Materiell til selvbygging av spor? |
Post Reply | Page <12 |
Author | ||
kokken
Fremo og MjF medlem Joined: 24 mars 2007 Location: Norway Status: Offline Points: 728 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Hvor finner jeg tegninger av disse vekslene du har brukt som mal?
|
||
Svein_H
Fremo og MjF medlem Joined: 22 februar 2008 Location: Norway Status: Offline Points: 2110 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Det lurer jeg også på, om disse ligger åpent tilgjengelig. Jeg fant igjen noen tegninger på PC-en min, men de ligner ingenting på de du har brukt. Noen av mine er hentet fra MJwiki-en men ikke alle, husker ikke hvor jeg fant de andre. Edited by Svein_A - 21 januar 2014 at 07:54 |
||
H0, norsk på 50-tallet en gang
Min hjemmeside |
||
Svein_H
Fremo og MjF medlem Joined: 22 februar 2008 Location: Norway Status: Offline Points: 2110 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Da tror jeg at jeg har fått bestilt alt jeg trenger, det ble litt både her og der:
- S-skala smalporsviller fra Kappler (både 6 og 12 fot) - Filejigger (til tungeskinner, stokkskinner og 1:7 skinnekryss) og Bullfrog fra Fast Track - Skinnestrenger, lasker, spiker og sporlære fra Micro Engineering Tenkte jeg skulle ta den helt ut og bygge code 55 på tresviller, så får jeg heller ta jobben med å bytte/dreie ned hjul når den tiden kommer. Aner ikke hvordan dette skal gå, men man må jo bare prøve... En ting til slutt... Finnes det ferdige skinnekryss og ledeskinner (komplett med boltdetaljer) å få kjøpt til code 55? Husker ikke hva det firmaet het som viste fram slike detaljer og vekselbyggesett på Kråkstadmessa for noen år siden. Kommer sikkert til å ha flere spørsmål etter hvert, men de får jeg bare ta når de kommer |
||
Min hjemmeside |
||
Håvard H
Medlem i MJF Joined: 02 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 2016 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
That´s the spirit! |
||
Henning L
Medlem i MJF Joined: 02 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 1112 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
|
||
Svein_H
Post Options
Thanks(0)
|
|
Da har jeg bygget en liten teststrekning med code 55 på tresviller, og har også testet ut ulike ballasttyper for å se hva jeg liker best. Her er noen bilder:
For mer detaljer om materialer, ballasttyper osv., se byggetråden min øverst på side 2 her. Svein |
||
Min hjemmeside |
||
Håvard H
Medlem i MJF Joined: 02 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 2016 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Ser veldig lovende ut! |
||
Jan Frelin
Viderekommen Joined: 17 juni 2007 Location: Sweden Status: Offline Points: 72 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Om du kan tänka dig att beställa från USA finns det mycket godis här, både för proto87 och vanlig H0:
http://www.proto87.com
|
||
Svein_H
Post Options
Thanks(0)
|
|
Hei Jan,
Jeg handler endel fra USA innimellom, og har også vært innom sidene til Proto87 og kikket, men har ikke bestilt noe derfra ennå. De har mye flotte detaljer, men jeg er usikker på om jeg vil gå hele veien i så måte. Ren Proto87-standard blir litt for voldsomt syns jeg, men det finnes jo en mellomvei, og de har mye spennende som skinnekryss og andre spordetaljer som også jeg kan bruke. Da blir det mer et kostnadsspørsmål som nevnt tidligere i denne tråden, og hvor mye man er villig til å spandere på slike ting som ikke er synlige før man kommer helt tett innpå. |
||
Min hjemmeside |
||
Post Reply | Page <12 |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |