MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

FAQ FAQ  Søk i forum   Arrangement   Registrer ny bruker Registrer ny bruker  Logg inn Logg inn

NJK-forumet hacket?

Svar Svar
Forfatter
  Tråd Søk Tråd Søk  Innstillinger for tråd Innstillinger for tråd
Svein_H Se rullemeny
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem

Medlem siden: 22 februar 2008
Land: Norway
Status: Utlogget
Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér Svein_H Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Tråd: NJK-forumet hacket?
    Sendt: 07 mai 2019 kl. 20:33
Fikk en mail i dag som havnet i spamboksen, den inneholdt blant annet mitt passord for NJK-forumet, som er unikt for det forumet. Ser også at flere andre har mottatt lignende mail og lurer på om forumet er hacket etter den nylige oppdateringen.

Jeg byttet passord hos NJK nå nettopp, og fikk dette skjermbildet tilbake:

Her vises brukernavn og både nytt og gammelt passord i klartekst, det er jo helt horribelt! Videre får jeg nå ikke logget inn på NJK-sidene, verken med nytt eller gammelt passord. Jeg håper det er fordi de jobber med problemet, men legger likevel ut en advarsel her på MJF-forumet.
H0, norsk på 50-tallet en gang
Min hjemmeside
Til toppen
Simen Se rullemeny
Medlem i MJF
Medlem i MJF

Medlem siden: 14 mars 2019
Land: Norge
Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér Simen Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 07 mai 2019 kl. 22:29
Det forbauser meg ikke. Jeg kommer nok aldri til å registrere meg der borte. NMJ-forumet ser ut som det ble laget før årtusenskiftet. Det var så vidt jeg registrerte meg på dette forumet også. Forumet her ser ut som det er fra tidlig 2000 en gang, og har heller ikke en trygg https-protokoll. Dette forumet kjører bare http, og har dårlig støtte for mobiltelefon.

Endret av Simen - 07 mai 2019 kl. 22:33
Micro ferroequinologist
Til toppen
Laurenz Se rullemeny
Medlem i MJF
Medlem i MJF

Medlem siden: 03 november 2004
Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér Laurenz Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 07 mai 2019 kl. 22:40
Takk for tipset. Det ville jeg ikke fått med meg ellers. Da er det store spørsmålet om passord har blitt laget uten kryptering, det ville vært ille.
Til toppen
Per Einar Orebe Se rullemeny
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem

Medlem siden: 05 november 2004
Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér Per Einar Orebe Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 09 mai 2019 kl. 22:02
Jeg har mistet tilgangen til NJK Stasjonen.  Både brukernavn og passord er "glemt" av nettleseren.  Har etterlyst nytt passord men ikke fått noe på mail ennå.
Til toppen
cfsalicath Se rullemeny
Medlem i MJF
Medlem i MJF

Medlem siden: 13 mai 2015
Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér cfsalicath Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 10 mai 2019 kl. 07:31
Web-teamet til NJK har skrevet noen innlegg på Forumet som forklarer saken. De har også satt opp https på hele nettstedet nå.
Med vennlig hilsen

CF Salicath
Til toppen
Per Einar Orebe Se rullemeny
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem

Medlem siden: 05 november 2004
Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér Per Einar Orebe Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 12 mai 2019 kl. 20:35
Sitat: cfsalicath cfsalicath skrev:

Web-teamet til NJK har skrevet noen innlegg på Forumet som forklarer saken. De har også satt opp https på hele nettstedet nå.
Hvilket forum? Jeg var nettopp innom på Stasjonen, uten å finne noe nytt.
Til toppen
cfsalicath Se rullemeny
Medlem i MJF
Medlem i MJF

Medlem siden: 13 mai 2015
Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér cfsalicath Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 13 mai 2019 kl. 07:34
Med vennlig hilsen

CF Salicath
Til toppen
 Svar Svar
  Del innlegg   

Forum: Forumtillatelser Se rullemeny

Forum Software by Web Wiz Forums® version 11.06
Copyright ©2001-2016 Web Wiz Ltd.

Denne siden ble generert på 0,062 sekunder.