Lux slipevogn kortslutter DCC-styringen i krappe s |
Post Reply |
Author | |
Terje Storjord
Veteran Joined: 03 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 344 |
Post Options
Thanks(0)
Posted: 04 juni 2015 at 23:07 |
Den nye slipevogna mi fra Lux kortslutter
DCC-styringa, men kun i mine tre krappe svinger (43,5 cm og deromkring) og bare når sliperullen
henger bak på vogna sett fra innsiden av rundbanen. Jeg kan snu vogna
rundt (180 grader) og kjøre problemfritt.
Lukter feil
ved strømopptaket på en av boggiene, men klarer ikke å se/finne noe.
Undersiden av vogna er blåst rein vha trykkluft fra airbrushen,
uten at det hjalp. Maks strømtrekk til motoren i vogna
er under halvparten av et lokomotiv, så overbelastning skal det jo ikke
være? Bruker Lenz LV101 som greit skal ta 5 lok med fullt last. Hvis det er overbelastning eller andre elektroniske årsaker pga burde dette skje uansett retning på vogna.
Samme problem uansett hvilket lok jeg drar vogna med. Noen som har opplevd eller lest om problemet, på f.eks tyske forum? Tar i mot alle ideer og råd :-) |
|
Kjell H.
Medlem i MJF Joined: 02 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 2479 |
Post Options
Thanks(0)
|
Ser at ingen har svart deg, Terje!
Jeg har ikke selv slikt materiell, så dette er generelt. - Ville ha prøvd med å sette vognen som kortslutter på en glassplate og se hva som skjer når du beveger boggiene mot større utslag. Da kan du prøve å forsyne vognen med strøm under kjøringen og se når det kortslutter. Vognen kan kanskje også ligge med hjulene opp. Glassplaten vil sørge for at boggiene ikke vipper. Du kan sikkert også bruke et ohm-meter i stedet for digitalspenning? |
|
Post Reply | |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |