Magnes weblogg |
Post Reply |
Author | |
MY1201
FREMO-forummedlem Joined: 08 september 2006 Location: Norway Status: Offline Points: 811 |
Post Options
Thanks(0)
Posted: 15 februar 2007 at 00:43 |
Her er min logg. Den spenner seg over min tid som Märklinist til to-skinne-rallar. Jeg gått over til DC, pga økonomi, forbildelikhet på modeller, større utvalg av DC, penere skinner og at det lar seg kombinere med det min far også har av jernbane. OBAS med Autolink Drammen-Trondheim Bilder av min modelljernbane vil bli lagt inn i mitt fotoalbum her på mjf.no Her er bilder fra Fremo-treffet i Arendal Fotoalbumet Videoer fra treffet i Arendal: Di3 med pt"> Di6.665"> Di6.665 kjører inn til Skuggevik"> Stortysker"> Her er noen bilder av min FREMOdul som jeg holder på å bygge på Bryn stasjon Gruben Edited by MY1201 - 05 september 2007 at 23:39 |
|
Magne H.L.
Norsk, dansk og det som er artig. |
|
MY1201
FREMO-forummedlem Joined: 08 september 2006 Location: Norway Status: Offline Points: 811 |
Post Options
Thanks(0)
|
Oppdatert! |
|
Magne H.L.
|
MY1201
Post Options
Thanks(0)
|
Oppdatert Edited by MY1201 - 20 mars 2007 at 21:11 |
|
Magne H.L.
|
MY1201
Post Options
Thanks(0)
|
Edited by MY1201 - 21 mars 2007 at 20:32 |
|
Magne H.L.
|
eskilm
Nykommer Joined: 09 januar 2007 Location: Norway Status: Offline Points: 12 |
Post Options
Thanks(0)
|
var ganske hard kompresjon på videoene dine. Prøv med lavere kompresjon :)
|
|
MY1201
Post Options
Thanks(0)
|
Kompresjon? Filmene er filmet med en Samsung SGH-X700, lagt inn på data og derfra over på youtube.com. |
|
Magne H.L.
|
Pelle
Nettgruppen Joined: 08 april 2005 Location: Norway Status: Offline Points: 2136 |
Post Options
Thanks(0)
|
Stilig med MJ-video! Synd at kvaliteten ikke var så bra, men det kommer seg sikkert etter hvert!
|
|
Kjører hagejernbane i G-skala, N-skala og bygger H0 i messing.
|
|
MY1201
Post Options
Thanks(0)
|
Er det bare meg som ikke kan komme inn på side 2 i mitt fotoalbum fra FREMO-treffet? Eller er det bare de samme bildene på begge sidene?
|
|
Magne H.L.
|
carlf
Medlem i MJF Joined: 27 januar 2006 Location: Norway Status: Offline Points: 692 |
Post Options
Thanks(0)
|
Det er ikke bare deg, jeg har registrert problemet selv, samme greia med mine album over to sider. Men hvis man åpner bildene (altså trykker på thumbnailen) kan man trykke seg gjennom alle bildene... |
|
Hilsen Carl-Frederic
(Stavangerbasert frilans fotograf, -kunstner og -student. Ellers interesser i alt med tog) |
|
MY1201
Post Options
Thanks(0)
|
Takker for svar! |
|
Magne H.L.
|
Andreas
Veteran Joined: 07 mai 2006 Location: Norway Status: Offline Points: 1169 |
Post Options
Thanks(0)
|
Ja stemmer det, samma hos meg...
|
|
Hilsen Andreas.
|
|
Pelle
Nettgruppen Joined: 08 april 2005 Location: Norway Status: Offline Points: 2136 |
Post Options
Thanks(0)
|
Hm. Dette er rart. Skal se hva det kan være og komme tilbake når jeg vet noe.
|
|
Kjører hagejernbane i G-skala, N-skala og bygger H0 i messing.
|
|
arildb
Viderekommen Joined: 12 mai 2006 Location: Norway Status: Offline Points: 48 |
Post Options
Thanks(0)
|
kom inn på side 2 jeg.....
|
|
Ja, er ikke Mj gøy da
|
|
MY1201
Post Options
Thanks(0)
|
Nye bilder er lagt inn i Fotoalbumet, flere kommer om ikke så alt for lenge.
Magne
|
|
Magne H.L.
|
MY1201
Post Options
Thanks(0)
|
Magne H.L.
|
MY1201
Post Options
Thanks(0)
|
I går kveld hadde jeg ikke slått av tv"en ved siden av senga ordentligt, så jeg våknet i dag av at den slo seg på. tilfeldigh var det at den slo seg på akkurat da http://www.youtube.com/watch?v=92HmLkq6Rnk gikk. hørte først lyden og tenkte ikke mer over det, men da jeg så på tv"en ble det plutselig mye hyggeligere å våkne Edited by MY1201 - 20 november 2007 at 22:17 |
|
Magne H.L.
|
Snikkaren
Medlem i MJF Joined: 11 april 2006 Location: Norway Status: Offline Points: 716 |
Post Options
Thanks(0)
|
Hei Magne.
Jeg kikka litt på de forskjellige webloggene her på forumet,
og da så jeg ett bilde med vulkan????
Blei nyssgjerrig på hva du skal lage til her?
Ove
|
|
Ove
No problem is so big or so complicated that it can't be run away from! - Charles M. Schulz |
|
MY1201
Post Options
Thanks(0)
|
Det er Gabe Gottes fra Kongsberg Sølvgruve som er forbildet, som forøvrig ligger midt i Kongsberg skisenter i dag, hvor en nederlender datt nedi for mange år siden, etter det kom det gjerde opp rundt hølet.
|
|
Magne H.L.
|
MY1201
Post Options
Thanks(0)
|
I går ble et viktig skritt videre for å bli fullblods Fremoist tatt. Da hadde Skårerbanen TB-kurs og jeg fikk øvd meg på å bøye gitarstreng. Min vogn, Uai, fikk bøyle på. Samme vogn får krok på, når jeg får tak i riktig tang til å bøye kroken med. Riktig verktøy til jobben er viktig
Planen er at denne vognen skal smusses, få på TB og RP25/Fine Scale-hjul og brukes til transport av UHB-lokomtiver til Bingsfoss Edited by MY1201 - 27 august 2008 at 23:15 |
|
Magne H.L.
|
MY1201
Post Options
Thanks(0)
|
Siden sist så har jeg fått laga meg seks smalsporbyggesett a la FREMO, http://forum.mjf.no/forum_posts.asp?TID=351&PN=3.
De siste ukene har to av de blitt skutt sammen, fått på hønsenetting og en er gipsa.
Bilder av selve modulkassen finnes nederst på denne siden. Modulen er kommet et par skritt videre på denne siden.
I dag blir det mere jobbing, mest sannsynlig maling innvendig og div. arbeide på Bryn.
|
|
Magne H.L.
|
MY1201
Post Options
Thanks(0)
|
I går ble det kappet sviller av printplate, så nå venter jeg bare på helgen, så skal det loddes spor.
I dag ble en modul, type smal, grunnet etter en grundig innvendig puss av latexmaling. Den adre ble malt innvendig med latexmaling.
Nå er det bare to uker før det SKAL kjøre lok og vogger på modulene, så nå må det jobbes. Resultatet blir å se på Gardermoen.
|
|
Magne H.L.
|
MY1201
Post Options
Thanks(0)
|
I går ble en massiv dose med AC/DC inntatt på Telenor Arena. Transport var selvfølgelig med jernbanen.
|
|
Magne H.L.
|
morten.h
Medlem i MJF Joined: 03 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 1363 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
|
"tog skal gå på skinner, ikke stå på hylla"
"the items falling off my car,are of genuine british craftmanship" (Lord Fauntleroy Esq.) Morten Hagen |
|
Christian
Medlem i MJF Joined: 09 januar 2006 Location: Norway Status: Offline Points: 255 |
Post Options
Thanks(0)
|
Rock and"roll train Takk for en hyggelig aften :) |
|
Tut, tut.
|
|
Post Reply | |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |