Lok uten kontakt med fører |
Post Reply |
Author | |
Toko
Viderekommen Joined: 02 april 2005 Status: Offline Points: 32 |
Post Options
Thanks(0)
Posted: 15 januar 2013 at 18:47 |
Jeg har problem med noen lok jeg mister kontakt med når jeg kjører. Jeg starter de og de kjører en stund. Når jeg skal endre hastighet så reagerer de ikke, for så å reagere etter en stund. Det er ingen ting som tyder på dårlig kontakt med spor for lysene lyser konstant.
Hvis de ikke reagerer i det hele tatt og jeg må stoppe med nødstopp. Når jeg da starter opp igjen er de ok igjen og kan øke farten som normalt igjen. Men problemet kommer ganske raskt igjen. Jeg har endel lok men av en eller annen grunn er det er utpreget dieselproblem så langt. Tre stk Heljan Di.3 samt en Hobby-Trade Di 4 sliter med dette. Første gang jeg fikk dette problemet prøvde jeg å resette dekoderen til fabrikkinstillinger. Men det hjalp ikke lenge. Alle lokene har Lenz dekodere. Bruker også Lenz digitalstyring. Noen som har vært borti noe lignende? Tore
|
|
Kjell H.
Medlem i MJF Joined: 02 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 2479 |
Post Options
Thanks(0)
|
Selv om lysene ikke blunker, kan du ha kontaktproblem.
Sentralen sender ut en melding hver gang det er en endring fra kjørekontrollen. Mister du deler av denne meldingen, så reagerer ikke loket.
Heljan Di3 og HT Di4 er ikke kjent for å ha det beste strømopptaket.
Det er også mulig å påvirke en syklisk repetisjon av meldingene fra sentralen.
Dette gjøres med F1 som settes til 3 og da har man videre tilgang til grupper av F-funksjoner.
Dette står å lese i bruksanvisningen for LZ/LZV100 V.3.6 Kap.2.6
|
|
jhh61no
Medlem i MJF Joined: 05 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 686 |
Post Options
Thanks(0)
|
Hei
Flytt dekoderen i et problemlok til et lok uten problem. Du vil da finne ut om problemet følger lok eller dekoder. |
|
Jarle H Hansen
Bergen Digitrax SuperChief/Empire Builder. TrainController Gold/TrainProgrammer 8.0B5,LDT, LocoIO, Zimo++ |
|
Post Reply | |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |