MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

  New Posts New Posts RSS Feed - MJ-butikk i Praha
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

MJ-butikk i Praha

 Post Reply Post Reply
Author
hjp View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem


Joined: 20 desember 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 24
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote hjp Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: MJ-butikk i Praha
    Posted: 31 juli 2013 at 12:36
Hei
Skal en snartur til Praha, og kunne tenke meg en tur innnom en MJ-butikk. Er det noen som vet hvor slike finnes ??
Eventuellt anbefale en.
 
Back to Top
eika View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 01 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1617
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote eika Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 31 juli 2013 at 13:47
Originally posted by hjp hjp wrote:

Hei
Skal en snartur til Praha, og kunne tenke meg en tur innnom en MJ-butikk. Er det noen som vet hvor slike finnes ??
Eventuellt anbefale en.
 
Største forhandleren jeg var innom var Zerba som ligger i det lille kjøpesenteret Cerna ruze midt i handlegaten.
 
Dro til en annen adresse litt lengre utenfor sentrum, men den butikken var ikke åpen og så ut til å være litt grumsete (Bilder av halvnakne damer på lokomotiver i vinduet mot gaten)
 
Er du i Praha må du ikke gå glipp av maten på restauranten Vytopnia. Drikkevarene du bestiller der blir servert med LGB-tog som kommer kjørende og stanser ved ditt bord.
 
 
Gå heller ikke glipp av Tjekkias utgave av Miniatur wonderland; Kingdom of railways. Du kommer enkelt dit med trikkene fra sentrum. Det kan virke litt forvirrende når du finner frem, for du skal innom et kontor i første etasje rett ved gaten for å kjøpe adgangsbillett, og så skal du litt innover i senteret for å finne trappen ned til underetasjene hvor anleggene er.
 
 
 
Vil du ha litt større ting å se på anbefales sporveismuseet i byen. De har og en egen trikkelinje/museumslinje gjennom byen (linje 91) som blir omtalt som en av de beste måtene å se byen på.
 
 
 
God tur!
 
Eirik
 


Edited by eika - 31 juli 2013 at 13:47
Når går toget fra Skråvika?
Back to Top
TorsteinS View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 25 januar 2011
Location: Norge
Status: Offline
Points: 1178
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote TorsteinS Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 01 august 2013 at 23:12
Originally posted by eika eika wrote:

Største forhandleren jeg var innom var Zerba som ligger i det lille kjøpesenteret Cerna ruze midt i handlegaten.
 
Dro til en annen adresse litt lengre utenfor sentrum, men den butikken var ikke åpen og så ut til å være litt grumsete (Bilder av halvnakne damer på lokomotiver i vinduet mot gaten)
 
Lurer på om det kan ha vært Pragomodel:

Den ligger riktignok ikke langt fra sentrum, et lite stykke øst for gamlebyen. Liten butikk med begrenset utvalg, men noe brukt. Ben Zerba er større. Begge er nok mest for de som er interessert i tsjekkisk eller øst-europeisk MJ. Neppe noe særlig penger å spare.

Quote [...]
Gå heller ikke glipp av Tjekkias utgave av Miniatur wonderland; Kingdom of railways. [...]

Enig, den er verdt å få med seg. Både Království železnic og Ben Zerba ligger i nærheten av metro-stasjonen Anděl.

Back to Top
eika View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 01 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1617
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote eika Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 02 august 2013 at 20:05
Originally posted by TorsteinS TorsteinS wrote:

Enig, den er verdt å få med seg. Både Království železnic og Ben Zerba ligger i nærheten av metro-stasjonen Anděl.
Den Zerba-fillialen jeg siktet til ligger i et kjøpesenter i Na Prikope nær Mustek, på andre siden av elven for Andel, så derfra er det et stykke til railroad kingdom.
Jeg var faktisk ikke klar over at zerba hadde flere fillialer i byen der selv (
 
 
Men da har jeg noe å besøke selv ved neste Praha-turSmile
 
 
Fillialen jeg tenkte på hadde forøvrig fortsatt Rocos Bergensbane-sett på lager når jeg var derSmile
Når går toget fra Skråvika?
Back to Top
Kjell H. View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 2479
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Kjell H. Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 16 august 2013 at 18:15
Jeg har besøkt BEN i Praha. - Tok trikken ut dit fra sentrum. Fin tur og hyggelig kar! - Snakker godt engelsk.
 
Han har masse utvalg, spesielt Roco og Fleischmann! - Tror det er en forhandler/importør som kjøper opp restpartier hos fabrikker?
 
Back to Top
hjp View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem


Joined: 20 desember 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 24
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote hjp Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 16 august 2013 at 18:49
Takker for mange bra innspill, og det er jo fint å se at så menge er kjent. Har allerede vært der (sist helg) og bodde like ved siden av "Prago". Som det skrives, enliten butikk med masse østmateriell, men også noe Roco og Fleichmann. Hadde HO, TT og N materiell. Prisene er som sagt stort sett det samme som her hjemme. Mannen bak disken virka veldig sløv og så ikke ut som han ville selge noe, men noe ble da med hjem i kofferten.
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,063 seconds.