MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

FAQ FAQ  Søk i forum   Arrangement   Registrer ny bruker Registrer ny bruker  Logg inn Logg inn

Norsk telefonkiosk

Svar Svar Side  <123>
Forfatter
  Tråd Søk Tråd Søk  Innstillinger for tråd Innstillinger for tråd
skoTner Se rullemeny
Viderekommen
Viderekommen

Medlem siden: 10 oktober 2009
Land: Norge
Status: Utlogget
Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér skoTner Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 03 november 2009 kl. 20:18
Siden mange henger seg på kjøpeønsket, så må jeg også. Kunne virkelig tenkt meg et par av disse selv. Fantastisk sak.
skoTner
Til toppen
Sabeltann Se rullemeny
Nykommer
Nykommer

Medlem siden: 08 juni 2009
Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér Sabeltann Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 03 november 2009 kl. 20:58
øh... henger meg på kjøpeønsket Smile ....men er såpass urutinert og frekk(?) at jeg lurer på hva vi snakker om i pris dersom det skulle være aktuellt å ta seg bryet med å lage en serie Embarrassed ? (sånn cirka på hundrelappen) ..må si meg mektig imponert ut fra bildene jeg har sett her..Clap
Til toppen
Torgeir Se rullemeny
Nykommer
Nykommer

Medlem siden: 09 desember 2006
Land: Norway
Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér Torgeir Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 03 november 2009 kl. 21:49
Henger meg og på dette prosjektet med bestilling av to stk.

Til toppen
TXP Skåra Se rullemeny
Viderekommen
Viderekommen

Medlem siden: 19 juni 2009
Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér TXP Skåra Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 03 november 2009 kl. 22:52
Vi har blitt storkommune i Fredrikstad, Hans! Onsøy ligger innafor bygrensa nå ... og Onsøylista er vel lagt død, tror jeg, så sånn blir det vel for all framtid.

Kan jeg også få en telefonboks i 0-skala, i tillegg til de 4 i H0? Vær så snill?!?Wink
Skåralinjen og FFK. Med bluesmusikk til.
Til toppen
øystein lb Se rullemeny
Veteran
Veteran

Medlem siden: 02 august 2009
Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér øystein lb Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 04 november 2009 kl. 08:33
er det mulig og få ca pris på de, de er veldig fine. kan du lage 4 stykk i n og pliiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiis.
Blogg: http://nesttunrailway.wordpress.com/

Epost: oysteinlb(krøllalfa)gmail.com

Tron
Til toppen
Hafs Se rullemeny
Viderekommen
Viderekommen

Medlem siden: 03 november 2009
Land: Nårje
Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér Hafs Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 04 november 2009 kl. 09:59
Sitat: oy0173 oy0173 skrev:

er det mulig og få ca pris på de, de er veldig fine. kan du lage 4 stykk i n og pliiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiis.

Det har kommet noen forspørsler i andre skalaer, og det må bli etterhvert. N og Z er betydelig mer krevende å få til . Da blir selv 0,1 mm nysølv for tykt til yttervegger. Lagde for noen år siden en modell i N hvor jeg brukte 0,05 mm messing. "Innmaten" er i alikevel i 0,1 mm NS. Litt skjeiv og uferdig ble den, men bildet viser alikevel at det er mulig. Neida, fyrstikken er ikke juks - det er en helt vanlig fyrstikk.

0-folket  står først i køen.

Hans fs 
Hans fs
Til toppen
Hafs Se rullemeny
Viderekommen
Viderekommen

Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér Hafs Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 04 november 2009 kl. 10:06

Gikk kanskje greit alikevel. Litt fortegning i bildet - kompaktkamera er ikke det beste verktøyet - tiltross for makromuligheter.....

Endret av Hafs - 04 november 2009 kl. 10:39
Hans fs
Til toppen
Håvard H Se rullemeny
Medlem i MJF
Medlem i MJF

Medlem siden: 02 november 2004
Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér Håvard H Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 04 november 2009 kl. 10:26
Sitat: Hafs Hafs skrev:

0-folket  står først i køen.

Herlig.
Og vi er enig om at 0-skala er 1/45?
Til toppen
Hafs Se rullemeny
Viderekommen
Viderekommen

Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér Hafs Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 04 november 2009 kl. 10:27
Jepp Håvard
Hans fs
Til toppen
kokken Se rullemeny
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem

Medlem siden: 24 mars 2007
Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér kokken Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 04 november 2009 kl. 12:12
Hei, jeg bestiller gjerne 2 stykker av telefonkiosken jeg også. Den hører jo med på et hvert anlegg
Mvh

Tom-Andrè Engebretsen
http://www.kokken.mj-blogger.no
Til toppen
ses Se rullemeny
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem

Medlem siden: 09 november 2006
Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér ses Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 04 november 2009 kl. 15:18
Selv om jeg er den lykkelige innehaver av en slik (ubygget) klassisk telefonkiosk allerede, henger jeg meg på og bestiller 2 stk. til.

Denne telefonkiosktypen ble tegnet av Georg Fredrik Fasting i 1932 og første gang satt opp i 1933 på Amerikanlinjens kai i Oslo, kan man lese på Wikipedia: http://no.wikipedia.org/wiki/Telefonkiosk. De ble produsert i 9000 eksemplarer fram til 1972. 300 (100?) kiosker er vernet, så noen av de vil fortsatt bli "blant oss" i mange år fortsatt. Dette er derfor et svært brukbart byggverk på ethvert norsk MJ-anlegg som er epokeplassert etter 1933.

Endret av ses - 04 november 2009 kl. 15:20
Svein S
Til toppen
ØysteinF Se rullemeny
Medlem i MJF
Medlem i MJF

Medlem siden: 25 august 2009
Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér ØysteinF Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 04 november 2009 kl. 16:14
Jeg har også en ubygget liggende et eller annet lurt sted, men hiver meg gjerne på her for 2 til!
Ingen som har planer om produksjon av pølsekiosken som var i salg for noen år siden? (eller "gulbua" som vi kalte den på Bøler)

Til toppen
Pelle Se rullemeny
Nettgruppen
Nettgruppen

Medlem siden: 08 april 2005
Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér Pelle Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 04 november 2009 kl. 18:19

Håvard, jeg tipper at det da hadde gjort seg med en litt større kiosk. Med dører til å åpne og slikt. Neste jul kanskje........men arkitekter har vel ikke tid til å bygge selv og da blir slike modeller  fort dyre.  Men du behøver forhåpentligvis ikke vente fullt så lenge på den i 0.

Mvh

Hei og hjertelig velkommen til forumet, Hans!
Sist gang jeg besøkte deg minnes jeg da så visst at telefonkioskene dine fantes i flere skalaer. Manglet du virkelig til skalaen til Håvard....? He-heSmile
Kjører hagejernbane i G-skala, N-skala og bygger H0 i messing.
Til toppen
Pelle Se rullemeny
Nettgruppen
Nettgruppen

Medlem siden: 08 april 2005
Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér Pelle Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 04 november 2009 kl. 18:29
Sitat: ØysteinF ØysteinF skrev:

Jeg har også en ubygget liggende et eller annet lurt sted, men hiver meg gjerne på her for 2 til!
Ingen som har planer om produksjon av pølsekiosken som var i salg for noen år siden? (eller "gulbua" som vi kalte den på Bøler)

Har ikke Terje Wold noen slike til salg?
Kjører hagejernbane i G-skala, N-skala og bygger H0 i messing.
Til toppen
Birger Se rullemeny
Medlem i MJF
Medlem i MJF

Medlem siden: 20 november 2007
Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér Birger Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 04 november 2009 kl. 19:22
Hei. Kaster meg på bølgen og bestiller 2 stk hvis det er mulig.....
Ikke si til min kone hva denne hobbyen koster.....
Til toppen
Gunnar Se rullemeny
Medlem i MJF
Medlem i MJF

Medlem siden: 28 oktober 2008
Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér Gunnar Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 04 november 2009 kl. 21:13
Fantastisk initiativ! Ja, her er det bare å kaste seg på. Tar gjerne to telefonkiosker hvis det er mulig.
Gunnar Smile
Til toppen
Per Einar Orebe Se rullemeny
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem

Medlem siden: 05 november 2004
Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér Per Einar Orebe Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 04 november 2009 kl. 22:01
Et perfekt tiltak!  Trenger iallefall 2, muligens i markedet for fler, blant annet for klubben.

Endret av Per Einar Orebe - 04 november 2009 kl. 22:01
Til toppen
traiNman Se rullemeny
Veteran
Veteran

Medlem siden: 07 november 2004
Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér traiNman Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 04 november 2009 kl. 22:31
Ja, du må vel ha minst to så du kan snakke med noen.

Det samme fant Graham Bell ut da han oppfant telefonen.

Petter Wink
Til toppen
Håkon Se rullemeny
Viderekommen
Viderekommen

Medlem siden: 05 april 2005
Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér Håkon Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 05 november 2009 kl. 12:17
Jeg bestiller 2 også

Håkon
Til toppen
Hafs Se rullemeny
Viderekommen
Viderekommen

Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér Hafs Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 05 november 2009 kl. 13:09
Hei igjen,

Takk så langt alle sammen. Som tidligere skrevet  hadde det vært fint om dere heller sender en PM når dere vil bestille. Dette er vel et diskusjonforum, kremmervirksomheten er det sikkert ikke alle som ønsker her.

Dette har tatt helt av. Tydligvis har det vært et voldsomt "sug" blandt modellbyggere.

Hvor ble det av finanskrisa da ? ???? jo,  jeg vet - svineinfluensaen har vel tatt rotta på den....
Hans fs
Til toppen
Ørjan Se rullemeny
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem

Medlem siden: 06 november 2005
Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér Ørjan Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 05 november 2009 kl. 13:11

Hvor ble det av finanskrisa da ? ???? jo,  jeg vet - svineinfluensaen har vel tatt rotta på den....
Er det ikke noe om at minus og minus blir pluss? En sykdom og en sykdom blir lykke?? LOL
Mvh
Ørjan Utne
Kor går toget idag??
Til toppen
Hafs Se rullemeny
Viderekommen
Viderekommen

Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér Hafs Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 05 november 2009 kl. 13:15
Eller ondt skal ondt fordrive ????
Hans fs
Til toppen
Ørjan Se rullemeny
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem

Medlem siden: 06 november 2005
Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér Ørjan Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 05 november 2009 kl. 13:30

Eller ondt skal ondt fordrive ????
Den var nesten bedre den, jaWink
Mvh
Ørjan Utne
Kor går toget idag??
Til toppen
Kleindorf Se rullemeny
Medlem i MJF
Medlem i MJF

Medlem siden: 20 desember 2008
Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér Kleindorf Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 05 november 2009 kl. 16:11
Da har jeg også sendt melding til Hans om jeg hiver meg på telefonbølgen her. Noen som vet om passende postkasser? De var jo på de fleste stasjoner. Kan vel bruke en svensk variant omdet finnes, og male den rød. Ellers er vel det et resinprosjekt ?
Your mind is like a parachute - it doesn"t work before it is open : Frank Zappa (norsk HO, Fremo, US O skala)
Til toppen
Hafs Se rullemeny
Viderekommen
Viderekommen

Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér Hafs Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 05 november 2009 kl. 16:58
Sitat: Kleindorf Kleindorf skrev:

Da har jeg også sendt melding til Hans om jeg hiver meg på telefonbølgen her. Noen som vet om passende postkasser? De var jo på de fleste stasjoner. Kan vel bruke en svensk variant omdet finnes, og male den rød. Ellers er vel det et resinprosjekt ?

Ikke nødvendig Dörfchen...........

Hänschen
Hans fs
Til toppen
Per Einar Orebe Se rullemeny
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem

Medlem siden: 05 november 2004
Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér Per Einar Orebe Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 05 november 2009 kl. 18:11

Et spørsmål fra et av medlemmene vre:   Kommer kiosken i 0 - skala også?

Til toppen
hansu Se rullemeny
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem

Medlem siden: 20 november 2008
Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér hansu Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 06 november 2009 kl. 14:04
PM sendt som anmodet Thumbs Up
Hans Utne
(NSB/H0)
Nærbø
Til toppen
Øyvind Erik Se rullemeny
Medlem i MJF
Medlem i MJF

Medlem siden: 25 mai 2008
Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér Øyvind Erik Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 06 mars 2010 kl. 14:25
Hvordan går det med telefonkioskene? :-)
Øyvind Erik

Planlegger H0 - AC, men med en liten DC-bane i tillegg. NSB diesel/damp. Driftsår 1960 og 2000.
Til toppen
Hafs Se rullemeny
Viderekommen
Viderekommen

Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér Hafs Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 08 mars 2010 kl. 19:12
Beklager at dette har trukket ut, men pga. av alvorlig sykdom og dødsfall i den nærmeste familie ble en del ting snudd  på hodet. Deretter kom kulda, og siden jeg gjør etsejobben i et uhus hvor det er vanskelig å få opp temperaturen når utetempen er så lav som den har vært i vinter er etsing problematisk. Ikke at jeg fryser, det finnes gode klær, men etsetemperaturen i badet må være 40-50 grader og det er det vanskelig å holde når innetemperaturen er såvidt over null.

Det går vel raskt mot lysere tider nå for å si det sånn.......

Mvh Hans fs
Hans fs
Til toppen
Øyvind Erik Se rullemeny
Medlem i MJF
Medlem i MJF

Medlem siden: 25 mai 2008
Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér Øyvind Erik Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 08 mars 2010 kl. 22:42

Prioriteringsrekkefølgen gir seg selv!

Aldri feil å vente på lysere tider! :-)
Øyvind Erik

Planlegger H0 - AC, men med en liten DC-bane i tillegg. NSB diesel/damp. Driftsår 1960 og 2000.
Til toppen
 Svar Svar Side  <123>
  Del innlegg   

Forum: Forumtillatelser Se rullemeny

Forum Software by Web Wiz Forums® version 11.06
Copyright ©2001-2016 Web Wiz Ltd.

Denne siden ble generert på 0,047 sekunder.