MJ på TV Vest |
Post Reply |
Author | |
Espen
Medlem i MJF Joined: 02 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 255 |
Post Options
Thanks(0)
Posted: 03 juni 2010 at 16:34 |
Mvh Espen
Oversjefsnestleder Fladjæren mj klubb avd 3 etage og MJBV Hovedkontor. Marklin Digital. |
|
Stian
Medlem i MJF Joined: 04 januar 2007 Location: Bergen Status: Offline Points: 1451 |
Post Options
Thanks(0)
|
Dirrekte HERLIG video!
|
|
Norsk matriell en gang på 60-70tallet
Mvh stian |
|
Svein_H
Fremo og MjF medlem Joined: 22 februar 2008 Location: Norway Status: Offline Points: 2110 |
Post Options
Thanks(0)
|
Kul video, artig å se!
Svein |
|
H0, norsk på 50-tallet en gang
Min hjemmeside |
|
grinda
Fremo og MjF medlem Joined: 24 februar 2008 Location: Norway Status: Offline Points: 54 |
Post Options
Thanks(0)
|
Hyggeligt gjennsyn med hyggelige mj-folk.
Bra profilering av hobbyen vår, bra jobbe folkens.
Lykke til med butikken Tom.
Erik
|
|
Hilsen
Erik K |
|
ben
Veteran Joined: 03 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 139 |
Post Options
Thanks(0)
|
Jeg må slenge meg på med en kommentar her. Veldig trivelig reportasje, uten den vanlige sarkastiske "voksne menn som leker med tog" vinklingen.
Det er kjempebra å få profilert hobbyen som en "seriøs" aktivitet.
Ben
|
|
Ben-Sigvald
SBB H0 og H0e DCC PC-styrt med Windigipet |
|
Mikael Järn
Veteran Joined: 23 januar 2010 Status: Offline Points: 249 |
Post Options
Thanks(0)
|
Homo ludensFra Wikipedia, den frie encyklopediHomo ludens er et latinsk uttrykk som betyr det lekende mennesket. Uttrykket har blitt brukt i flere sammenhenger, men mest om når voksne «leker» i en eller annen form: i uhøytidelige idretter, gjennom spill og hobbyer.Begrepet er gammelt, og er sist aktualisert i Norge da filosofen Arne Næss tok til orde for at mennesket burde leke mere og ta seg selv mindre høytidelig. Man kunne til og med risikere å gjøre verdifulle nye tanker og ideer i en lekende tilstand, som en ikke hadde kommet på ellers. Pedagoger og psykologer som har studert barns utvikling har også fremhevet lekens betydning både med hensyn til den fysiske, mentale og sosiale siden. |
|
ses
Fremo og MjF medlem Joined: 09 november 2006 Location: Norway Status: Offline Points: 3922 |
Post Options
Thanks(0)
|
Helt fri for den holdningen var den vel ikke. Det var en del veldig bra filming. Særlig der type 7-toget glir forbi sideveis med god dybdeskarphet slik at man virkelig får fram Jon Einars emminente landskap også. Der så man virkelig hvor virkelighets tro MJ kan være, og dette anlegget i særdeleshet. - Som vanlig er bilder og film fra Jon Einars anlegg til inspirasjon. |
|
Svein S
|
|
ses
Fremo og MjF medlem Joined: 09 november 2006 Location: Norway Status: Offline Points: 3922 |
Post Options
Thanks(0)
|
Helt fri for den holdningen var den vel ikke. Det var en del veldig bra filming. Særlig der type 7-toget glir forbi sideveis med god dybdeskarphet slik at man virkelig får fram Jon Einars emminente landskap også. Der så man virkelig hvor virkelighetstro MJ kan være, og dette anlegget i særdeleshet. - Som vanlig er bilder og film fra Jon Einars anlegg til inspirasjon. |
|
Svein S
|
|
Mr Bridger
Fremo og MjF medlem Joined: 05 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 1185 |
Post Options
Thanks(0)
|
Jeg for min del har ikke noe problem med å fortelle folk at jeg leker med tog. Moro er det også! Jeg møter mange som føler de må ha en unnskyldning for å nettopp leke (ved å kjøpe hobbyprodukter til barna og ikke til seg selv), og de virker ofte nesten misunnelige på dem som faktisk tør å si at de holder på med dette for sin egen del.
Uansett; det var et morsomt innslag og Jon Einars anlegg gjør seg godt på film Edited by Mr Bridger - 04 juni 2010 at 14:38 |
|
Roger
Fremo og MjF medlem Joined: 02 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 1620 |
Post Options
Thanks(0)
|
Hei!
Hvis dere ikke leker med modelltogene deres, hva gjør dere med dem da???
Husk at man slutter ikke å leke fordi man blir gammel. - Man blir gammel fordi man slutter å leke.
|
|
Med vennlig hilsen
RGER “Det finnes ett forbilde for alt” |
|
ben
Veteran Joined: 03 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 139 |
Post Options
Thanks(0)
|
Hei igjen,
jeg må få komme med en presisering i forhold til den første kommentaren min. Jeg vil ikke risikere at noen sitter igjen med ett inntrykk av at jeg er en selvhøytidlig surpomp som ikke vil innrømme at jeg leker med tog
Poenget mitt var bare at jeg synes denne reportasjen - i motsetning til mange andre - får fram allsidigheten og kompleksiteten i hobbyen. Altså at det går an å strekke seg mot større mål enn å se ett sirkustog fra ett startsett kjøre i ring. Noe jeg synes er positivt med tanke på feks nyrekruttering.
Jeg er helt enig i at uansett hvor detaljerte, dyre og komplekse annlegg og modeller blir - handler det alt i alt om glede og avkobling.
Ben
|
|
Ben-Sigvald
SBB H0 og H0e DCC PC-styrt med Windigipet |
|
Håvard H
Medlem i MJF Joined: 02 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 2016 |
Post Options
Thanks(0)
|
Kunne vært enda bedre om fotografen hadde tatt meg seg et stativ... Edited by Håvard H - 07 juni 2010 at 16:54 |
|
Post Reply | |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |