Back to Top
Øyvind Erik View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 25 mai 2008
Location: Norway
Status: Offline
Points: 248
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Øyvind Erik Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 18 november 2011 at 23:54
Originally posted by Heine Pedersen Heine Pedersen wrote:

Jeg ser at dette er postet i 2L-forumet, men finnes den også i 3L?

God helg! Beer
LOLClapBig smile
Øyvind Erik

Planlegger H0 - AC, men med en liten DC-bane i tillegg. NSB diesel/damp. Driftsår 1960 og 2000.
Back to Top
helleland View Drop Down
Nykommer
Nykommer
Avatar

Joined: 31 mai 2010
Location: Norge
Status: Offline
Points: 485
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote helleland Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 19 november 2011 at 13:38
Suveren kiosk fra Mr. Strømnes! "Superline" klasse! Clap

Oppgradert Telefonkiosk fra skipsmodeller.com som byggesett - HO 1:87.



Ha en riktig så god lørdag! Wink


Edited by helleland - 19 november 2011 at 13:39
Mvh

Stein Helleland

~ DIESEL ONLY, PLEASE ~
Back to Top
Pelle View Drop Down
Nettgruppen
Nettgruppen
Avatar

Joined: 08 april 2005
Location: Norway
Status: Offline
Points: 2136
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Pelle Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 19 november 2011 at 22:33
Denne ser jo flott ut, men tror laserteknikken ikke kan slå nysølv-varianten til strømnes! har selv en av hans varianter, og den har også en innvendig detaljering som er uslåelig..
Kjører hagejernbane i G-skala, N-skala og bygger H0 i messing.
Back to Top
TeVe View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 08 desember 2005
Location: Norway
Status: Offline
Points: 594
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote TeVe Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 19 november 2011 at 22:40
Originally posted by Pelle Pelle wrote:

Denne ser jo flott ut, men tror laserteknikken ikke kan slå nysølv-varianten til strømnes! har selv en av hans varianter, og den har også en innvendig detaljering som er uslåelig..


Her kan jeg bare si meg enig med Pelle. Til et slikt prosjekt er det bare etset modell som vil rettferdigjøre på Den Norske Telefonkiosken.

Har bestilt den i skala 1:45.
Terje V.
Back to Top
Øyvind Erik View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 25 mai 2008
Location: Norway
Status: Offline
Points: 248
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Øyvind Erik Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 20 november 2011 at 00:01
Så kommer det vel også en i resin. Jeg har bestilt/ skal bestille alle typer. De peneste kan stå lett synlig, så kan man evt plassere de andre litt mer i bakgrunnen. Modellerer man før ca år 2000 var det veldig mange telefonkiosker rundt omkring!
Øyvind Erik

Planlegger H0 - AC, men med en liten DC-bane i tillegg. NSB diesel/damp. Driftsår 1960 og 2000.
Back to Top
Stian View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 04 januar 2007
Location: Bergen
Status: Offline
Points: 1451
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Stian Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 20 november 2011 at 01:09
jeg vil påstå at det er ett alternativ man kan bruke til den i nysølv kommer...
Norsk matriell en gang på 60-70tallet

Mvh stian
Back to Top
skipsmodeller View Drop Down
Kommersielle aktører
Kommersielle aktører


Joined: 17 mars 2011
Location: norge
Status: Offline
Points: 35
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote skipsmodeller Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 20 november 2011 at 05:14

Må si meg enig i dette.  Den i nysølv er skikkeli braSmile

Hadde vært fint om noen kom med ett bilde av den telefonkiosken de hadde bygd.
 
på sånne små bygninger vil det altid vær noen små avik fra virkeligheten og veldig vanskelig å ta bilder
ser altid bedre ut i sammen med andre bygninger på lang avstand.
 
Den vi har laget er ett godt alternativ som kan settes sammen på få minutter.
 
 
 
mvh
skipsmodeller
 
 
 
 
Back to Top
Svein_H View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem


Joined: 22 februar 2008
Location: Norway
Status: Offline
Points: 2101
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Svein_H Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 20 november 2011 at 08:46
Den nye kiosken er absolutt et prisverdig og kurant alternativ syns jeg. Som nevnt tidligere i tråden er det jo ikke noe i veien for å plassere denne litt mer i bakgrunnen, eller unngå å gå helt innpå for makrobilder.

Artig med slike tiltak for å kunne tilby spesielle modeller med norsk særpreg, godt jobba!Thumbs Up

Svein
H0, norsk på 50-tallet en gang
Min hjemmeside
Back to Top
helleland View Drop Down
Nykommer
Nykommer
Avatar

Joined: 31 mai 2010
Location: Norge
Status: Offline
Points: 485
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote helleland Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 20 november 2011 at 11:26
Fine tilbakemeldinger på skipsmodeller sin Norske lille røde! Wink Ingen har vel heller sammenlignet disse to nevnte kioskene.
Det vil komme mer "Norskt" i tiden fremmover nå når noen vil produsere dette, for det finnes lite av dette i markedet...
Ønskelister finnes det sikkert masse av!

Jeg tillater meg å vise til denne tråden: http://forum.mjf.no/forum_posts.asp?TID=4872 

Det er nå 1 år siden Svein_A hadde siste innlegg i denne tråden...

Dagens bilde: Tongue


 
Ha en finfin søndag! Smile




Edited by helleland - 20 november 2011 at 11:27
Mvh

Stein Helleland

~ DIESEL ONLY, PLEASE ~
Back to Top
Håvard H View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 2016
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Håvard H Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 20 november 2011 at 11:30
Originally posted by Pelle Pelle wrote:

Denne ser jo flott ut, men tror laserteknikken ikke kan slå nysølv-varianten til strømnes! har selv en av hans varianter, og den har også en innvendig detaljering som er uslåelig..


Helt enig, men på nåværende tidspunkt har den laserkutta varianten til Skibsmodeller.com en stor fordel: Den er å få kjøpt.
Back to Top
aha View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem


Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 254
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote aha Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 20 november 2011 at 20:50
Hei,
 
Jeg synes modellen til Skibsmodeller ser meget bra ut og kommer til å betille en selv om den ikke er i nysølv.
Har foresten en i messing (Modelcompagniet) som også duger, til og med i forkant av mitt diorama Clap Smile
 
Arne
Back to Top
Hafs View Drop Down
Viderekommen
Viderekommen
Avatar

Joined: 03 november 2009
Location: Nårje
Status: Offline
Points: 25
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Hafs Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 21 november 2011 at 23:29
Så endelig folkens og takk for all tålmodighet; det ser ut til at det nå er en mulighet. Så mye har gått på tverke at dette beklagligvis har blitt skjøvet ut i nesten det uendelige dessverre. Status; jeg har nå (november er stort sett den måneden det er mulig å få tid til dette) gjort en prøvesting i kveld og det ser ut til pulveret  holder ennå. (Jeg tok en prøveetsing hos en kompis i Oslo i vinter på hans nyinnkjøpte etseapparat men da så det ut til at pulveret hadde gått ut på dato.) Da dette skulle ha vært gjort for ca. 2 år siden kjøpte jeg inn en mengde nysølvplater fra Tyskland, men disse viser seg nå å være av heller ujevn kvalitet dessverre. Jeg har noen liggende fra tidligere som er av langt bedre kvalitet og jeg tror nå at det skal gå å få lagd opp noen kiosker i løpet av denne uken. En del røyk på mitt selvlagde etseapparat men jeg håper å få tak i ny del i morgen.
 
Vær vennlig å ikke sende PMer nå, innboksen er nesten full fra tidligere. Jeg kommer til å opprette en egen epost adresse for dette og kommer tilbake med det ganske snart.
Hans fs
Back to Top
aha View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem


Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 254
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote aha Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 25 november 2011 at 20:33
Hei,
Da var den nye telefonboksen sammensatt. Egentlig litt vanskelig å bygge, men har vel kansje noe med mine 10 tommeltotter å gjøre. Men med litt trening blir dette en bra detalj. Smile
Arne
Back to Top
helleland View Drop Down
Nykommer
Nykommer
Avatar

Joined: 31 mai 2010
Location: Norge
Status: Offline
Points: 485
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote helleland Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 26 november 2011 at 13:38
Se der ja! Blei bra den der, Arne! Thumbs Up

Mangler bare en sånn nå da: Små pærer
Fikk disse i posten i dag, og de er småååå.... Wink
Mvh

Stein Helleland

~ DIESEL ONLY, PLEASE ~
Back to Top
Pelle View Drop Down
Nettgruppen
Nettgruppen
Avatar

Joined: 08 april 2005
Location: Norway
Status: Offline
Points: 2136
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Pelle Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 26 november 2011 at 17:44
Originally posted by aha aha wrote:

Hei,
Da var den nye telefonboksen sammensatt. Egentlig litt vanskelig å bygge, men har vel kansje noe med mine 10 tommeltotter å gjøre. Men med litt trening blir dette en bra detalj. Smile


Arne

Det som er synd med messingmodellen er at TELEFON er feil plassert og teksten for stor i forhold til forbildet. Ellers ser jo skipsmodeller sin bra ut! Litt lys i fargen, kanskje?
Kjører hagejernbane i G-skala, N-skala og bygger H0 i messing.
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  12>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,094 seconds.