MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

FAQ FAQ  Søk i forum   Arrangement   Registrer ny bruker Registrer ny bruker  Logg inn Logg inn

MJ-wiki

Svar Svar
Forfatter
  Tråd Søk Tråd Søk  Innstillinger for tråd Innstillinger for tråd
ses Se rullemeny
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem

Medlem siden: 09 november 2006
Land: Norway
Status: Utlogget
Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér ses Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Tråd: MJ-wiki
    Sendt: 14 september 2019 kl. 15:38
Jeg gikk inn på siden til mjwiki.no, og oppdaget at den har skiftet karakter. Jeg prøvde å logge meg inn, men mislykkedes idet. Jeg hadde redigeringsrett på slik det var, men altså ikke lenger. Innholdet er også atskillig slankere enn det som var før.

Er det noen som kan forklare hvordan dette henger sammen?
mjwiki.no var tidligere igangsatt av en privat gruppe knyttet til Norsk MJForum, men de sidene virker å være avviklet, så det er kan hende en sammenheng her.

Svein S
Til toppen
Laurenz Se rullemeny
Medlem i MJF
Medlem i MJF

Medlem siden: 03 november 2004
Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér Laurenz Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 14 september 2019 kl. 15:59
Telenor nekter meg å gå inn på Norsk MJ-forum.

Varsel!

Du er i ferd med å gå inn på en nettside som inneholder virus, svindelforsøk eller annen skadelig programvare, og filteret Nettvern fra Telenor har derfor stoppet deg.

Til toppen
TorsteinS Se rullemeny
Medlem i MJF
Medlem i MJF

Medlem siden: 25 januar 2011
Land: Norge
Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér TorsteinS Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 14 september 2019 kl. 19:27
Jeg får samme feilmelding som Laurenz når jeg prøver å gå inn på Norsk MJ-forum. Det samme skjedde forrige gang jeg prøvde, for noen uker siden. Om jeg prøver via mobil (ikke Telenor) oppnås ingen kontakt.

Med tanke på den svært lave aktiviteten på Norsk MJ-forum den senere tid, er det forståelig om de legger ned. Men det lå mye verdifull info i en del gamle innlegg, og disse burde vært tilgjengelige.
Til toppen
Svein_H Se rullemeny
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem

Medlem siden: 22 februar 2008
Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér Svein_H Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 14 september 2019 kl. 20:00
Jeg har fått tidsavbrudd når jeg har prøvd å gå inn på http://www.norskmjforum.no/index.asp de siste dagene. Det er en av de faste sidene som jeg besøker jevnlig, og jeg har ansett nedetiden som uventet men normal, men denne tråden gir jo grunn til bekymring.

H0, norsk på 50-tallet en gang
Min hjemmeside
Til toppen
smholt Se rullemeny
Medlem i MJF
Medlem i MJF

Medlem siden: 05 november 2004
Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (1) Thanks(1)   Sitér smholt Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 15 september 2019 kl. 00:33
Det ser ut som det er noen problemer med DNS for domenet. Prøver å få det iorden asap.
mvh,
Svein-Martin Holt
platelayer - facebook
Til toppen
ses Se rullemeny
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem

Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér ses Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 15 september 2019 kl. 05:40
Nå gjaldt spørsmålet mitt primært MJwiki. Er det ingen som har noe svar på hvorfor det har endret seg radikalt?
Svein S
Til toppen
smholt Se rullemeny
Medlem i MJF
Medlem i MJF

Medlem siden: 05 november 2004
Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér smholt Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 15 september 2019 kl. 11:42
Sitat: ses ses skrev:

Nå gjaldt spørsmålet mitt primært MJwiki. Er det ingen som har noe svar på hvorfor det har endret seg radikalt?
Tja, nå var det jo spørsmål om norskmjforum også.Smile Også i din opprinnelige post. Tongue
Norskjmjforum er ikke lagt ned, men det er jo ikke mye trafikk der for tiden. Og som jeg sa, det er noen problemer med dns. Selve siten er ok der den ligger på serveren.
Lenge siden jeg har vært inne på mjwiki, men hva er endret der da? Det er jo masse stoff der som er redigert for ganske lenge siden. 
mvh,
Svein-Martin Holt
platelayer - facebook
Til toppen
ses Se rullemeny
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem

Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér ses Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 15 september 2019 kl. 15:31
Ok. Nå har jeg omsider klart å få nytt passord og har kunnet se nræmere etter. Innholdet er nok der som før, men det var den endrede, og ganske minimalistiske startsiden som forvirret meg. Jeg fant imidlertid ingen side/lenke for hvordan bidra til wikien uten allerede å ha en registrert brukerkonto, og det er vel litt defensivt da wikier vinner på å være dugnadsdatabaser.
Svein S
Til toppen
 Svar Svar
  Del innlegg   

Forum: Forumtillatelser Se rullemeny

Forum Software by Web Wiz Forums® version 11.06
Copyright ©2001-2016 Web Wiz Ltd.

Denne siden ble generert på 0,109 sekunder.