Lysrør!! |
Post Reply ![]() |
Author | |
eibro ![]() Fremo og MjF medlem ![]() Joined: 04 september 2007 Location: Norway Status: Offline Points: 264 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Posted: 17 desember 2007 at 17:38 |
Jeg sitter med en Di2 her. Det er bare lys i front lykta for det er satt inn pærer som gir lys.
Jeg har sett noen plasser for eksempel på når de skal lage lys inne i en El 17. Det er Morten Hagen som bygger El17.
Kan noen hjelpe meg å finne ut hva det er og hvor de selger det. Edited by eibro - 17 desember 2007 at 17:39 |
|
Eirik
|
|
![]() |
|
KjellAn ![]() Veteran ![]() ![]() Joined: 03 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 1012 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Søk etter lysleder. Fås i forskjellig tykkelser.
Forsøk din MJ-butikk - NMJ, HobbyTrain, m.fl. |
|
hilsen KjellAn
Livesteam - Member of the Assosiation of 16mm Narrow Gauge Modellers |
|
![]() |
|
eibro ![]() Fremo og MjF medlem ![]() Joined: 04 september 2007 Location: Norway Status: Offline Points: 264 |
takk.
|
|
Eirik
|
|
![]() |
|
Fabian ![]() Viderekommen ![]() ![]() Joined: 17 juni 2007 Location: Norway Status: Offline Points: 52 |
Du kan også kjøpe en billig optisk fiberkabel på Clas Ohlson, slik du bruker til digitale stereoanlegg. Dette er en billig og veldig bra lysleder. Koster ca 150 kr for 5 m, billigere for kortere lengder.
|
|
![]() |
|
Kjell H. ![]() Medlem i MJF ![]() Joined: 02 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 2479 |
Det aller rimeligste og letteste å få tak i er "vanlig" fiskeséne (monofilament). Det er OK som lysleder i de korte avstander som er på et lok. Brukes en føner er de også godt formbare.
|
|
![]() |
|
Takk for hjelpen.
Men Fiskesenen må vel være veldig tykke for å lede lys?
Kan du si hvor tykke fiskesenen må være så kan jeg prøve det.
|
|
Eirik
|
|
![]() |
|
Kjell H. ![]() Medlem i MJF ![]() Joined: 02 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 2479 |
Jeg har brukt fiskeséne på 1,0 / 1,2 og 1,5 mm. Det finnes sikkert tykkere også om det skulle være nødvendig?
Mål åpningen i lyktene for å finne ut hvilken dimensjon du trenger.
Det er en fordel om den er klar og ikke farget, men det meste av slik tykk sène er ikke gjennomfarget.
|
|
![]() |
|
Takk for tippset
|
|
Eirik
|
|
![]() |
Post Reply ![]() |
|
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |