MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

FAQ FAQ  Søk i forum   Arrangement   Registrer ny bruker Registrer ny bruker  Logg inn Logg inn

Lurer på noe...

Svar Svar
Forfatter
  Tråd Søk Tråd Søk  Innstillinger for tråd Innstillinger for tråd
Mr. Märklin Se rullemeny
Viderekommen
Viderekommen

Medlem siden: 01 september 2007
Land: Norway
Status: Utlogget
Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér Mr. Märklin Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Tråd: Lurer på noe...
    Sendt: 20 januar 2008 kl. 21:09

Jeg bare lurte på om det er noen her på forumet som driver med millitær-modeller, som kanskje kan legge ut noen bilder med tips om ekstra på slike modeller. Trenger noen tipsBig%20smile.

Til toppen
Andreas Se rullemeny
Veteran
Veteran

Medlem siden: 07 mai 2006
Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér Andreas Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 21 januar 2008 kl. 09:02
Hei,

Jeg bygde plastmodeller i en tid jeg ikke drev med modelljernbane. Bygde amerikansk og russisk panser under andre verdenskrig i skala 1:35, skal se om jeg får lagt ut noen bilder i kveld...
Hilsen Andreas.   
Til toppen
Mr. Märklin Se rullemeny
Viderekommen
Viderekommen

Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér Mr. Märklin Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 21 januar 2008 kl. 19:42

jeg pleier og drive med 1:48 og 1:72.
Til toppen
Andreas Se rullemeny
Veteran
Veteran

Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér Andreas Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 22 januar 2008 kl. 18:31
1:48 panser er en fin skala. Da jeg drev på som verst var ikke denne skalaen veldig vanlig blant panser. Mulig jeg skal prøve meg på et par byggesett nå igjen. Den M10 Tank destroyeren og Sherman Firefly er stillige modeller.

Her kommer et bilde, alle er ferdige med unntak av den ene Sherman"en den mangler dekaler.

Fra venstre M3 halftrack x 2, Sherman M4 og Sherman M4A3 76 mm.
Hilsen Andreas.   
Til toppen
Mr. Märklin Se rullemeny
Viderekommen
Viderekommen

Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér Mr. Märklin Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 22 januar 2008 kl. 18:51
KjempefineThumbs%20Up. Du burde prøve deg igjen!
Til toppen
Andreas Se rullemeny
Veteran
Veteran

Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér Andreas Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 22 januar 2008 kl. 19:13
Vi får se... Wink
Hilsen Andreas.   
Til toppen
Mr. Märklin Se rullemeny
Viderekommen
Viderekommen

Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér Mr. Märklin Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 22 januar 2008 kl. 19:38
He he...
Til toppen
Morten Jacobsen Se rullemeny
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem

Medlem siden: 05 november 2004
Land: Bergen, Norge
Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér Morten Jacobsen Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 23 januar 2008 kl. 08:44
Anders; IPMS sine sider er bedre på artikler og diskusjon om militærmodeller enn MJF sine sider:

IPMS Norge finner du her:

Og forum om plastmodeller her:

Endret av Morten Jacobsen - 23 januar 2008 kl. 22:31
Morten Jacobsen (MJ)

H0 DC og norsk forbilde fra 1955-65 med islett av H0e, Digitrax DCC og FREMO
Til toppen
vetle1 Se rullemeny
Veteran
Veteran

Medlem siden: 20 februar 2007
Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér vetle1 Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 23 januar 2008 kl. 19:28
Jeg og faren min har bygd denne:

Det er ssbn typhoon, det er verdens største atom-ubåt.
Den er russisk.
Norsk, H0, likestrøm,1960, 1970, 1990-2006
Dovrebanen, Hovedbanen, Arendalsbanen, Sørlandsbanen

mvh Vetle
Forumet smalspor avd. Arendal
Til toppen
Mr. Märklin Se rullemeny
Viderekommen
Viderekommen

Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér Mr. Märklin Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 25 januar 2008 kl. 15:42
Kult!Wink
Til toppen
Mr. Märklin Se rullemeny
Viderekommen
Viderekommen

Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér Mr. Märklin Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 10 februar 2008 kl. 15:44
ER det noen andre som har en modell ellerQuestion
Til toppen
Jonas Se rullemeny
Veteran
Veteran

Medlem siden: 16 november 2007
Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér Jonas Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 12 februar 2008 kl. 08:51
drev mye med fly og tankser tidligere. har stoppet nå etter atj eg kjøpte en modell med motor og fungerende belter av en tysk tanks fra 2. verdenskrig som var ca 60 cm lang...
denne kosta 3000svensker og gjett om jeg greide å ødelegge den...
Til toppen
Mr. Märklin Se rullemeny
Viderekommen
Viderekommen

Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér Mr. Märklin Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 12 februar 2008 kl. 15:23
Ehhhh... hvor fikk du tak i den tanksen?

Også var det synd at tanksen ble ødelagt daUnhappy 
Til toppen
Jonas Se rullemeny
Veteran
Veteran

Medlem siden: 16 november 2007
Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér Jonas Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 12 februar 2008 kl. 20:32
Tanksen ble kjøpt på en militær butikk i en bakgate i malmø.
(de hadde dagens svenske polis utrsustnings uniform hvor alt var prikk likt til 500 spennWink)
denne butikken er desverre nedlagt i dag... ble nedlagt noe før hjul når jeg dro innom...
mye fint der. men tror det gikk dårlig...
Til toppen
Mr. Märklin Se rullemeny
Viderekommen
Viderekommen

Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér Mr. Märklin Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 12 februar 2008 kl. 21:11
Det var synd daCry
Til toppen
 Svar Svar
  Del innlegg   

Forum: Forumtillatelser Se rullemeny

Forum Software by Web Wiz Forums® version 11.06
Copyright ©2001-2016 Web Wiz Ltd.

Denne siden ble generert på 0,074 sekunder.