MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

FAQ FAQ  Søk i forum   Arrangement   Registrer ny bruker Registrer ny bruker  Logg inn Logg inn

Messinglok og sverting av drivhjul

Svar Svar
Forfatter
  Tråd Søk Tråd Søk  Innstillinger for tråd Innstillinger for tråd
Kleindorf Se rullemeny
Medlem i MJF
Medlem i MJF

Medlem siden: 20 desember 2008
Land: Norway
Status: Utlogget
Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér Kleindorf Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Tråd: Messinglok og sverting av drivhjul
    Sendt: 06 desember 2020 kl. 12:45
Jeg har plukket ned et messing damplok for å bytte drev, noe som NWSL har.
Loket er 2-rail O skala 2-8-4 Louisville & Nashville M-1 fra japanske KTM  og da gammelt (70-tallet?) og i "blanke messingen".
Når det meste nå er demontert vil jeg lakkere det opp og klargjøre for DCC, og spørsmålet er om erfaringer angående drivhjul. Det enkleste og tryggeste er nok å lakkere dem, primært med air brush. Det skal kjøres med på anlegg, men jeg er litt usikker på hvor godt malingen vil sitte over tid? Alternativer er jo Blacken-It men flere fraråder dette pga. evt. etsing og strømopptak.
Er det noen som har erfaring med NeoLube som MicroMark selger?

Jeg vil ikke gamble med dette loket da jeg jaktet på ett eksemplar i mange år og reservedeler knapt finnes.
Your mind is like a parachute - it doesn"t work before it is open : Frank Zappa (norsk HO, Fremo, US O skala)
Til toppen
 Svar Svar
  Del innlegg   

Forum: Forumtillatelser Se rullemeny

Forum Software by Web Wiz Forums® version 11.06
Copyright ©2001-2016 Web Wiz Ltd.

Denne siden ble generert på 0,062 sekunder.