MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

FAQ FAQ  Søk i forum   Arrangement   Registrer ny bruker Registrer ny bruker  Logg inn Logg inn

Marklin pensestyring

Svar Svar
Forfatter
  Tråd Søk Tråd Søk  Innstillinger for tråd Innstillinger for tråd
marklintog Se rullemeny
Veteran
Veteran

Medlem siden: 15 juni 2007
Land: Norway
Status: Utlogget
Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér marklintog Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Tråd: Marklin pensestyring
    Sendt: 02 desember 2018 kl. 18:09
Hva egentlig velge marklin dekoder som sitter under penser 74461 eller marklin m83 dekoder boks hva er best ?
Til toppen
steinel Se rullemeny
Medlem i MJF
Medlem i MJF

Medlem siden: 27 januar 2016
Land: Norge
Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér steinel Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 03 desember 2018 kl. 10:32
Jeg ville valgt den som sitter i pensen. Mye enklere kabling. Jeg har K-skinner og måtte derfor ha dekoderbokser. Det medføre ganske mye ekstraarbeid. 
Har du fått vekk duringa?  
Til toppen
marklintog Se rullemeny
Veteran
Veteran

Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér marklintog Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 03 desember 2018 kl. 12:42
Takk for svar. Fortsatt problemer med during virker ut som er dekoder som sitter pensen som årsaken til during/støy fra pensen derfor lurer på velge m83 og kabling istede
Til toppen
steinel Se rullemeny
Medlem i MJF
Medlem i MJF

Medlem siden: 27 januar 2016
Land: Norge
Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér steinel Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 03 desember 2018 kl. 17:40
Jeg har en c-skinne dekoder på stasjonen min på en k-skinnepens. Ikkenoe during i den. Vet ikke hva du styrer med, men min CS3 er satt opp slik at dekoderene gir 100mSek puls.
Til toppen
marklintog Se rullemeny
Veteran
Veteran

Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér marklintog Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 03 desember 2018 kl. 21:40
Vel som sagt hører jeg buzzing/humming/støy fra skinnene. Kommer støy fra tog også når det står på skinne. Som sagt om jeg tror og hører riktig virker ut som lyden kommer fra marklin dekoder 74461 siden lyden er nesten borre når den er koblet ut.

Virker veldig rart hele problemet siden skjønt på mange at ikke burde være noe lyd egentlig
Til toppen
 Svar Svar
  Del innlegg   

Forum: Forumtillatelser Se rullemeny

Forum Software by Web Wiz Forums® version 11.06
Copyright ©2001-2016 Web Wiz Ltd.

Denne siden ble generert på 0,074 sekunder.