Noe frakt til Grimstad? |
Post Reply |
Author | |
Mr Bridger
Fremo og MjF medlem Joined: 05 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 1185 |
Post Options
Thanks(0)
Posted: 15 mars 2006 at 11:15 |
Stasjonseierne skal jo nå ha kontrollen på all frakt som går inn til sin stasjon, så nå sitter jeg og lager fraktkort for Grimstad. Jeg har foreløpig noen oppdrag med frakt fra oppstillingsstasjonene, men det hadde vært morsomt å få noe fra en eller flere av stasjonene underveis også. Noen stasjonseiere som har noe til meg? Grimstad har følgende større bedrifter i sin umiddelbare nærhet : - Fuhr : Vin og eplesaftprodusent.
|
|
-TUR-
Fremo og MjF medlem Joined: 02 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 278 |
Post Options
Thanks(0)
|
Jon Einar har jo med seg modulen med Ganns Potteri. Her ble det jo produsert murstein.
Ganddal trenger et par vognlaster med stolper (til KL-avd.), og kabel etc. Er det noen som har en kabelfabrikk i nærheten?
Grimstad Konserves får konkurranse denne helgen, for Nibbalia huser jo Jæder-fabrikanten - så her kommer hermetikkbokser med mat og ingredisenser til frossenpizza (pr. 1960?? ) |
|
-TUR-
Tore Urvik |
|
jevistad
FREMO-forummedlem Joined: 02 november 2004 Location: Norge Status: Offline Points: 1286 |
Post Options
Thanks(0)
|
Litt avsporing fra frakt til og fra Grimstad... Hvor langt har du kommet i fraktkort produksjonen Tore-U? Jeg har et par fine rørlaster, man kunne kanskje tenke seg at noen spede forsøk på oljeleting fant sted like utenfor Jærstrendene på "60-tallet? En trommel med høyspentkabel trenger også et kort
|
|
Mr Bridger
Fremo og MjF medlem Joined: 05 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 1185 |
Post Options
Thanks(0)
|
Flott! Har fått et par henvendelser i dag, bla. fra Skaarer Mølle som hadde fórmel til Grimstad Griseavlslag. I tillegg blir det noen saker fra Neslandsvatn, så nå har jeg inspirasjon til de fraktkortene jeg trenger. Halvor : Skulle vi ha kjørt noen VW bobler fra grimstad til Adolfsens folkevogner på Myrene? |
|
greffern
Medlem i MJF Joined: 03 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 172 |
Post Options
Thanks(0)
|
Hmmm...
Jeg tror du har glemt noe her... Jeg har en buss som skal sendes fra Chr. Repstads Sønner Vogn- & Karosseri fabrik i Grimstad til Rutebileier Stenberg på Jaren. Den skal settes inn på ruten Jaren - Brandbu - Røykenvik. Jeg lurer på om den ligger ferdig i esken min... Edited by greffern - 15 mars 2006 at 20:13 |
|
Små irriterende bokstaver betyr bare en ting:
MVH Jon Oskar Grefsrud [http://www.norskmjforum.no/video/data/jog-logo.jpg"> |
|
midnight
Administratorgruppen Joined: 02 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 1145 |
Post Options
Thanks(0)
|
Er det noen av dere som har en eller annen god løsning for generering av fraktkort OG vognkort??? Har fått litt hjelp fra Halvor, men det meste er på tysk... For å unngå en repetisjon av Slaget på Nidarvoll må vi vel starte produksjonen av disse korta snart... |
|
Morten W
H0 USA - Conrail, CSX & NS i Appalachia 1990+ O USA - Lehigh Valley ca 1975 Inspirasjon: Chubb, McClelland, T Koester, www.ldsig.org & www.opsig.org Besøk www.onorway.com |
|
-TUR-
Fremo og MjF medlem Joined: 02 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 278 |
Post Options
Thanks(0)
|
Hei Morten, Ja, jeg bruker det samme regnearket som Andreas Nothaft har laget (opprinnelig tysk). Utskriftsmalene er derimot for det meste oversatt til norsk. Nå er det jo ikke en heksekunst å "døpe om hele arket", men jeg har altså ikke funnet det nødvending. Jeg kan i utgangspunktet ikke tysk, unntatt det jeg har snappet opp etter etpar treff nede i tyskland - og da foregår det meste på engelsk for min del.... Men, som sagt, arket finnes delvis på norsk... |
|
-TUR-
Tore Urvik |
|
midnight
Administratorgruppen Joined: 02 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 1145 |
Post Options
Thanks(0)
|
Hva skal til for å overtale deg til å sende oss en kopi...? |
|
Morten W
H0 USA - Conrail, CSX & NS i Appalachia 1990+ O USA - Lehigh Valley ca 1975 Inspirasjon: Chubb, McClelland, T Koester, www.ldsig.org & www.opsig.org Besøk www.onorway.com |
|
-TUR-
Post Options
Thanks(0)
|
Lite . Sjekk PM. |
|
-TUR-
Tore Urvik |
|
Mr Bridger
Post Options
Thanks(0)
|
Greffern : Det er flott. Har du fraktkort til bussen eller?
|
|
greffern
Medlem i MJF Joined: 03 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 172 |
Post Options
Thanks(0)
|
Eg trur inkje det.....
Kan du lage te? Øhhh, et rfraktkort til meg??? PLIIIIS_ |
|
Små irriterende bokstaver betyr bare en ting:
MVH Jon Oskar Grefsrud [http://www.norskmjforum.no/video/data/jog-logo.jpg"> |
|
Mr Bridger
Post Options
Thanks(0)
|
Vi får lage et manuelt. Jeg har ikke mulighet til å printe flere nå, da printeren min er på jobb og jeg har fri imorgen for å bygge modulanlegg |
|
greffern
Post Options
Thanks(0)
|
OKIdoc
|
|
Post Reply | |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |