NMJ Type 73 AC - k-skinner? |
Post Reply ![]() |
Author | ||
Per-Inge-2613 ![]() Veteran ![]() Joined: 14 desember 2006 Location: Norway Status: Offline Points: 153 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Posted: 06 mai 2011 at 11:07 |
|
Hallois!
Er det noen her inne som har kjøpt NMJ's type 73 i AC, og testet den litt på k-skinner? Hvordan går det å kjøre settet gjennom veksler..? :-) |
||
MvH
Thomas Olsen |
||
![]() |
||
Nils Gullhav ![]() Veteran ![]() Joined: 02 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 253 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
På amj.no går den meget bra.
Ikke testet på full fart gjenom vekslene, da den er noe høy. Ingen problemer observert. Hilsen Nils
|
||
![]() |
||
Per-Inge-2613 ![]() Veteran ![]() Joined: 14 desember 2006 Location: Norway Status: Offline Points: 153 |
|
Godt å høre! Får ikke testet min med det første, da jeg har prestert det mesterverk å ødelegge den ene koblingen...
Edited by Per-Inge-2613 - 09 mai 2011 at 10:09 |
||
MvH
Thomas Olsen |
||
![]() |
||
|
Kan forøvrig meddele at min 73 IKKE klarer å passere slake k-veksler, motorboggiene tar nedi og toget stopper opp... Dette gjleder dog ikke alle vekslene, ca halvparten... Snodige greier...
Edited by Per-Inge-2613 - 12 mai 2011 at 10:17 |
||
MvH
Thomas Olsen |
||
![]() |
||
Jon P ![]() Nykommer ![]() ![]() Joined: 22 desember 2010 Location: Norge Status: Offline Points: 0 |
|
Det var da nesten bra å høre at jeg ikke er alene om det. Hva skal man gjøre? Går det an å få kjøpt nye koblinger? |
||
Signatur? Det er jo et tog.
Jon P. |
||
![]() |
||
Mikael Järn ![]() Veteran ![]() Joined: 23 januar 2010 Status: Offline Points: 249 |
|
Disse spesielle koblingene må kobles svært forsiktig. (Det gjelder for øvrig alt man ikke har prøvet tidligere.) Stikk en lang tynn gjenstand under den ene koblingen og løft den varsomt opp til man har fått koblingene til å flukte. Når man er HEELT sikker på at de er på vei inn i hverandre kan man klemme dem sammen - bestemt men ikke brutalt. Det gjelder for øvrig på andre områder i livet også...
![]() |
||
![]() |
||
|
Jon P - jeg skrev mail til NMJ og forklarte at jeg hadde klart å ødelegge koblingen, fikk ny kobling i posten noen dager senere, uten problem :-)
|
||
MvH
Thomas Olsen |
||
![]() |
||
GeorgII ![]() Medlem i MJF ![]() Joined: 30 september 2009 Location: Norge Status: Offline Points: 151 |
|
Hei, synes ikke det er noe mesterverk å ødelegge disse. Koblingene er et svakt patent da det er nesten umulig å få dem sammenføyet uten å bøye pinnene. Både disse og ledebøylene er laget av svakt og ettergivende materiale. Ikveld løsnet siste vogn (for første gang) og etter å ha plundret en god stund måtte jeg snu hele settet på hodet før jeg klarte å få koblet det sammen igjen. I og med at materialet er så svakt regner jeg med at settet kommer til å dele seg igjen. Jeg lurer på om jeg skal spandere en klatt superlim på hver kobling og bruke toget som en lang, pen, upraktisk og udelelig enhet. Det er en veldig fin modell, men jeg hadde mer enn gjerne lagt ytterligere en "høvding" på bordet dersom det kunne betale for koblinger og drivverk av mer solid patent og materiale. Vennlig hilsen Jørgen |
||
H0, Lenz LSV100 ver.3.6, TC Gold7, TP
|
||
![]() |
||
Jon P ![]() Nykommer ![]() ![]() Joined: 22 desember 2010 Location: Norge Status: Offline Points: 0 |
|
Kjenner i gjen dette. Det var ikke til noen fantastisk hjelp å få nye koblinger fra NMJ heller. Jeg vært inne på tanken med superlim jeg også, men syns kanskje det er litt drastisk.
|
||
Signatur? Det er jo et tog.
Jon P. |
||
![]() |
||
Ørjan ![]() Fremo og MjF medlem ![]() ![]() Joined: 06 november 2005 Location: Norway Status: Offline Points: 818 |
|
Jørgen? Hva er gale med drivverket da? ![]() Mitt i DC går som en drøm!
![]() |
||
Mvh
Ørjan Utne Kor går toget idag?? |
||
![]() |
Post Reply ![]() |
|
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |