Mærklin eller Fleischmann |
Post Reply ![]() |
Author | |
Greyish ![]() Nykommer ![]() ![]() Joined: 31 desember 2008 Location: Norway Status: Offline Points: 0 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Posted: 12 januar 2009 at 19:06 |
Hei,
Jeg er i starten på å sette opp min første togbane på 30+ år. Jeg har bestemt meg for HO, en "hyllebane" i et rom på ca 12kv. Perioden skal være 50-70 tallet med diesel og elektriske lokomotiv. Det blir en punkt til punkt bane, med utgangspunkt i et tenkt tyskt scenario, med en hovedstasjon i en by, et par industrier og en mindre stasjon i den andre enden.
Jeg har i utgangspunktet tenkt mest på Mærklin da jeg har fått forståelsen at dette er relativt enkelt å sette opp sånn teknisk/elektrisk sett. Jeg synes dog Fleischmann også ser interessant ut, er det noen gode argumenter for å velge det ene fremfor det andre, pris, utvalg, stabilitet, realisme, kompabilitet m.m.
Mvh
Øyvind
|
|
![]() |
|
ses ![]() Fremo og MjF medlem ![]() ![]() Joined: 09 november 2006 Location: Norway Status: Offline Points: 3922 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Har du valgt Märklin, så har du valgt Märklin. Velger du Fleischmann så velger du samtidig muligheten for en rekke andre produsenter av 2-skinne likestrøm også.
|
|
Svein S
|
|
![]() |
|
Mr Bridger ![]() Fremo og MjF medlem ![]() ![]() Joined: 05 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 1185 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Velg Fleischmann! Det er massevis av eksempler på folk som bytter fra vekselstrøm til likestrøm. Svært få bytter andre veien.
|
|
![]() |
Post Reply ![]() |
|
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |