Nesttun-Osbanen i H0e |
Post Reply ![]() |
Author | |
Morten Jacobsen ![]() Fremo og MjF medlem ![]() ![]() Joined: 05 november 2004 Location: Bergen, Norge Status: Offline Points: 1113 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Posted: 24 mars 2008 at 20:36 |
Jeg har lenge drømt om å lage Osøyri st som FREMO modul i H0e. Nå har jeg fått bekreftet at en langt bedre modellbygger enn meg faktisk har startet på dette prosjektet. Det innebærer at den første byggestenen på et FREMO opplegg i H0e med Vestlandsforbilde, er underveis. Det kan nok tid før jeg realiserer et prosjekt, men jeg ble kraftig inspirert i dag.
![]() Kanskje er Stend st en godt utgangspunkt for en stasjonsmodul i H0e etter FREMO standarden?
(Før noen rekker å kommentere; dieselloket gikk aldri på NOB (C:)
Edited by Morten Jacobsen - 24 mars 2008 at 20:37 |
|
Morten Jacobsen (MJ)
H0 DC og norsk forbilde fra 1955-65 med islett av H0e, Digitrax DCC og FREMO |
|
![]() |
|
Håvard H ![]() Medlem i MJF ![]() ![]() Joined: 02 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 2016 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Gratulerer med valget av forbilde! Jeg ble farlig inspirert av boka om Os-Nesttun banen, nesten så jeg la Tamshavnbanen på på hylla. Dette er en bane med sjarm. Hvilke andre baner solgte billetter til folk for å få lov til å gå i banetraseeen? |
|
![]() |
|
SveinR ![]() Fremo og MjF medlem ![]() Joined: 03 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 1215 |
Synd den traktoren ikke ble brukt der, den hadde vært litt enklere å få til i modell en damplok"a
![]() |
|
Mvh
-SveinR Det finnes en skiftetraktor til alt |
|
![]() |
|
EFP&CO ![]() Medlem i MJF ![]() ![]() Joined: 22 november 2007 Location: Norway Status: Offline Points: 135 |
Spennende prosjekt. Edited by EFP&CO - 24 mars 2008 at 21:46 |
|
Gospeltrain
|
|
![]() |
|
Jan Frelin ![]() Viderekommen ![]() Joined: 17 juni 2007 Location: Sweden Status: Offline Points: 72 |
Vanlig praxix i Sverige, faktiskt. I alla fall fram till tjugo-talet eller så.
|
|
![]() |
Post Reply ![]() |
|
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |