Messinglok og sverting av drivhjul |
Svar ![]() |
Forfatter | |
Kleindorf ![]() Medlem i MJF ![]() ![]() Medlem siden: 20 desember 2008 Land: Norway Status: Utlogget Points: 108 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 06 desember 2020 kl. 12:45 |
Jeg har plukket ned et messing damplok for å bytte drev, noe som NWSL har. Loket er 2-rail O skala 2-8-4 Louisville & Nashville M-1 fra japanske KTM og da gammelt (70-tallet?) og i "blanke messingen". Når det meste nå er demontert vil jeg lakkere det opp og klargjøre for DCC, og spørsmålet er om erfaringer angående drivhjul. Det enkleste og tryggeste er nok å lakkere dem, primært med air brush. Det skal kjøres med på anlegg, men jeg er litt usikker på hvor godt malingen vil sitte over tid? Alternativer er jo Blacken-It men flere fraråder dette pga. evt. etsing og strømopptak. Er det noen som har erfaring med NeoLube som MicroMark selger? |
|
Your mind is like a parachute - it doesn"t work before it is open : Frank Zappa (norsk HO, Fremo, US O skala)
|
|
![]() |
Svar ![]() |
|
![]()
Tweet
|
Forum: | Forumtillatelser ![]() Du kan ikke opprette nye tråder i dette forumet Du kan ikke besvare innlegg i dette forumet Du kan ikke slette dine innlegg i dette forumet Du kan ikke redigere dine innlegg i dette forumet Du kan ikke opprette avstemminger i dette forumet Du kan ikke stemme i dette forumet |