NMJ Kbps Tømmervogn |
Post Reply |
Author | |
Svein
Fremo og MjF medlem Joined: 03 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 249 |
Post Options
Thanks(0)
Posted: 22 juli 2015 at 08:42 |
Har kjøpt en 12 stk NMJ Kbps tømmervogner,
men de ruller dårlig, har noen ett tips hva man kan gjøre for at de skal rulle bedre på anlegget.Bytte hjul eller anne?? Svein |
|
StenR
Medlem i MJF Joined: 19 oktober 2014 Location: Norge Status: Offline Points: 341 |
Post Options
Thanks(0)
|
Var borti noe lignende på noen av mine. På noen var hjulavstanden feil (typisk at de sporet av i hjertestykket på sporveksler), og dette fikser du lett selv. Jeg hardde også ei vogn som "vagget" noe fryktelig. Denne byttet jeg hjul på, og det hjalp litt. På et av svenskeforumene er det noen som har satt inn nye aksellager av messing for å få helt bukt med lignende problem. Dersom du har kjøpt dem nå, tenker jeg vel uansett at det er en garantisak.
StenR |
|
Post Reply | |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |